Lastik Seçimi Karmaşası...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Cemil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,470
Tepkime puanı
1,970
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu aralar Yaz lastiği almak istiyorum.Lastikler biraz problemliymiş...Uygun fiyatlı ve çokta dandik olmıyacak :)..Maddiyattan dolayı malesef şöyle 1500 gibi fiyatlar düşünüyorum...Falken,Petlas,Milestone,kumho gibi az tutulan markalara yöneldim biraz..Sizin fikriniz nedir ?Bu markalardan hangisini önerirsiniz?..Ve bizim lastiklerin ebatları 215/50/17..Bu araçlara başka hangi ebatlar uygun olur...Mesela 205/55/16 veya başka bir ebat (fiyatı düşürcek ve kötü durmayacak) tavsiye edermisiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: GÖKTÜRK
Cemil abi öncelikli konu maliyetse jant değişiminden kaçmanız gerekiyor. 17 jant kullanan bir araca 16 jant takıldığında malesef leylek gibi duracaktır :) Kullanma kılavuzunda aslında hangi çaplara inebileceğimiz yazıyordur bakmak lazım. Kişisel öngörüm 215/50/17 fiyatları 400-500 TL arasında olduğunu düşünürsek orjinalde de kullanılan Hankok markası tercih edilebilir. Onun dışında 205/50/17 çapı tercih edilebilir gibi duruyor fiyatları daha makul görünüyor. Bu fiyat bandına indiğimizdeyse Continental dahil alabiliyoruz. Umarım fikir verebilmişimdir. Kişisel önerime gelince adam akıllı bir marka ve sessiz bir lastik almanızı öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Hakılısın kardeşim..jant değişimi kesinlikle düşünmüyorum ...16 yazerken bir anlık dalgınlığıma gelmiş :)..205 in yol tutuşu 215 e göre nasıl acaba?Yani aradaki fark için değermi?
 
Burda asıl önemli konu acaba bu lastiği kullanabiliyormuyuz :) 215 ile 205 arasındaki fark teorik olarak 1 santimetreye denk geliyor. Sorun olmaz gibi duruyor ancak işin erbabı kişilere sormakta fayda var. 1500 kiloluk arabanın yol tutuşunu düşürmeye değermi ki :)
 
Aynen kardeşim..Ben bazen görüyorum aynı model araçlarda 205 kullanıyorlar..Belki burdada kullanan arkadaşlar çıkar ve yorum yaparlar..Bu arada bu ağırlık konusunu tam anlamış değilim..Aracın teknik özelliklerinde Net Ağırlık 1373 kg görünüyor ama forumlarda veya yorumlarda :) 1500 dolaşıyor..Hangisi doğru açıkçası kafam karıştı :)..
https://www.sahibinden.com/otomobil...[0]=60051011032&supercode[1]=0&supercode[2]=0
 
Benim ruhsatta 1513 yazıyor diye hatırlıyorum :)
 
1503 yazıyor benimde ruhsatta şimdi baktım ...Ama bu ruhsat kısmındaki yazılanlara pek güvenmiyorum..Bazen noter modellerde bile yanlış bilgiler girebiliyor..:)
 
Benim de ruhsatta da 1503 kg yazıyor BOŞ ağırlığı. Tabii bu boş ağırlığa 50-60 kg dolu yakıt deposu, fabrikasınca verilen stepne, kriko ve anahtarlar , araca konulan sıvılar vs. dahil. Toplam yüklü ağırlığa ise şoför, yolcu ve bagaj falan giriyor. Bende orijinal ebatta jant ve lastik öneririm. Bir de yakıt ve ıslak yol tutuş en az AB standardı olan en az B&B sınıfı lastik öneririm. Lastik yuvarlanma direnci de düşük olduğundan parasını lastik kullanma süresi sonunda amorti ediyor sadece yakıt tasarrufundan. Extra ıslak ve kuru yol tutuş kar kalıyor.
 
205/50/17 alıcam sanırım..Daha fazla seçenek var...215 mm kuru zeminde daha iyi,205 mm ıslak zeminde daha iyiymiş..100 km.de Yakıt nekadar fark ediyor bilmiyorum ama(çok fazla farkedeceğini düşünmüyorum açıkçası) 205 daha az yakıt harcıyormuş(Bu kıyaslama aynı marka ve ürüne göre)..Genişlik olarak 1cm nin gözede batmıyacağını düşünüyorum..
 
Ebatınızı belirledikten sonra beyaz eşya alır gibi hem yakıt sarfiyatı verilerine, hem de ıslak zeminde durma mesafesi verilerine bakınız hocam. İnternette veya lastik almaya gittiğiniz zaman lastik üzerinde tıpkı buzdolabı, çamaşır makinesi vb elektrikli aletlerde olduğu gibi harf kombinasyonlarının olduğunu göreceksiniz. Sizin için geriye kalan 3 ana kriter üzerinden değerlendirme yapmak; bu veriler yakıt tüketimi, ıslak zeminde durma mesafesi ve içeriye aldığı sesin desibel oranından miktarı olacak. Yani kısaca yapmanız gereken fiyat/performans oranlaması.

ÖRNEK RESİM;
03eu-label-image-background1-data.jpg
 
Geri
Üst