Lastik Seçimi Karmaşası...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Cemil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
47250 km sonunda nexen n'blue hd plus lastiklerin durumu resimlerdeki gibi.

IMG_20210607_095839769c02806519e645.jpg


Frenlemede ve yol tutuşunda hala çok kötü değiller. Hala belki kullanılabilecek durumdalar, fakat alttaki resimdeki kılcal yarıkları farkettim.

IMG_20210607_095909__010726ca9d79fe951c.jpg



Screenshot_20210611-103813c52efac4bfe4f570.jpg


Resimde görülen yarıklar ön iki lastikte ve jantın yarı çevresini saracak biçimdeydi. Bu arada 10000, 28000 ve 41500km'de lastik rotasyonu (ön-arka) yapıldı.

Lastiklerden yeterince faydalandığımı düşünerek, hankook ventus prime 3 ile değiştirdim. Şu an için 30km yaptım sanırım, yorumlamak için çok erken😁

Hayırlısıyla bu lastikleri de uzun süre kullanabilirsem inşallah yorum yapacağım.

Nexen'i önerir miyim?

Eğer piyasada bulunabilse idi tabi ki önerirdim, hatta ben de tekrar alabilirdim fakat ülkemize artık pek gelmiyor. Yıllarca kullandığım michelin, conti'yi bana hiç aratmadı diyebilirim.

Herkese kazasız, belasız, güvenli sürüşler...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kshuseyin ve Murat
Bende yaz sonu değişime gideceğim ama 55 yanağa geçmek istiyorum. Nasıl olur acaba?
 
Bende yaz sonu değişime gideceğim ama 55 yanağa geçmek istiyorum. Nasıl olur acaba?
Ben kapı içinde belirtilen ölçünün dışına hiç çıkmadım. Farklı ebat kullanacaksanız aracın kitapçığında aracınızın motor tipine uygun olarak belirtilen ölçülerden birini seçmenizi değişim sonrasında da yeni ebatları aracınıza yazılımsal olarak tanıtmanızı öneririm.
 
Henüz 150km yapmışken yeni lastiklerden biri çöp oldu malesef.


IMG_20210614_095554617522ffc36fde77.jpg
IMG_20210614_0955451e3982f2452283b4.jpg


Ne olduğunu çözemedim bir türlü, yolda bir şeye takılsa uzunlamasına yırtılması lazım fakat bu delik karşıdan keskin bir cisim ile lastiğe bastırılması suretiyle oluşmuş gibi. Yapacak bir şey yok artık kısmet ne yapalım😔

Yama yaparız diyorlar. İnşallah kimsenin başına gelmesin olur da gelirse yanakta işlem yapılmasını kesinlikle kimseye önermem. Mecburen yeni lastik sipariş verdim.
 
  • Üzgün
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay ve Guven
Henüz 150km yapmışken yeni lastiklerden biri çöp oldu malesef.


IMG_20210614_095554617522ffc36fde77.jpg
IMG_20210614_0955451e3982f2452283b4.jpg


Ne olduğunu çözemedim bir türlü, yolda bir şeye takılsa uzunlamasına yırtılması lazım fakat bu delik karşıdan keskin bir cisim ile lastiğe bastırılması suretiyle oluşmuş gibi. Yapacak bir şey yok artık kısmet ne yapalım😔

Yama yaparız diyorlar. İnşallah kimsenin başına gelmesin olur da gelirse yanakta işlem yapılmasını kesinlikle kimseye önermem. Mecburen yeni lastik sipariş verdim.
Büyük geçmiş olsun Ömer.
Aracımı yeni aldığımda aynı durum başıma gelmişti.
Gece vakti eve dönerken tabana giren 15 cm.lik bir vida, yanaktan çıktıktan sonra ben durana kadar janta da az miktar zarar verip kırılmış. Yanaktan nohut tanesi kadar parça koparmıştı.
Yeni lastik almıştım.
 
Büyük geçmiş olsun Ömer.
Aracımı yeni aldığımda aynı durum başıma gelmişti.
Gece vakti eve dönerken tabana giren 15 cm.lik bir vida, yanaktan çıktıktan sonra ben durana kadar janta da az miktar zarar verip kırılmış. Yanaktan nohut tanesi kadar parça koparmıştı.
Yeni lastik almıştım.
Teşekkür ederim abi, sağolasın. Aslında abi iyi tarfından bakıyorum, bu olay 4bin 5bin ya da daha ileri km'de olsaydı içime dert olurdu takım bozuldu diye, aşınma farkını dert eder belki de 2 lastik almak zorunda kalırdım. Bu sefer de diğer lastiği israf etmek içime dert olurdu. En azından işin başında oldu çok şükür. 😊
 
Teşekkür ederim abi, sağolasın. Aslında abi iyi tarfından bakıyorum, bu olay 4bin 5bin ya da daha ileri km'de olsaydı içime dert olurdu takım bozuldu diye, aşınma farkını dert eder belki de 2 lastik almak zorunda kalırdım. Bu sefer de diğer lastiği israf etmek içime dert olurdu. En azından işin başında oldu çok şükür. 😊
Geçmiş olsun, kesinlikle yama yapılacak bir yer değil, her ne kadar lastikçiler yama yaparız, idare eder dese de, lastiklerin en zayıf yerleri yanak o yüzden darbe halinde hasar görünmese bile en kısa sürede balon yaparak tehlike yaratacak durum oluşturuyor.

Hankook lastiklerimin bir tanesi kaldırıma sürtme sonucu yanaktan darbe aldığı için ikili olarak değiştirmek zorunda kaldım. Diğer iki lastik şu anda 57 bin km oldu. Ses, performans, fren konusunda tavsiye edilecek lastik ve henüz derinlik olarak uygun seviyede olsa da, kısmetse bugün yarın değiştireceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Lastik konusunda çözemediğim bir konu var. Hep merak ederim. Markaya verilen fazla para gerçekten mantıklı mı? Kimi yerli markaları beğenmez kimi yere göğe sığdıramaz. Artık eziklik psikolojisi mi bu yerli markaları beğenmeme yoksa sadece şehir efsanesi mi yabancı marka hayranlığı ya da gerçekten doğru mu.
Mesela aynı özellik, verimlilik ve ölçülere sahip petlas ile michelin ya da conti arasında gerçekten kalite farkı var mı. Birisi diğerinden daha kaliteli hammadde mi kullanıyor ya da daha mı konforlu daha az yakıt tüketimi mi sağlıyor?
Tecrübem ve bilgim olmadığı için merak ettiğimden soruyorum. Ve düşüncem şu
yol tutuş ve fren mesafesi dışındaki konfor, gürültü seviyesi, yakıt tüketimi gibi konulardaki en kaliteli ve en kalitesiz lastik arasındaki farkın sürüş esnasında farkedilemeyecek kadar az olduğunu düşünüyorum. Yoksa yanılıyor muyum?
50 60 bin km kadar petlas velox sport kullandım dişleri idare ederdi ama yaz kış kullanıldığı için lastik yıprandığından değiştim. Çıkma good year efficient grip aldım 20 25 bin km oldu ikisi arasında bir fark görmedim ya da görmek mi istemedim acaba kendimden şüpheleniyorum 😁 yazılan çizilenleri düşününce 😊
 
Lastik konusunda çözemediğim bir konu var. Hep merak ederim. Markaya verilen fazla para gerçekten mantıklı mı? Kimi yerli markaları beğenmez kimi yere göğe sığdıramaz. Artık eziklik psikolojisi mi bu yerli markaları beğenmeme yoksa sadece şehir efsanesi mi yabancı marka hayranlığı ya da gerçekten doğru mu.
Mesela aynı özellik, verimlilik ve ölçülere sahip petlas ile michelin ya da conti arasında gerçekten kalite farkı var mı. Birisi diğerinden daha kaliteli hammadde mi kullanıyor ya da daha mı konforlu daha az yakıt tüketimi mi sağlıyor?
Tecrübem ve bilgim olmadığı için merak ettiğimden soruyorum. Ve düşüncem şu
yol tutuş ve fren mesafesi dışındaki konfor, gürültü seviyesi, yakıt tüketimi gibi konulardaki en kaliteli ve en kalitesiz lastik arasındaki farkın sürüş esnasında farkedilemeyecek kadar az olduğunu düşünüyorum. Yoksa yanılıyor muyum?
50 60 bin km kadar petlas velox sport kullandım dişleri idare ederdi ama yaz kış kullanıldığı için lastik yıprandığından değiştim. Çıkma good year efficient grip aldım 20 25 bin km oldu ikisi arasında bir fark görmedim ya da görmek mi istemedim acaba kendimden şüpheleniyorum 😁 yazılan çizilenleri düşününce 😊
Sorunuza cevap şu Bugatti Veyronmu? Şahin S mi? :) işte bu kadar basit.
Tabiki büyük firmaların yapmış olduğu arge çalışmaları, tecrübeleri, testleri diğer firmalara göre daha yukarı bir seviyede bunları siz anlayamasanız' da gerçeği değiştirmiyor.
En basit şöyle örnek vereyim Hankook s1 evo2 lastik kullanıyordum tam bir fiyat performans lastiği gayet yumuşak ve gayet dirençli bir lastikti.
Şimdi ise Goodyear Efficientgrip Performans kullanıyorum Hankook gerçekten güzel olmasına rağmen Goodyear daki etkiyi veremiyordu.
Nasıl anladığıma gelirsek aracım güçlü bir araba Omega 2.5 v6 170hp Hankook' lar varken az bile olsa ilk kalkışta patiye düşüyordu şu anda ise gram pati yok hatta benim aracımdaki TC sistemi pati çektiği için devreye giriyordu şu anda 1 kere bile yanmadı :)
Bir örnek daha vereyim ben aracımı devirli kullanıyorum aynı zamanda süratlide Hankookların yoldaki sesini çok net duyabiliyordum.
Şimdi ise en ufak bir ses yok neden çünkü Hankookların AB etiketi C - A 70Db Goodyearların B - A 68Db işte aradaki fark bu ikiside performans lastiği ikiside süratli arabalara özel (Hankooklar 94W Goodyear 95Y) goodyearların hem daha fazla yük hem daha fazla sürat dezavantajı olmasına rağmen (etiketler ne kadar yükselirse dayanıklılığı arttırmak için lastik o kadar sertleşir) Hankooktan daha iyi performans gösteriyor.
Umarım açıklayıcı olmuşumdur.
Hayatınız 4 tane lastik üzerinde gidiyor bu sebep yüzünden klasik laf hayatın pazarlığı olmaz ve ucuz malzeme alacak kadar zengin değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg ve omeroz
Lastik konusunda çözemediğim bir konu var. Hep merak ederim. Markaya verilen fazla para gerçekten mantıklı mı? Kimi yerli markaları beğenmez kimi yere göğe sığdıramaz. Artık eziklik psikolojisi mi bu yerli markaları beğenmeme yoksa sadece şehir efsanesi mi yabancı marka hayranlığı ya da gerçekten doğru mu.
Mesela aynı özellik, verimlilik ve ölçülere sahip petlas ile michelin ya da conti arasında gerçekten kalite farkı var mı. Birisi diğerinden daha kaliteli hammadde mi kullanıyor ya da daha mı konforlu daha az yakıt tüketimi mi sağlıyor?
Tecrübem ve bilgim olmadığı için merak ettiğimden soruyorum. Ve düşüncem şu
yol tutuş ve fren mesafesi dışındaki konfor, gürültü seviyesi, yakıt tüketimi gibi konulardaki en kaliteli ve en kalitesiz lastik arasındaki farkın sürüş esnasında farkedilemeyecek kadar az olduğunu düşünüyorum. Yoksa yanılıyor muyum?
50 60 bin km kadar petlas velox sport kullandım dişleri idare ederdi ama yaz kış kullanıldığı için lastik yıprandığından değiştim. Çıkma good year efficient grip aldım 20 25 bin km oldu ikisi arasında bir fark görmedim ya da görmek mi istemedim acaba kendimden şüpheleniyorum 😁 yazılan çizilenleri düşününce 😊
Aralarında bir takım farklar var muhakkak. Aralarında bir fark olmasa michelin alacak bir kişi michelin'e 1200tl vermek yerine aynı fabrikadan çıkan yan ürün kormoranı 400tl'ye alır, neden fazla para versin ki?

Ben şahsen kullandığım aracın da sert süspansiyonlu olması sebebiyle konforu bir nebze artırabilmek adına yumuşak hamurlu lastik tercih ediyorum. Yerli üretimler, petlas, lassa, bridgestone sert lastikler. Kötü değiller ama sertler.

Başka bir örnek dunlop, o da sanırım petlas fabrikasında üretiliyor 215/60/16'da ortalama 700tl fiyatı var. Önceki lastiklerim nexenlerin fiyatı 600tl kore malı. Nexenlerin 47bin km 3.5 yıl sonrası görsellerini paylaşmıştım. Arkadaşımın insignia aracına geçen yıl taktığı 15-20bin km'deki dunlop'larını görseniz, benim nexenlere sıfır lastik derdiniz.

Olay sadece dış görünüm de değil, bazı lastikler esnekliğini çok çabuk kaybediyor. Bu da fren mesafesi, manevra kabiliyeti vb'nin azalmasına sebep oluyor. Sakin kullanıldığında bu bahsettiğim performans kaybı anlaşılmıyor belki ama o performansa ihtiyaç duyulan zaruri bir durum meydana geldiğinde artık çok geç olabiliyor.

Hankook seçmemdeki en önemli etkenler,
*Adac testlerinde ıslakta ve kuruda 20 lastik içerisinde (michelin, conti vb dahil) en kısa fren mesafesine sahip olması.
* Arkadaşlarımdan bu markayı 60bin km ve 120bin km'dir kullanların olması.
* Test performanslarının premium lastiklerden iyi olması ve premium lastiklerden %15-30 daha ucuz olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip ve Tuncg
Geri
Üst