kumandadan otomatik bagaj açma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DR_703
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
öncelikle geçmiş olsun....station araçlarda yada hatchback araçlarda tavsiye edilmiyor zaten...uygulamanın mantığı ellerimiz dolu olduğunda yağmurlu havalarda vs filan bagajı açmakla uğraşmamak..kapağın açılma açısı o kadar geniş değil...ayrıca göründüğü kadar sert açılmıyor....

ki bunu okuyunca anladım.hb araçlarda zaten bagaj kapağı şahlanıyor.Çok sakat :D
 
Güzel olmuş fakat vectrada bagaj kapağını açmak için düğmeye basınca sadece bagajdaki açma tuşunu aktifleştiriyor diye biliyorum. O yüzden Vectra C'de uygulanamaz diye düşünüyorum.
 
Güzel olmuş fakat vectrada bagaj kapağını açmak için düğmeye basınca sadece bagajdaki açma tuşunu aktifleştiriyor diye biliyorum. O yüzden Vectra C'de uygulanamaz diye düşünüyorum.

passatlardada aynısı sadece bagaj kapağının kilidini bıraktırıyor...yaylar burda devreye girip amortisörlerin ivme kazanmasını sağlıyor...
 
passatlardada aynısı sadece bagaj kapağının kilidini bıraktırıyor...yaylar burda devreye girip amortisörlerin ivme kazanmasını sağlıyor...

İşte yazımda da belirttiğim şey bu;

Vectrada aracın içinden ya da kumandadan bagaj açma tuşuna basıldığında kapağın kilidini bıraktırmıyor, bagaj kapağındaki düğmeye basınca kilidin bırakmasını sağlıyor. Yani kumanda veya araç içindeki bagaj açma düğmesi bagajda bulunan motora direk bağlı değil.
 
İşte yazımda da belirttiğim şey bu;

Vectrada aracın içinden ya da kumandadan bagaj açma tuşuna basıldığında kapağın kilidini bıraktırmıyor, bagaj kapağındaki düğmeye basınca kilidin bırakmasını sağlıyor. Yani kumanda veya araç içindeki bagaj açma düğmesi bagajda bulunan motora direk bağlı değil.

o zaman kumandadaki düğme yada bagaj açma düğmesinin fonksiyonu ney??gerçi kilidi bıraktırması için bir ara kablo vs bağlanabilir...elektirikçi arkadaşlar daha iyi bilirler...
 
Normalde bagaj kapağı üzerindeki düğmeye direk basınca kapak açılmıyor. Kumanda ve araç içindeki düğmenin işlevi; bagaj kapağındaki düğmenin basılınca bagaj kilit motorunu çalıştırabilir hale gelmesi.
 
Ben bunu atlamıştım, daha doğrusu biraz inceledim bagaj açma işini, normal kapılardaki kilit gibi bir durumda..Yani örn; sürücü kapısının kilidini açsanız bile kapı açılmıyor ya, bu da aynı mesele..Yani menteşelerden kilidi açtığımızda bıraktırmıyor..Bu arada SW model araçlarda elektronik bagaj kapağı açma durumu var..Ben bir signumda görmüştüm..Düğmeğe basıldığında birim zamana göre hızı sabitlenmiş şekilde açılıyor..Bu şimdi pek çok araçta var..Sözü edilen yaralanmaları en aza indirmek için olsa gerek..

Bence güzel uygulama olmuş..O kadar da kolaya konfora alışıyoruz ki; düşünmek ve pratiği unutuyoruz :rolleyes: idiocracy adlı distopik bir film var, orada bu konu işleniyor...Teknoloji bizim yerimize herşeyi yapıyor sağolsun :D
 
benim araçta bagaj kumandasına basınca menteşe bırakıp kalıyordu öyle....sonra bu sistemi kurunca menteşeler zaten açık....yaylarda amortisöre ivme veriyor...o şekilde kapak açılıyor...sizin araçlardan menteşeyi bıraktırmak için bir uygulama yapılabilir...sormak danışmak lazım...
 
Vectra C'lerde kumanda da bagaj tuşu var mı? Eğer varsa zor değil ancak ek olarak bir tane bagaj kilit motoru istiyor. Onu da VW grubunun bagaj kilidi kullanılabiliyor. Bende Passat bagaj kilit motoru var, onunla yapmıştım.

Burada konusu var: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=49314

Bu konudan sonra sistemi baya revize ettim. Marş otomatiği yerine vw passat bagaj motoru aldım, hidrolik olarak da konu sahibi arkadaşın kullandığı hidrolik tarzı bir hidrolik kullandım ancak ilk hareket için benimde bir yay kullanmam gerek hidroliğe.
 
Geri
Üst