Lastik Seçimi Karmaşası...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Cemil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
SmartSelectImage_2018-01-23-20-34-26.webp
Burada %7,5 olayını anlamadım.
625 mil 1000km yapıyo, ve 6lt/625mil=0,6lt/100km oluyo. Sınıflar arası 100km de 0,1lt farkediyo gibi...
 
Son düzenleme:
SmartSelectImage_2018-01-23-20-34-39.webp
Burada da 3 sınıf arası 3er desibel oynuyor sanırım.
 
Daha önce linklerini kaydettiğim lastiklere baktım ve sizin paylaştığınız Lassa Driveways 215/50R17 95W XL benim favorilere eklediğim lastikmiş..Ve size daha iyi fiyat verilmiş..438,72 TL bendeki fiyatı..Bence Lassa alınır..Tabi aynı ölçülerse..
Teşekkür ediyorum.
 
İngilizce kaynaklar iyiymiş, bunları aslında birlikte toparlayıp https://www.opelforum.net/forums/otomobil-sozlugu.119/ bölümüne eklemek lazım. Sizinde yazdığınız gibi %7,5 mantığını çözmeye çalışıyorum. Her sınıf arasın %1 fazla tüketim gibi algıladım bende. Ancak burdaki testin yapıldığı standartları bilmek lazım.
 
İngilizce kaynaklar iyiymiş, bunları aslında birlikte toparlayıp https://www.opelforum.net/forums/otomobil-sozlugu.119/ bölümüne eklemek lazım. Sizinde yazdığınız gibi %7,5 mantığını çözmeye çalışıyorum. Her sınıf arasın %1 fazla tüketim gibi algıladım bende. Ancak burdaki testin yapıldığı standartları bilmek lazım.
Bence lastiğin sağladığı yakıt ekonomisi çok kayda değer değil. Yol tutuşa çok takılmıştım onu da çözdük sanırım.. Dediğiniz gibi birebir çeviri yapılıp eklenmeli.
 
Evet lastik sınıfları arasında kabaca %1 lik tüketim farklılıkları oluyor.Yani A sınıfı bir lastik tüketimde G sınıfı bir lastiğe oranla %7.,5 daha avantajlı.Aslında bu da az sayılmaz 1000 km de 6 litrenin üzerinde yakıt tasarrufu anlamına gelir.Lastiğin ortalama ömrünü 50.000 km kabul edersek 300 litre yakıt tasarrufu sağlar. 300x5,5 tl =1.650 tl iyi tasarruf bence lastiklerin parasını amorti eder.
Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.

https://www.goodyear.eu/tr_tr/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html
 
Evet lastik sınıfları arasında kabaca %1 lik tüketim farklılıkları oluyor.Yani A sınıfı bir lastik tüketimde G sınıfı bir lastiğe oranla %7.,5 daha avantajlı.Aslında bu da az sayılmaz 1000 km de 6 litrenin üzerinde yakıt tasarrufu anlamına gelir.Lastiğin ortalama ömrünü 50.000 km kabul edersek 300 litre yakıt tasarrufu sağlar. 300x5,5 tl =1.650 tl iyi tasarruf bence lastiklerin parasını amorti eder.
Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.

https://www.goodyear.eu/tr_tr/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html
A-G sınıfları arasında düşünürsek haklısınız. Ama benim baktığım lastiklerde en yüksek sınıf B en düşük sınıf C. İki sınıf arasında 1lt'den fazla tasarruf olacağından, hesapladığınız değer olan 1650tlyi 6ya bölersek, 275TL yapıyor. Bu değer de ödeyeceğim farktan düşük olduğundan, yakıt tasarrufu benim için kayda değer değil demek istemiştim.
 
Son düzenleme:
Bir çılgınlık yaptım ve önerilerinize rağmen gittim lastikçime uydum (lastikçimin yorumu; yumuşaklık/konfor konusunda 1-michelin 2-nexen), 4 adet 215 60 r16 eskimiş michelin energy saver'ı attım, aynı ebatta nexen n'blue hd plus taktım araca...

20180201_034218.webp
Astra j de contipremiumcontact2 ve michelinenergysaver kullanmış biri olarak nexen n'blue hd plus hakkındaki ilk izlenimlerim:

Konfor:

Çukurlardan geçerken michelin'e göre, var ya da yok deme konusunda tam emin olamadığım %3-5 eksi söz konusu konfor konusunda (nexene karşı marka önyargımdan da kaynaklanıyor olabilir), ama yarı fiyatına aldığımı hesaba katınca japon hızlı treni misali yere temas etmeden gidiyormuşçasına konforlu diyebilirim :) contiyi bu klasmanda hiç değerlendirmiyorum, çünkü zaten sert süspansiyonlu olan araçlarımızı kütüğe çeviriyor.

Gürültü:

Bir fark algılayamadım şimdilik, pürüzlü asfalta belli olur. Etiket değeri michelinden 3db düşük bu arada, daha sessiz olmalı...

Yol tutuş:

Bir iki hafif yollu deneme yaptım, bir sıkıntı yok gibi şimdilik, bir eksisi varsa tabi ki ani fren, viraja fazla hızlı girme vb durumlarda daha belirgin olacaktır. En azından fren mesafemin eskiye göre 3-5m artacağını biliyorum... Conti'ye yol tutuşu konusunda laf yok, michelin de ondan geri kalmaz, Nexeni de sınırları zorlayarak denemem lazım kesin bilgi için.

Araçlarımız yol tutuşu konusunda iyi olduğu için yol tutuşu da "benim için" çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorum inşallah...




Şu ana kadar nexen'den memnunum. Allahım pişman etmez de İnşallah lastiklere kazasız belasız ömrünü tamamlatırsak, tercihim yine bu markadan yana olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cemil ve Hasip
Hayırlı olsun..Allah kaza bela vermesin..Şuan için yeni izlenimler olumlu yani..İlerleyen haftalardada izlenimlerini paylaşırsanız daha sağlıklı ve iyi olur..215/60/16 sizin orjinal ebatlarınızmı?215/50/17 almayı düşünüyorum mart veya nisan gibi..Fiyatı uygunsa seçenekler arasına ekleyebilirim..
 
NEXEN 215/50 R 17 XL 95V N'BLUE HD PLUS modeline baktımda biraz fiyat olarak uygun gibi..Diğer ünlü markaların yazın kampanyaları olmazsa tabi...
 
Geri
Üst