Lpg sirali gaz hakkinda bilmek istediğiniz her şey...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asvtec
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhabalar
2006 astra h z16xep motor kodlu aracımı 8 ay önce 60 bin km diye satın aldım.ama yeni öğrendimki gerçek km si 120 bin civarı. bunu öğrenince tabi arabadan baya soğudum. özel servise gidip genel olarak aracı tekrardan kontrol ettirdim. bu esnada triger seti değişti. ekranda yanan sarı arıza ışığnın nedenini öğrenmek için cihazı bağladığımızda 11 tane arıza çıktı. kayde değer ve aklımda kalana arızalar oksijen sensörü ve her silindir için ayrı ayrı tekleme arızası vermiş olması. ustanın yorumuna göre ateşeleme bobininde sorun var . ondan değilse de motor üst kapağının açılması gerektiğini söyledi. tabi bu da maliyetli bir iş. neyse usta 11 tane arızayı sildi. benzin deposuna da würth ün motor kurumları temizleme kimyasalından ilave ettik. ardında sanayiden çıkıp 15 km şehir dışında benzinde aracıda zorlayacak bi şekilde kullandım. araba gayet iyi gidiyordu. sonra aracı gaza geçirdim. çok kısa bi süre sonra tekrar arıza lambası yandı. bunun üstüne hemen sanayiye dönüp arızanın ne olduğunu öğrendim. 2 tane arıza vardı ve gene oksijen sensöründen kaynaklanıyodu. aracım tüplü olduğu için bu arızaların çıktığını düşünüyorum. ama tekleme sorunu gerçekten beni korkutuyor. sebebi ne olabilir ? bi de bu sorun sürekli mi oluyor yoksa belli zamanlarda oluşup hata olarak orada mı kalıyor ?

biraz uzun oldu ama kusura bakmayın :D

ayrıca şöyle bi açıklama yapayım:

bakımı yaptırmdan önce 100 km lik yolda gidişte 9 lt yakan araç(90/100km hızda) dönüşte 7 litre yaktı(ort 100 km ).dönüşte bu 100km lik yolun yarısını benzinde (katkı maddesi etkisini göstermesi için) yarısınıda gaz da gittim. normal koşullarda 185 son hızım iken aynı yolda aracım 200 km hıza ulaşabildi.(lpg de). yani bi iyileşme olduğu kesin ama bunun nedeni katkı maddesi mi yoksa arızaların silinmesi mi bilmiyorum ? bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
 
Yine z16xep yine aynı sorunlar forumda arama yaptinizmi... Aracinizin sorunu ilk olarak bu...

http://sukru52.blogspot.com/p/z16xep-tekleme-cozumu.html?m=1

Daha sonraki ise p0300 serisi arızası olup , sorun üst kapak kurumlanma şöyle güzel bir carbon clean yaptırın ustunede o depoya attığınız sividan bir kez daha atın, sonra 1000 km geçince bir carbon clean daha %90 arizalar gider.

Arızalar gidince düzenli 25 binde carbon cleani eksik etmeyin.
 
forumları araştırdım. gaza ve frene basıp kontak açınca hata kodları verdiğini öğrendim. bunu çok merak edip gece 1 de gittim baktım :) kodlar 13004 ve 13500 du. yani hala okisjen sensörü. bu gün öğle saatlerinde kaputu açıp baktığımda. motorun ön kısmındaki oksijen sensör soketinin takılı olmadığını farkettim. yani araba 15000 km boyunca bu şekilde kullanılmış. bi sorun yaratırmı bilmiyorum. bende bunun üstüne soketi taktıp sürmeyi denedim. motor çok sarsıntılı çalıştı ve devir saati rolantide bile yerinde sabit durmadı. yani iyi bi şey yapmadığımı düşünerek tekrar geri söktüm. bu sensörü takınca ekstra olarak 13000 arıza kodunu verdi.

astraopc senin sitene baktım yaptıklarının hepsinin okudum. ama bunları kendi başıma söküp yapabileceğimi sanmıyorum. çok teferruatlı bi iş gibi geldi. bu araba ilk arabam ve bunları yapma kalkarsam eksik yada yanlış bişi yapıp daha büyük sorunlar açarım gibi geliyo. ama güzel iş çıkarmışsın. ne işle meşgulsun bilmiyorum ama konuya baya ilgin var. verdiğin bilgiler içi teşkkürler...:)
 
forumları araştırdım. gaza ve frene basıp kontak açınca hata kodları verdiğini öğrendim. bunu çok merak edip gece 1 de gittim baktım :) kodlar 13004 ve 13500 du. yani hala okisjen sensörü. bu gün öğle saatlerinde kaputu açıp baktığımda. motorun ön kısmındaki oksijen sensör soketinin takılı olmadığını farkettim. yani araba 15000 km boyunca bu şekilde kullanılmış. bi sorun yaratırmı bilmiyorum. bende bunun üstüne soketi taktıp sürmeyi denedim. motor çok sarsıntılı çalıştı ve devir saati rolantide bile yerinde sabit durmadı. yani iyi bi şey yapmadığımı düşünerek tekrar geri söktüm. bu sensörü takınca ekstra olarak 13000 arıza kodunu verdi.

astraopc senin sitene baktım yaptıklarının hepsinin okudum. ama bunları kendi başıma söküp yapabileceğimi sanmıyorum. çok teferruatlı bi iş gibi geldi. bu araba ilk arabam ve bunları yapma kalkarsam eksik yada yanlış bişi yapıp daha büyük sorunlar açarım gibi geliyo. ama güzel iş çıkarmışsın. ne işle meşgulsun bilmiyorum ama konuya baya ilgin var. verdiğin bilgiler içi teşkkürler...:)

onları tek başına zaten yapan adam sayısı belli, ben dahil bunları ustaya yaptırıyoruz :D, bu site size nerede arıza olduğunu göstersin diye verdim kafanızda bir şeyler oluşması lazım... sensör sökülmüş ne demek onu anlamadım, gidin servise sensörü taksınlar o2 sensörü olmadan aracınız AFR de kararsız kalır eğer fakir karışıma düşerse bu işin sonu size komple sübap yenilemeye gider ki oda 1000 tl temiz tutar.

p1300 arızası düşük yakıt seviyesinde hatalı ateşleme gibi bir arıza. Bence serviste o sökülmüş olan kabloyu acilen taktırın sensör arızalı ise değiştirin.
 
bahsettiğim kablo bu.

belki ben yanlış biliyorum. usta bana oksijen sensörü diye söylemişti. ama bunu takınca motor çok kötü çalışıyor. sürekli titreme oluyo. devir saati sapıtıyo.
 

Ekli dosyalar

  • 2013-02-02 14.09.40.webp
    2013-02-02 14.09.40.webp
    43.2 KB · Görüntüleme: 23
SUBAB YAĞLAMA SİSTEMİ HAKKINDA BİLİNENLER ,BİLİNMEYENLER !!!

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !
Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???
Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?
Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!
Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?

Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir



Mehmet ÖZENÇ
Özençler Otogaz -Çorum
BRC Bölge Bayi , Bölge Teknik Sorumlusu
 
Merhaba Mehmet Bey

Fuar ve LPG dönüşüm sektöründeki son değişikliler hakkında yeni bilgiler var mı?
Bizleri biraz bilgilendirirmisiniz.
 
Geri
Üst