Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan madmax50
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Merhaba arkadaşlar. Gündüz farlarına led takınca bildiğiniz gibi arıza ışığı yanıyor. Ledler normal ampule göre çok daha az akım çektiği için araç kontrol ünitesi bunu bozuk ampul olarak algılıyor ve size arıza bildiriyor.

Astra j gündüz farında çift flamentli T20 tipi ampul kullanılıyor. T20 tipinde ledler yurtiçinde hepsiburada veya farklı yerlerden Photon marka T20 20 ledli ürünü alabilirsiniz. Ya da yarı fiyatına ebay üzerinden 27 ledli olanı alabilirsiniz. Ben 7 dolardan alıyorum ve kargo ücretsiz.

İşin can alıcı kısmı ise arıza ışığı yakmaması için dekoder-modül vs. denilen direnç. Bu dirençler eski ampullerin çektiği akımı çekip ısıya çeviriyor. Bu dekoder için 40-50 TL fiyatlar isteniyor. Bu rakamları ödemeden aracınızdan çıkan ampulleri dekoder olarak nasıl kullanırsınız anlatmaya çalışacağım.

Araç üzerinden çıkan ampulde 4 adet tel görürsünüz. Bunlar içerideki 2 adet flamente bağlıdır. Kalın olan flament gündüz farı, ince olansa park için kullanılır. Bunlara bağlı üst üste olan 2 adet bağlantı telini birleştirerek bu telleri tek bakır kabloya bağlıyoruz. Diğer iki çıkış teline ayrı ayrı bakır kablo bağlıyoruz. Bu bağlantılar sizin becerinize kalmış. Lehimle veya bağlantı yaptıkça bez bantla sararak yapabilirsiniz. Tüm bağlantılar sonrası ampul gövdesinden kablolara doğru bez bantla güçlendirme yapın. Kablo uzunluğu 30 cm olması yeterli.

Her iki ampul için kablo bağlantısı yaptıkdan sonra aracın park ampulu kablosunu açarak güngüz farı ve park için gelen pozitif uçları tespit ederek ampulleri kabloya paralel bağlıyoruz. Pozitif uçların tespiti için ölçü aleti ya da aküden şase alarak ampulle kontorl edebilirsiniz. Takdığınız eski ampullerin ışığını engellemek için aliminyum folyo kullanabilirsiniz. Led ampulleri takarken kontağı araçtan çıkarın. Ampulleri taktığınız kabloları plastik far kapağınınn ortasından geçirmeyi unutmayın. Aynı mantıkla plaka ledleri içinde eski ampulleri direnç olarak kullanabilirsiniz.

Fotoğrafları müsait bir zamanda eklerim.
Fotoğraf örnektir bağlantıların lehimle yapılması ve kesinlikle makaron kullanılması tavsiye edilir. Kesinlikle elektrik bantı kullanmayın ampul ısınıyor bantı yakar. Makaron ısıya dayanıklıdır. Farklı ölçülerde makaron ile bağlantıyı yapın ve ampul ışığının yayılmaması için büyük makaron ya da aliminyum folyo ile sarabilirsiniz. Ampulü askıda kalacak şekilde bir bölgeye cırt cırt ile sabitleyin. Ampulün çalışma sıcaklığı gündüz farında 7C ortam sıcaklığında 87 C ölçülmüştür. Yazın bu 90 C geçecektir. Unutmayın ampulde bir dirençtir, enerjinin bir kısmı ışığa çevrildiği için dirençler kadar ısınmaz. Maliyeti üzerinde çıktığı için yoktur :)
[img=467x600]http://img850.imageshack.us/img850/6127/klpw.jpg[/img]
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

Guzel baslik takipteyim.
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

çok güzel bir uygulama yalnız biraz karışık ben çıkamam bu işin içinden led farları bende istiyorum ama şu arıza olayından dolayı çekiniyorum keşke sadece ampülü takınca hallolabilse böyle bir ampül yapsalar en iyisi bu olurdu
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

mmtcopur link' Alıntı:
çok güzel bir uygulama yalnız biraz karışık ben çıkamam bu işin içinden led farları bende istiyorum ama şu arıza olayından dolayı çekiniyorum keşke sadece ampülü takınca hallolabilse böyle bir ampül yapsalar en iyisi bu olurdu
evet sana katılıyorum Mehmet bu nedır ya yok dırenc koy yok yolbılgısayarı kabul etmesın
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

montajını bile kendimiz hallederdik şimdi direnç felan taktırmak için güvenilir elektirkçi ara parça ücertinden fazla bayıl
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

Peki gündüz farı orjinalde led olan araçlarda neden arıza ışığı yanmıyor. Demek ki yazılımsal bir şey.

Bence arıza lambası yanmasın diye daha fazla akım çekecek bir düzenek yapılması pek uygun değil.Varsın arıza lambası yansın, ama daha az güç çeksin.Ya da orjinal ledli araçlarda arıza ışığı yanmamasının sebebi bulunsun, ona göre araçlara bir uygulama yapılsın.
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Peki gündüz farı orjinalde led olan araçlarda neden arıza ışığı yanmıyor. Demek ki yazılımsal bir şey.

Bence arıza lambası yanmasın diye daha fazla akım çekecek bir düzenek yapılması pek uygun değil.Varsın arıza lambası yansın, ama daha az güç çeksin.Ya da orjinal ledli araçlarda arıza ışığı yanmamasının sebebi bulunsun, ona göre araçlara bir uygulama yapılsın.

Anıl canbus denilen bu olgu belirlenen akım değerlerine göre eşdeğer bir gücü algılamadığında hata mesajı verme esasına dayanıyor değil mi? Konuyu tam bilmiyorum lakin, dediğin gibi araç beyninde örneğin far için belirlnen değer düşürülürse yazılımsal olarak mantıken arıza vermemesi icap etmez mi? Yazılıma müdahale en kolay yöntem olur böylece ancak neyle müdahale edebiliyoruz yazılıma?
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

Arkadaşlar olay ecu'da bitiyor. Ecu'da her lamba için belirli aralıkta akım değerleri belirlenmiş. Bu değerlerin altını ve üzerini arıza olarak kabul ediyor. Yazılıma müdahale kolay bir işlem değil. Müdahale edilecek bölüm zaten opel servis bilgisayarı tarafından yapılabiliyor. Bu far akım kontrolü ise sistemde unicode olarak okunamıyor. Hex olarak 1 ve 0 görebilyoruz. Bu kodların derlenmesi lazım ama bu iş için özel bir uygulama gerekiyor. Bazı araçlar için bu tür uygulamalar geliştirilmiş ve tüm değişiklikler yapılabiliyor. Astra j için ne zaman çıkar bilinmez.
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

bu kadar uğraşılacağına ampül o kadar akım çekse hem daha canlı olur hemde uğarşmayız böyle şeylerle
 
Ynt: Led Gündüz farları için eski ampulle dekoder yapımı

mmtcopur link' Alıntı:
bu kadar uğraşılacağına ampül o kadar akım çekse hem daha canlı olur hemde uğarşmayız böyle şeylerle

Abi ledler eski ampuller gibi akım çekmiyor. Üzerine direnç koymak lazım. Eski ampul 21w ve bu güçte bir direnç baş parmak büyüklüğünde olmalı ve yüksek ısı yayacağı için ledin yanına konmaz, plastiği eritebilir. Gündüz farı için sadece ampul teknik olarak mümkün değil.
 
Geri
Üst