- Konuyu Başlatan
- #11
yetkili servisten alınanlar orijinal çıkıyor
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
tşk güzel bilgiler içinYeni bir ek yapıyorum
otomobil bilgisayara bağlandığında krank devir sensörü ile birlikte debimetre ve oksijen sensörü hatası da veriyorsa bunu önemsemeyin, çünkü devir sensörü arızalanıp sarı ışığı yaktığında sistem tüm sensörleri devre dışı bırakıp, ortalama bir ateşleme, ortalama bir dış ortam ısısı, gibi ortalama değerleri baz alarak sisteme yakıt gönderiyor ve bu yüzden de sanki debimetre doğru algılama yapmayıp hatalı çalışıyormuş gibi görünüyor ve aynı zamanda sarı ışık yandıktan sonra ortalama değerlerle çalışırken egzos çıkışında ideal gaz oluşmadığı içinde oksijen sensörü de hata veriyor ama aslında bunlar sorun değil eğer oksijen sensörü ile debimetre hatasının yanında krank devir sensörüde varsa sadece krank devir sensörünü değiştirip diğer hataları sildirmeniz yeterlidir eğer krank deviri değiştirmeyip debimetre yada oksijen sensörü ile uğraşmaya başlarsanız zaman kaybedersiniz
06_sado_06 ben yenı uyeyım yazdıgınız yazılar ıcın tesekkurler bende de gls otamatık var aynı sıkıntıyı yasıyorum halen ıkı sefer degıstırdım o sensoru eksantrıkde arıza var dıyorlar sensor takılıyor normale donuyor dahan sonra 15 20 km yol taptıktan sonra tekrar arızaya gecıyor ve 4000 4500 devır de elektrık kesıyor ıkı seferlık sensor ıcın 150lıra verdım ama sorunum cozulmedı sorunu cozmek ıcın bırsey paylasmıssınız sonuca ulastınımız pekı bende denesem cozume ulasıryım metal parca arac ustundemı olacak yoksa dısardan bır parca ustundemı gezdırelek tekrar tsk ler bılgılerınız ıcınOpellerin özellikle kronik olarak bilinen ve nispeten sık arızalanan krank sensörü ve onun bağlı olduğu yan devreler ve sistemi hakkında ayrıntılı bilgi vereceğim...
Çünkü kendim bu sensörle ilgili yeterli bilgiyi VXon dahil hiçbir yerli ve yabancı sitede bulamadığım gibi bozulduğu anda otomobili yolda bırakan bu sensör yüzünden bodrumda otomobilim yolda kaldı ve çözümü istanbuldan hiç bir işe yaramayan yeni parçayı beklemek dahil koskoca bodrumda bulunmayan yetkili opel servisi ve diğer tamirciler tarafından montaj hariç 250 TL yi bulan fiyatlar istenen sensör dahil üç günden fazla zaman kaybetmeme ve en sonunda istanbula otomobili çekici ile götürmeye kadar uzanan sorunlarla karşılaştım.
Başına bu sorun gelebilecek arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla teknik izaha geçiyorum ve aslında bu işte tekniğin içinde sürekli kullanıcıları madur eden opel türkiyenin artık biraz olsun müdahele etmesi gereken piyasa sahteciliğide var....
Sensör siemens simtec yakıt kontrolünü kullanan sistemlerde olduğu gibi motronic sistemini kullanan araçlarda da var yaptığı iş ise aslında krank deviri değil krankın pozisyonunu yani 1 numaralı silindirin üst ölü noktada olduğunun bilgisini ECU (beyine) yollamak ve bu yüzden yabancı literatürde orijinal adı "cranksaft position sensor" olarak geçiyor
Sensörün yapısı her ne kadar standart literatür tekniğinde içinde bir bobin bulunan sabit mıknatıstan oluşuyor dense de en azından GM de bu böyle değil çünkü içinde gürültü bastırıcı elektronik bir devrede var ve belki de bu yüzden opelde bu sensör kronik olmalı diye düşünmüyor değilim. Bu tip sensörlere yabancı literatürde "hall sensor" denmekte kısacası içinde sabit bir mıknatısın üzerine sarılı bobin bulunan ve önünden bir metal geçtikçe ( otomobilde volan dişlisi ) indüklenen pulse şeklindeki darbeler üreten ve bunu ECU ya yollayan bir sensör.
Şimdi arıza belirtilerine gelelim
Bu sensör arızalanmaya başladığı zaman önce yolda giderken otomobil kısa bir vuruntu yapıp sarı arıza ışığını yakarak yola devam etmekte ve ışık yandığı anda da otomobil 4000 deviri geçmemekte, kontağı açıp kapadığınızda ışık sönüyor fakat bir süre sonra aynı vuruntu ve aynı olayı yapmakta ve zamanla bu olayın aralıkları daha da sıklaşmakta
ikinci etapta sensör hala bozulmadı ve sizde değiştirmediyseniz motor soğukken kolay çalışmasına rağmen sıcakken zor marş almakta ve arasıra da marş anında motor paf küf şeklinde aksırmalar yapıp çalışmakta
şimdi tamirciye gittiniz tech cihazına bağlandı ve arızalı olduğu ortaya çıktı değişmesi gerekiyor ve karşınızda orijinal GM parça var üzerinde siemens yazmakta ve GM amblemi ve parça kod numarası da yer alıyor sizde buna inanmaktasınız halbuki o parça yüzde 90 sahte ve sizde orijinal sanıp taktığınızda önce gayet güzel çalışıyor ve tabii motor ısındığında en fazla 100 km yi doldurmadan yolda kalıyorsunuz ve tabii bu benim gibi allahın dağı da olabilir tamirciyi oraya getirmek maliyetli de olabilir üstelik gelse bile neyi çözecek oda ayrı mesele
Böyle bir durumda kesinlikle Facet marka olan ve bu sensör GM den bile daha iyidir denen italyan harikasını takmaya kalkmayın çünkü otomobiliniz büyük bir ihtimalle marş bile basmayacaktır
Çözüm GM orijinaldir hiç yan sanayiye yönelmeyin orijinal GM ise sadece ve sadece üzerinde mavi beyaz etiket ve barkod olan naylon poşet içinde gelen ve poşetin üzerinde sensörün üretildiği ülkenin adı yazan üründür ( Kullanıcıları yolda bırakmaktan başka işe yaramayan ve üzerinde GM siemens yazan sahte sensörler piyasada cirit atmakta ve bence bu tür işlerde GM türkiyenin ayıbından başka bir şey değil en azından bu konuların üzerine gitmeleri lazım çünkü diğer otomobillerde bu kadar sahtecilğe bu kadar da rastlamadım en azından parçacı BMW parçası da satıyor ve BMW nin arasıra dükkanlarına baskın düzenlediğini sahte BMW parçaları sattıklarında bu ürünleri alıkoyup kendilerini mahkemeye verip ceza almalarını sağladığını ve bu durumda diğer parçacıların da olduğunu bu yüzden BMW de sahteye girmediklerini anlattı)
Şimdi gelelim orijinal müşürle olmayanı yani çalışacak olanla olmayanı birbirinden nasıl ayırırsınız
bunun için bir avometre ile kontrol yapacaksınız avometreyi diyot konumuna alıp siyah ucunu müşürün soketinin orta ucuna değdireceksiniz diğer iki uçtan birinde 0,7 ile başlayan bir değer görmeniz lazım yok eğer 0,4 veya 0,5 ile başlayan bir değer görürseniz o müşür sahtedir ve işe yaramaz
Diğer taraftan yabancı forumlarda bile yanlış olan bir bilgiyi de doğru olarak veriyorum o da şudur
Krank sensörü bozulduğunda benzin pompası çalışmaz diye yazmışlar halbuki bizim sahteleri taktığınızda benzin pompası bal gibi çalışıyor sadece ateşleme yapmıyor ve yine tamirci arkadaşlara da bir ekleme yapayımki çünkü bodrumdaki tamirci bu hataya düştü.
Krank sensörü bozulduğunda eğer yolda kalmışsanız motor çalışmadığı için arızayı sildikten sonra tekrar hafızaya kaydetmiyor bu yüzden yarım kontak yaptığınızdaki self test bu müşürün bozuk olmasını anlamaya yetmiyor kısacası bu müşürün hatasını okuyabilmek için otomobilin daha önce çalışırken bozulmuş olması gerekiyor ancak bu şekilde hata kodunu görebiliyorsunuz ve dolayısıyla yerine yan sanayi bir diğerini taktığınızda arıza kodunu sildiğiniz için yeni taktığınız sensör bozuk olsa bile arıza kodunu göremiyorsunuz. Bu yüzden yenisini taktık bak artık arıza vermiyor çünkü arıza başka yerde diyip sağı solu sökmeye kalkmayın çünkü arıza aslında tech te görünmemesine rağmen yine de sensörde.
Yeni takacağınız sensörün işleyip işlemeyeceğini en kolay nasıl anlarsınız ? Bakın bu bilgide VXon dahil hiçbiryerde yok ve benim elektronikten anlamam nedeniyle bu işi çözmeme ve kurtulmama neden oldu.
Bir arkadaşınız marşa basacak sizde o sırada sensörü bir metal üzerinde hızla sağa sola gezdireceksiniz eğer otomobil aksırıp tıksırmaya başlarsa o sensör sağlamdır ve yerine takınca çalışacaktır ( neden doğrudan takmıyorsun demeyin çünkü yerine takması yabancı sitelerde bile kullanıcıların küfür yazdıkları GM mühendislerine gerçekten değecek kadar zor bir yerde ve üstelik sensörü yerine taktınız diye geride verememe durumu var )
Sonuç olarak kesinlikle Orijinal GM hiçbir yan sanayi ile zaman kaybetmeyin ve orijinalden ayırt edilemeyecek kadar birebirleriyle karşıkarşıya olduğunuzu unutmayın. Bu sensör diğerlerine benzemez direk yolda bırakır ve sahtelerinin bolluğu nedeniyle beyin arızalarına ve diğer ıvır zıvırlara kadar yollara sapmanıza ve büyük bir ihtimalle otomobilinizin her tarafının kurcalanmasına kadar uyduruk işlere girilmesine sebep olabilir.
Otomobil yolda giderken sarı ışığı yakmışsa ve sizde gideceğiniz yere kadar gidip otomobili durdurmuşsanız ama orada bir daha marş ile çalıştıramamışsanız arıza direk krank sensörüdür ve yine yanlış bir bilgiyi düzeltmekte fayda var o da şu deniyor ki böyle bir durumda acil program devreye girer ve bu otomobilin servis kitabında bile vardır ama o durum da krank devir sensörü için geçerli değil çünkü krank sensörü arızasında yolda giderken vuruntu yapıp sarı ışık yandığında aslında motor devirini artık sadece egzantrik sensörü üstlenir ECU krank devir sensörünü devreden çıkarır ve bunu yapabilir çünkü sonuçta egzantrik sensörü de bir yere kadar krank sensörünün işini görebilir ve tabii o da 4000 devirlere kadar emniyetli olarak yapılabilir bu yüzden de arıza ışığı yandığında 4000 devir geçilemez
Ankaradan Ayvalığa tatil için giderken Bursa otobana girmeden opetten gaz almıştım 5-6 km sonra teklemeye başladı.Benzine aldım bir süre tekleme olmadı sonra benzinde de tekleme yapmaya başladı.Eksozdan gelen ses değişti.İnce hafif metalimsi bir ses gibi diyebilirim.2000 devirde birşey yok ama 3000 devir ve üzerinde teklemeye başlıyor.Burada anlatılanlar gibi 4500 deviri geçemiyorum.Bu şekilde arabayı fazla zorlamadan ayvalığa gelebildim. Buji,buji kabloları,bobin arızası diye kendimce düşündüm.Edremitte Tınaz opele gittim tech 2 de krank devir sensör arızası gösterdi.98 Omegam olduğu için parça yoktu.Şimdi kara kara geri dönüşü düşünüyorum nasıl gelicem diye düz yolda problem olmuyor ama yokuşlarda güç azalıyor devir kaybı oluyor.Ankaraya kadar gelmem lazım inşallah fazla arıza olmadan geliriz.