LPG de BUJİ-KABLO-YAĞ ÖMÜRLERİ TESTİ. BİRDE YAĞ EKSİLTME.

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugün itibari ile

sıfır yapılmış motorumda sıralı sistem lpg ile yaptığım bir testde

Motor yağım 34bin km / 2,5 yıl. laboratuvara göre kirlenme %60. yarı sentetik bir yağ. ama çok güvenemediğimden numaralarını ve markasını veremiyeceğim. nihayetinde benim motor sıfırdı yani sıfır kurumlu idi, kurumlu motorlarda ne yapacağını bilmediğimden kötü örnek olup sorumluluk almak istemem.

34bin km sonucunda aracın yağ eksiltmesi -sıkı durun- 1300 gramdır yani 1,3 litre yağ ekledim. opel arabası yağ yakar diyenler bir daha düşünsün derim ben. en son 300 gram yağı bugün ekledim.

buji kablosu (ama arada kazada var) 52bin km dayandı. orjinal denen GM buji kablosuydu. şimdi silikonlu var.

bujiler yine orjinal denen çift tırnak Gm idi. 54bin km oldu ama tadları pek yok. yani 50binde değiştirilebilir.

LPG markam voltran, sıralı sistem. kışın 35 dereceye ayarlı, yazın 20 ye düşürüyorum. aracımda (kayınçomun kazası dışında) hiçbir sorun yok. ama kazadan sonra anlık tüketim 0,6-0,7 litreden 1,6-1,7 ye çıktı. neden olduğunu bulamıyorum. bujileri değiştirdikden sonra bakıcam. bujileride tek tırnak düşünüyorum.

ee ne diyorsunuz? lpg bobin yakıyormu, yağ eksiltiyormu, buji - buji kablosu ömürlerini kısaltıyormu yoksa gerçekden ekonomik ve temiz bir yakıtmı?
 
Abi Bunları Araştırıp Acıkladığın için Çok sağol Bu söylediklerini idda eden arkadaşların buraya bakmasını tavsiye ediyorum açıklayıcı bi anlatımla anlatmış polat abim :D ;)
 
Madem orjinal bujiyle 52000 km gidebiliyosunuz neden tek tırnak buji takmayı düşünüyosunuz? ve neden orjinal buji kablosu kullamıyosunuz?
 
Madem orjinal bujiyle 52000 km gidebiliyosunuz neden tek tırnak buji takmayı düşünüyosunuz? ve neden orjinal buji kablosu kullamıyosunuz?

yanma verimi için salim, lpg kolay tutuştuğu için tek tırnak düşündüm hatta dişlerini uydurursam daha kısa birşey bakacam, denicem yani. motor yaparken lpg nin oktanı fazla diye kapağı iyice taşlatmıştım ve sıkıştırmayı yükseltmiştim. haliyle buji ateşleme merkezide aşağı düştü. acaba tekrar yukarı çekersem hava sirkülasyonunun merkezini yakalayıp daha iyi yanma elde edermiyim diye düşünüyorum.
valla buji kablosunu millet silikonlu iyi diye söyleyip duruyor diye taktım, hemde denemiş oluyorum.
 
Abi Bunları Araştırıp Acıkladığın için Çok sağol Bu söylediklerini idda eden arkadaşların buraya bakmasını tavsiye ediyorum açıklayıcı bi anlatımla anlatmış polat abim :D ;)

sende çok sağol burak, ilk zamanlardan beri lpg yi savunmaya çalıştım. buda kanıtlarım oldu.
 
""34bin km sonucunda aracın yağ eksiltmesi -sıkı durun- 1300 gramdır yani 1,3 litre yağ ekledim. opel arabası yağ yakar diyenler bir daha düşünsün derim ben. en son 300 gram yağı bugün ekledim.""
bizim vectrar çok kötü yağ eksiltiyor.servise götürdük "bular böle abi" dedi
 
O servisler adamı katil eder ya,hangi arabanın aşırı yağ eksiltmesine bunlar böyle cevabı verilir anlamıyorum....

Bu arada gerçekten yararlı bilgiler paylaşmışsınız;teşekkürler...
 
Arkadaş LPG kolay tutuşur demiş, af buyrun ama LPG zor yandığı için sürekli bobin yemiyor mu?
 
""34bin km sonucunda aracın yağ eksiltmesi -sıkı durun- 1300 gramdır yani 1,3 litre yağ ekledim. opel arabası yağ yakar diyenler bir daha düşünsün derim ben. en son 300 gram yağı bugün ekledim.""
bizim vectrar çok kötü yağ eksiltiyor.servise götürdük "bular böle abi" dedi

servis var servis var. mesela opel team servis forumun sponsoru ona sorun ne diyecek.
yetkili servis demişse normal. baştan savmak için yapıyorlar.
 
O servisler adamı katil eder ya,hangi arabanın aşırı yağ eksiltmesine bunlar böyle cevabı verilir anlamıyorum....

Bu arada gerçekten yararlı bilgiler paylaşmışsınız;teşekkürler...[/QUOasıl ben teşekkür ederim. yıllardır lpg konusunda tutucu bir tarafım ama test yapmak bu zamanlara nasipmiş.
 
Geri
Üst