Lastik yönünü değiştirmek tehlikeli mi?

Arkadaşlar bugün yeni lastik alıp taktım, riske girmenin mantığı yok. Güvenlik şansa bırakılmaz. Hele ki karşıdan gelen masum insanların güvenliği asla!

Tekrar teşekkür ederim herkese...
 
Arkadaşlar bugün yeni lastik alıp taktım, riske girmenin mantığı yok. Güvenlik şansa bırakılmaz. Hele ki karşıdan gelen masum insanların güvenliği asla!

Tekrar teşekkür ederim herkese...

hayırlı olsun:bir:
 
benim bildiğim lastiğin yönü fren mesafesi için önemlidir. onun için outside ve inside diye belirtilir zaten.bence ters takmak risklidir. ayriyeten balon yapmış bir lastik her zaman risktir. ne zaman ne yapacağı belli olmaz. bana kalırsa değiştirin, gerekirse ikinci el bi lastik takın ama balon lastiği kullanmayın

şimdi fark ettim, en iyisini yapmışsınız. :)
 
İnside outside yazan lastikler yönlü lastik değil simetrik lastiktir, outside'ı içeri takmakta sıkıntı olmaz düşünürseniz sağ tarafı ters çevirip outside içeri aldığınızda sol lastikle aynı olacaktır, outside olayı genelde üretim tarihi bilgilerini içeren tarafa yazıldığı için belirtilir.

V kanallı ve asimetrik lastikler gibi yönlü lastiklerde ise değişim yapılamaz onlarda outside inside değil rotation ve ok vardır dönüş tarafını gösterir. O zamanda sağdaki lastik sola alınarak balon içeri alınabilir.

Ama balonlu lastikle gezilmez en doğrusunu yapmışsınız hayırlı olsun.
 
İnside outside yazan lastikler yönlü lastik değil simetrik lastiktir.

asimetrik diyecektin galiba? yoksa niye inside-outside yazılsın ki lastiğe.

simetrik ve yönlü olanlarda inside-outisde yazmaz zaten, her iki yanakta da yön işareti bulunur.
 
asimetrik diyecektin galiba? yoksa niye inside-outside yazılsın ki lastiğe.

simetrik ve yönlü olanlarda inside-outisde yazmaz zaten, her iki yanakta da yön işareti bulunur.


tekrar okursanız açıklamamı görürsünüz asimetriklerde ok bulunur, simetriklerde inside outside yazar yazıyor bunun nedeni üretim tarihi bilgilerinin ve belki bir kaç ek bilginin daha sadece outside tarafında yazması yazmıştım oraya.

İnside outside yazan lastikler yönlü lastik değil simetrik lastiktir, outside'ı içeri takmakta sıkıntı olmaz düşünürseniz sağ tarafı ters çevirip outside içeri aldığınızda sol lastikle aynı olacaktır, outside olayı genelde üretim tarihi bilgilerini içeren tarafa yazıldığı için belirtilir.

V kanallı ve asimetrik lastikler gibi yönlü lastiklerde ise değişim yapılamaz onlarda outside inside değil rotation ve ok vardır dönüş tarafını gösterir. O zamanda sağdaki lastik sola alınarak balon içeri alınabilir.

Ama balonlu lastikle gezilmez en doğrusunu yapmışsınız hayırlı olsun.
 
sizin dediğiniz mantık ile gidersek o zaman asimetrik lastiği aracın sağından soluna geçirmemiz imkansız olur, çünkü o durumda yön terse döner. Bunun böyle olmadığından 100% eminim çünkü Corollamızda Nokian WRG2 var, netten araştırın isterseniz desenini.
 
Aynı jant üzerinde lastiği terse çevrilip çevrilemeyeceğinden bahsediyoruz siz nereden çıkarıyorsunuz sağdan sola geçirilemez vs. gibi şeyleri, tabiki geçirilir ama aynı jantta ters çevirlemez inside outside yazan simetrik lastikler çevrilir bunu yazdım.
 
Son düzenleme:
İnside outside yazan lastikler yönlü lastik değil simetrik lastiktir

Ben tarihten bahsetmiyorum, yukarıda yazdığınızdan bahsediyorum. Sonrasında da asimetriklerde ok bulunur demişsiniz.

Bakın bu bir WR-G2, yön veya ok işareti görebiliyor musunuz?

IMG_0499_1024.jpg


bu da tabanı, gayet açık bir şekilde asimetrik:
ranking%2013.jpg


Ayrıca deseni simetrik olsa bile lastiğin dış yanak takviyesi iç taraftan farklı olabilir. Bu yüzden hiçbir durumda outisde yazan tarafın içeri doğru monte edilmesini tavsiye etmem.
 
Son düzenleme:
şimdi anladım, asimetrik lastiklerde de ok değil inside outside ibaresi bulunur demek istmişsiniz anladım, teşekkür ederim.

simetrik ve yönlü olanlarda inside-outisde yazmaz zaten, her iki yanakta da yön işareti bulunur.

Simetrik lastiklerde de inside outside var ok değil onuda kendi lastiğimden biliyorum demek sadece v desenli lastiklerde ok oluyor.
Takviye farkına gelince bende düşünmüştüm ama sonra balansı olması gerektiğini hatırladım düşünsenize max. 5-10grmlık ağırlıklarla balans yapılıyor takviye farkı çok daha büyük bir ağırlık farkı yaratırdı diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst