Lpg de Yeni Gelişme.....

Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

bildiğim kadarıyla subaplar kendisi arıza veripte araç teklemeye başladığında daha pahalı sonuçları oluyordu ama bu bilgiden % 100 emin değilim...
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

evet araştırma yapmadım ilgimi çekmediği için ama çok duydum lpg li araçların içinde yananları

ayrıca kapalı otoparka alınmamak öncelik mi ?

ya millet nelere tüp takıyor ben takılmaz demiyorum ama çok bilimsel açıklama yapamasamda motoru hızla yıpratacaktır
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

esad J link' Alıntı:
evet araştırma yapmadım ilgimi çekmediği için ama çok duydum lpg li araçların içinde yananları

ayrıca kapalı otoparka alınmamak öncelik mi ?

ya millet nelere tüp takıyor ben takılmaz demiyorum ama çok bilimsel açıklama yapamasamda motoru hızla yıpratacaktır

esat azcık araştır konuyu ondan sonra konuşalım:) Türkiyede kapalı otoparklara alınmamak en büyük apttalık çünkü arabalar zaten sızdırmazlık testinden geçiyorlar tüvtürk onaylı... eskiden bu denetleme mekanizması yoktu önlem için bi karar çıkardılar ve hala güncellemediler o zamanla saçmalaşan kararı...
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Gökhan_55 link' Alıntı:
[quote author=esad J link=topic=3433.msg77178#msg77178 date=1324822165]
evet araştırma yapmadım ilgimi çekmediği için ama çok duydum lpg li araçların içinde yananları

ayrıca kapalı otoparka alınmamak öncelik mi ?

ya millet nelere tüp takıyor ben takılmaz demiyorum ama çok bilimsel açıklama yapamasamda motoru hızla yıpratacaktır

esat azcık araştır konuyu ondan sonra konuşalım:) Türkiyede kapalı otoparklara alınmamak en büyük apttalık çünkü arabalar zaten sızdırmazlık testinden geçiyorlar tüvtürk onaylı... eskiden bu denetleme mekanizması yoktu önlem için bi karar çıkardılar ve hala güncellemediler o zamanla saçmalaşan kararı...
[/quote]

valla aptallık veya değil ben mevcut uygulamayı söylüyorum

ayrıca sistem ne kadar değişirse değişsin lpg aynı, benzin için üretilmiş bir motorda lpg yaktırmak illaki deformasyona sebep olur.

fabrika çıkışı tüplü olmadıkça ben lpg yi düşünmem sadece merak ettiğim için yazmıştım zaten yaptıranlara hayırlı uğurlu olsun.
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

o oran inan% 50 nnin bile üzerindedir:)

ben 2007 de  2004 model astra h elegance aracım, 2008 de 2008 model seat leonuma, 2009 da 2009 model insigniama 2010 da 2010 model insigniama lpg taktırdım... he insigniada mevcut sistemle bir gün arıza yapacağını biliyordum ama arıza olmadan sattım ama artık günümüzde öyle değil...
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

maşallah her yıl yeni bir araç birde araçlara harcama yapıyorsun lpg de nerden baksan 2000 tl  fazla zarar etmeden satıyorsun heralde araçları  :)
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Aşağıya alıntı yaptığım bilgiler DH'den OnTEC adlı üyeden alıntıdır. Bu işin eğitimini almış sektörde de çalışmış biri olarak yaptığı paylaşımı bilgilendirici bulduğumdan paylaşmak istedim.

biraz bu işin eğitimini aldım ayrıca sektörde 2 sene kadar çalıştım deneyimlerimi paylaşayım genelde bilgi eksikliğinden çok eleştiri alıyor lpg sistemi.
yazacaklarım sıralı sistemler içindir.

arkadaşlar lpg kitleri beygir güçlerine göre değişiklik gösterir 90 bg kadar standart sistemler ayar hatası yoksa performans kaybettirmez, 75 bg lik bir 1.4 araca lpg uygulandığı zaman 4.000 4.500 devirden sonra lpg enjektörlerinin hızı yetişemediği için araçlarda bayılma olabilir ama standart kullanımda bunun hissedilmemesi gerekir.
güç düşüklüğü var ise budurmda gaz ayarları yanlış olabilir gaz oranının fazla yada eksik olması aynı şekilde yakıt oranının yanlış olup verimsiz yanma oluşturacağından performans kaybettirir. ayrıca arıza ışığını yakacaktır.
lpg benzin ile 1e1 yanmaz lpg nin benzine göre %10 daha fazla alınması gerekir yani 1 lt benzin yerine 1.1 lt gaz kullanılmalaıdır 1e1 alım fakir karışım yaratır buda 1 yanma odasının fazla ısınmasına orta vadede piston ve gömleklerde aşınmayı aracınızın kara duman atmasını sağlar. ayrıca hasas elektronik ölçüm yapan araçlarda arıza ışının yanmasını sağlar.
aynı şekilde performans artsın diye uygulanan gaz açma işlemide zengin karışım oluşturup yukarıdaki sebeplerin aynısısın olmasını sağlar.
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

MeRt link' Alıntı:
Aşağıya alıntı yaptığım bilgiler DH'den OnTEC adlı üyeden alıntıdır. Bu işin eğitimini almış sektörde de çalışmış biri olarak yaptığı paylaşımı bilgilendirici bulduğumdan paylaşmak istedim.

biraz bu işin eğitimini aldım ayrıca sektörde 2 sene kadar çalıştım deneyimlerimi paylaşayım genelde bilgi eksikliğinden çok eleştiri alıyor lpg sistemi.
yazacaklarım sıralı sistemler içindir.

arkadaşlar lpg kitleri beygir güçlerine göre değişiklik gösterir 90 bg kadar standart sistemler ayar hatası yoksa performans kaybettirmez, 75 bg lik bir 1.4 araca lpg uygulandığı zaman 4.000 4.500 devirden sonra lpg enjektörlerinin hızı yetişemediği için araçlarda bayılma olabilir ama standart kullanımda bunun hissedilmemesi gerekir.
güç düşüklüğü var ise budurmda gaz ayarları yanlış olabilir gaz oranının fazla yada eksik olması aynı şekilde yakıt oranının yanlış olup verimsiz yanma oluşturacağından performans kaybettirir. ayrıca arıza ışığını yakacaktır.
lpg benzin ile 1e1 yanmaz lpg nin benzine göre %10 daha fazla alınması gerekir yani 1 lt benzin yerine 1.1 lt gaz kullanılmalaıdır 1e1 alım fakir karışım yaratır buda 1 yanma odasının fazla ısınmasına orta vadede piston ve gömleklerde aşınmayı aracınızın kara duman atmasını sağlar. ayrıca hasas elektronik ölçüm yapan araçlarda arıza ışının yanmasını sağlar.
aynı şekilde performans artsın diye uygulanan gaz açma işlemide zengin karışım oluşturup yukarıdaki sebeplerin aynısısın olmasını sağlar.

Paylaşım için sağol Mert, kafamdaki birkaç sorunun cevabını netlik kazandı.
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Tamkan link' Alıntı:
[quote author=MeRt link=topic=3433.msg77332#msg77332 date=1324836330]
Aşağıya alıntı yaptığım bilgiler DH'den OnTEC adlı üyeden alıntıdır. Bu işin eğitimini almış sektörde de çalışmış biri olarak yaptığı paylaşımı bilgilendirici bulduğumdan paylaşmak istedim.

biraz bu işin eğitimini aldım ayrıca sektörde 2 sene kadar çalıştım deneyimlerimi paylaşayım genelde bilgi eksikliğinden çok eleştiri alıyor lpg sistemi.
yazacaklarım sıralı sistemler içindir.

arkadaşlar lpg kitleri beygir güçlerine göre değişiklik gösterir 90 bg kadar standart sistemler ayar hatası yoksa performans kaybettirmez, 75 bg lik bir 1.4 araca lpg uygulandığı zaman 4.000 4.500 devirden sonra lpg enjektörlerinin hızı yetişemediği için araçlarda bayılma olabilir ama standart kullanımda bunun hissedilmemesi gerekir.
güç düşüklüğü var ise budurmda gaz ayarları yanlış olabilir gaz oranının fazla yada eksik olması aynı şekilde yakıt oranının yanlış olup verimsiz yanma oluşturacağından performans kaybettirir. ayrıca arıza ışığını yakacaktır.
lpg benzin ile 1e1 yanmaz lpg nin benzine göre %10 daha fazla alınması gerekir yani 1 lt benzin yerine 1.1 lt gaz kullanılmalaıdır 1e1 alım fakir karışım yaratır buda 1 yanma odasının fazla ısınmasına orta vadede piston ve gömleklerde aşınmayı aracınızın kara duman atmasını sağlar. ayrıca hasas elektronik ölçüm yapan araçlarda arıza ışının yanmasını sağlar.
aynı şekilde performans artsın diye uygulanan gaz açma işlemide zengin karışım oluşturup yukarıdaki sebeplerin aynısısın olmasını sağlar.

Paylaşım için sağol Mert, kafamdaki birkaç sorunun cevabını netlik kazandı.
[/quote]

Rica ederim Tolga abi  :)
 
Ynt: Lpg de Yeni Gelişme.....

Önceki aracımda 1500 tl lik ( o zaman en yüksek miktardı bu bu marka için )atiker sıralı sistem lpg vardı. Gerçekten aracın güç ve çekişinde herhangi bir problemi yoktu.
Lpg motora zarar veren bir madde değil kesinlikle. Bakımları da yaptırılırsa herhangi bir zararı yok.
Tv lerde gördüğümüz lpg li araç patladı vs. bu araçların hepsi ya kontrol yaptırmamış, ya kaçak taktırmış ya da kaliteli malzeme kullanmamış kişiler. Çünkü lpg tankı çok yüksek ısı ve basınçlara karşı dayanıklıdır.
Zira kendi lpg tankından biliyorum, üzerinde de yazıyordu çok yüksek sıcak ve basınca dayanıklı diye.
Herhani bir çarpışma anında da gazı direk olarak tanktan keserek güvenliğe alan bir sistem.
Ve lpg tankının 10 küsür yıllık bir ömrü vardır. Düzenli aralıklarla da bakım yapılması gerekir.
Yakıt tüketim ve tasarruf olarak beni işime yaramıştı. Genel olarak memnundum ama benim için eksileri şöyleydi o yüzden dizel aldım. Artı ve eksileri tartılarak yapılabilir. Tamamen kişiye kalmış

-kapalı garajlara lpg araç giremez o yüzden doğru düzgün kapalı parklara giremezdim
-uzun yolda lpg tankı küçük olduğu için iki de bir benzinliğe girmek sıkıyordu, zira şimdi bir depo ile istediğim yere varıyorum
-Az da olsa benzin tüketiyor haliyle özellikle kışın biraz fazla benzinden yiyordu
-Bagajı daraltması
 
Geri
Üst