Lpg & Afr Ayarı & Yazılım Astra j 1.4t

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ergun U.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepkime puanı
309
Puanları
83
Bugün Instagramda denk geldim paylaşmak istedim başlıktaki konularla ilgilenen arkadaşların ilgisini çekeceğine eminim.


""'Opel'in en çok kullanılan 1.4 Turbo A14NET motor kodlu LPG'li ünitesine yazılım yaptık. LPG - Benzin stock ve Stage1 olarak ayrı ayrı ölçtük. Ortalama 170Hp - 270Nm sonuç aldık. LPG'de yazılım olur mu ? Başından beri en sık sorulan sorular arsında yer almaktadır. Maalesef ülkemizde herbokolog'ların mebzul miktarda olması ve " teknik " gerektiren işlerin herkes tarafından yorumlanması sebebiyle bu hususa uzman olarak bir değinmek istedim. Öncelikle, LPG düzgün montaj ve kalibrasyon olmadığında başlı başına bir problemler dizilimidir. Öyle ki sizi yıldırabilir 3 kuruş kar edeceğim derken cebinizde büyük bir delik açtırabilir. Bu sebeple önce montaj ve işçilik kusursuz olmalı, ayar kalibrasyon zaten gelir. Ayar düzgün olmaz ise EGT vuruntu çok yakma az çekme şaşı görme çitf sayma vs sıkıntılar bitmez. Yazılım ise aracın kendi ECU'sunda yapılır. LPG ECU'ları piggy back olduğundan ayna vazifesi görür. Nasıl yazılım yaparsanız o sonucu alırsınız. Örnek aracımız İnsignia - Mokka - Zafira ve Astra'da çokça kullanılan A14NET motor kodlu opel'in 1.4 Turbo A14NET motoru. Aracı stock LPG'de ayrı, benzinde ayrı ve yazılımlı iken LPG'de ayrı Benzin'de ayrı ayrı ölçtük. Ölçüm yöntemi olarak Yük tipi Frenli 0-80Hp aralığında ters kuvvet uygulayarak 4 x 295Kg doğrusal momentum direnci ile yol similasyonuna tabi tuttuk. Hava sıcaklığı +-35C ve Nem %50 seviyelerinde. Barometrik basınç 1013mbar Gelelim grafik değerlendirmesine ; _Stock Benzinde : 122Hp 195Nm _Stock LPG : 119Hp 190Nm _Stage 1 Benzin : 150HP 262Nm _Kazanç + 28 Hp @ + 67 Nm Tork _Stag1 LGP : 154Hp 258,5 Nm _Kazanç + 35 Hp @ + 68,5 Nm Tork Fakat herşey burada bitmiyor, turbo basıncının neredeyse gelmediği bir alan olan 2,000RPM'i örnek göstermek istiyorum. 2.000Rpm'de Stock LPG'de 150Nm tork üretirken, yazılım sonrası 185Nm güç üretir hale gelmiş ve böylece ölü olan devirde bile +35Nm tork kazancımız olmuştur. Benzinde ise 2.000 RPM'i esas alarak grafiği okuduğumuzda 155Nm tork üretiyorken yazılım sonrası 195Nm güç üretiyor ve +40 Nm tork kazancımız oluyor. Toparlayacak olursak ; Örnek aracımızın LPG markası LOVATO ve AFR ayar kalibrasyonu Candan Mühendislik tarafından yapılmış ( kullanıcı beyanı ) LPG'de enjeksiyonlama miktarları süre açıklığı regülatör basıncı gibi ayarlar neredeyse kusursuz görünmekte. Yazılım sonrası hiçbir çekiş düşüklüğü arıza gibi problemler yaşamadığımız gibi, LPG'nin oktan sayısına ( 102oct ) uygun yazılım ile araçta benzinden +4 Hp kadar daha fazla güç alındığı ispat edilmiştir. Fakat LPG'de benzine kıyasla alt ve orta devirlerde daha düşük tork ürettiği görülmektedir. Yazılım öncesi ve sonrası benzine kıyasla oran değişmemektedir. Gerek LPG'nin yanma reaksiyonu sonucu daha düşük enerji üretmesi, gerek daha kusursuz bir ayar ve kalibrasyon ile bu olumsuzluğun da ortadan kalkacağına inanıyoruz. Dip Not, Fabrika verisini esas alırsanız araç LPG'de 175Hp @ 269Nm Benzinde ise 168,5Hp @ 269Nm sonuç hesaplanır. Filtre Egzost vs gibi eklentiler yok ve LPG olduğu için soft düzeyde bıraktık. Kısacası, bugüne kadar ne vaad ettiysek fazlası var eksiği yoktur :)) Okuyan, izleyen ve yoruma katılan herkese teşekkürler. Varsa sorularınız müsait oldukça cevaplayacağım. Saygılarımla"""

Kaynak: 2cr performans instagram + YouTube sayfası.

YouTube

Instagram
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: b.arat ve Murat
Aslında bu konuda bize detaylı bilgiyi @tuleybihayat hayat müsait olduğu bir zamanda verecektir diye düşünüyorum.
 
Ümit Bağıran yukarıdaki yazıda gereken herşeyi yazmış [emoji41]

Sorusu olan varsa bildiğim kadarıyla yardımcı olurum [emoji4]

Mi A1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Van'da maalesef sağlam bir LPG ustası ve Yazılımcı olmadığından biz sadece okumakla yetiniyoruz :)
 
6 gün için bir kampanyaya denk geldim bence çok iyi değerlendirmek isteyen arkadaşlara duyurulur.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2018-11-22-19-26-48-974_com.instagram.android.webp
    Screenshot_2018-11-22-19-26-48-974_com.instagram.android.webp
    58.6 KB · Görüntüleme: 210
Geri
Üst