- Katılım
- 12 Ocak 2012
- Mesajlar
- 15
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
merhabalar
2006 astra h z16xep motor kodlu aracımı 8 ay önce 60 bin km diye satın aldım.ama yeni öğrendimki gerçek km si 120 bin civarı. bunu öğrenince tabi arabadan baya soğudum. özel servise gidip genel olarak aracı tekrardan kontrol ettirdim. bu esnada triger seti değişti. ekranda yanan sarı arıza ışığnın nedenini öğrenmek için cihazı bağladığımızda 11 tane arıza çıktı. kayde değer ve aklımda kalana arızalar oksijen sensörü ve her silindir için ayrı ayrı tekleme arızası vermiş olması. ustanın yorumuna göre ateşeleme bobininde sorun var . ondan değilse de motor üst kapağının açılması gerektiğini söyledi. tabi bu da maliyetli bir iş. neyse usta 11 tane arızayı sildi. benzin deposuna da würth ün motor kurumları temizleme kimyasalından ilave ettik. ardında sanayiden çıkıp 15 km şehir dışında benzinde aracıda zorlayacak bi şekilde kullandım. araba gayet iyi gidiyordu. sonra aracı gaza geçirdim. çok kısa bi süre sonra tekrar arıza lambası yandı. bunun üstüne hemen sanayiye dönüp arızanın ne olduğunu öğrendim. 2 tane arıza vardı ve gene oksijen sensöründen kaynaklanıyodu. aracım tüplü olduğu için bu arızaların çıktığını düşünüyorum. ama tekleme sorunu gerçekten beni korkutuyor. sebebi ne olabilir ? bi de bu sorun sürekli mi oluyor yoksa belli zamanlarda oluşup hata olarak orada mı kalıyor ?
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın
ayrıca şöyle bi açıklama yapayım:
bakımı yaptırmdan önce 100 km lik yolda gidişte 9 lt yakan araç(90/100km hızda) dönüşte 7 litre yaktı(ort 100 km ).dönüşte bu 100km lik yolun yarısını benzinde (katkı maddesi etkisini göstermesi için) yarısınıda gaz da gittim. normal koşullarda 185 son hızım iken aynı yolda aracım 200 km hıza ulaşabildi.(lpg de). yani bi iyileşme olduğu kesin ama bunun nedeni katkı maddesi mi yoksa arızaların silinmesi mi bilmiyorum ? bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
2006 astra h z16xep motor kodlu aracımı 8 ay önce 60 bin km diye satın aldım.ama yeni öğrendimki gerçek km si 120 bin civarı. bunu öğrenince tabi arabadan baya soğudum. özel servise gidip genel olarak aracı tekrardan kontrol ettirdim. bu esnada triger seti değişti. ekranda yanan sarı arıza ışığnın nedenini öğrenmek için cihazı bağladığımızda 11 tane arıza çıktı. kayde değer ve aklımda kalana arızalar oksijen sensörü ve her silindir için ayrı ayrı tekleme arızası vermiş olması. ustanın yorumuna göre ateşeleme bobininde sorun var . ondan değilse de motor üst kapağının açılması gerektiğini söyledi. tabi bu da maliyetli bir iş. neyse usta 11 tane arızayı sildi. benzin deposuna da würth ün motor kurumları temizleme kimyasalından ilave ettik. ardında sanayiden çıkıp 15 km şehir dışında benzinde aracıda zorlayacak bi şekilde kullandım. araba gayet iyi gidiyordu. sonra aracı gaza geçirdim. çok kısa bi süre sonra tekrar arıza lambası yandı. bunun üstüne hemen sanayiye dönüp arızanın ne olduğunu öğrendim. 2 tane arıza vardı ve gene oksijen sensöründen kaynaklanıyodu. aracım tüplü olduğu için bu arızaların çıktığını düşünüyorum. ama tekleme sorunu gerçekten beni korkutuyor. sebebi ne olabilir ? bi de bu sorun sürekli mi oluyor yoksa belli zamanlarda oluşup hata olarak orada mı kalıyor ?
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın
ayrıca şöyle bi açıklama yapayım:
bakımı yaptırmdan önce 100 km lik yolda gidişte 9 lt yakan araç(90/100km hızda) dönüşte 7 litre yaktı(ort 100 km ).dönüşte bu 100km lik yolun yarısını benzinde (katkı maddesi etkisini göstermesi için) yarısınıda gaz da gittim. normal koşullarda 185 son hızım iken aynı yolda aracım 200 km hıza ulaşabildi.(lpg de). yani bi iyileşme olduğu kesin ama bunun nedeni katkı maddesi mi yoksa arızaların silinmesi mi bilmiyorum ? bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum