LPG sistemini değiştirdim, yine çözüm olmadı. Yardım lüfen bıktım artık.

Sururi abi burada sorun LPG sistemlerinde değil burada sorun LPG takan dandik ustalarda...

Bu tamamen dogru bişey :) valla bızım merıvadakı atıker , ne enjektorlerı gozukuyor ne bır sorun yasatıyor benzın gaz gecıslerını anlamıyorsun , km de zamlarla 15-17 kurus arası yakıyor , ne bir titreme ne de baska bisey nazar degmesın :) adamlar yapıyor abi valla motorun resmını cekıp LPG li oldugunu kanıtlayın tarzında konu accaktım ama resım cekmeyı unuttum :) Enjektor yok abi arabada :D adam saklamıs :) Usta dedıgın boyle olur ;)
 
105 HP'lik 2005 model twinport.

Öneride bulunan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Söylediklerinizi LPG montajı yapan ustaya ileteceğim.

Allah razı olsun.

İşte sorununuz bu aşağıda detaylandırdığın olay. Bunu 2 araçtan biliyorum, direk senin şikayetlerin, açıklamak gerekirse eğer araç titreme, sallanma yada stop etme sorunlarını sadece LPG de yapıyorsa bunun sebepleri :

1. yanlış montaj
2. çalışmayan enjektör
3. Kalitesiz gaz
4. Arızalı ECU (LPG ECUSU) EKÜ de derler. Ancak bu sizde geçersiz siz zaten komple yeni kit almışsınız.
liste uzar ama ben size Z16XEP lerde yaşanan en büyük hatayı anlatacağım. Aracnızın özelliği Twinport olması. Buradakş twinport ismi, emme manifoldu ile üst kapak arasına eklenen ve Twinport flenci ismini alan parça. Bu parça üzerinde benzin enjektörleriniz bulunur ve enjektörlerden hemen sonra her subap ağızına iki adet kanal ile açılır. Girişi tek çıkışı çifttir. Bu çıkışlardan biri üzerinde twinport kelebeği (klapesi) bulunur ve eknomik sürüşlerde belirli devir bantlarında klapeler kapanarak aracın tüketimini düşürür. Vs vs işte.

Gelelim sorununuza, benzin enjektörleriniz konum itibari ile bu ikiz kanalların tam girişine konumlanmış olup klape kapandığında sürekli açık olan kanaldan yakıt beslemesi devam eder. LPG enjektörleri benzin enjektörlerine yakın konumlandırılmalı ancak montaj esnasında flencin dizaynı gereği bu tam olarak mümkün olmuyor ve LPG enjektörleri benzin enkektörlerinden 2-3 cm daha uzağa montajlanıyor. Bunda etkili olan sebep manifoldun sökülmeden montaj yapılması ve benzin enjektörlerinin konumudur.

Bu koşullarda ustaların yaptığı en büyük hata enjektörleri (LPG) takarken bu twinport klapelerine dikkat etmemeleridir. Sonuçta her iki settede aynı hatayı alıyor olmanız bende bu hatanın var olduğu şüphesini uyandırdı. Şimdi resimlere bakalım.

3D93000B4CD8444FA6DB4A1F4AB5120F.jpg


Şimdi yukarıdaki resimde sarı ile işaretli kısım sürekli açık olan ve kelebek olmayan kısımdır enjektörler bu kısım delinerek takılmalıdır ki araç rolantide yada düşük devirde klapeyi kapattığından gaz geçişi engelenerek araç tekleme yada sallantı yapmasın. Şimdi klapeli ve klapesiz deliklerin görüntüsü aşağıda.

B9CC48A0781F47878DCE0C5CD5C20DD3.jpg


Ve doğru montaj nasıl olmalı :rakir:

imag0644e.jpg


İlk paragrafta anlattığım benzin enjektörlerinin konumu bu resimde daha net anlaşılmıştır. Kabloların girdiği siyah şeyler benzin enjektörü oluyor. Konumları her iki kanalında tam ortası olup her hangi bir koşulda araca sürekli akaryakıt sağlıyorlar. Siz resimde görünen yerlerden LPG enjektörü takmalısınız ki klape kapandığında da soldan yani sürekli açık olan kanaldan gaz silindir içine ulaşsın. Eğer klape taraftan açarsanız silindir içine ancak püskürtülen gazın %10 ulaşacaktır buda araçta düzensiz çalışma, hoplamalar ve teklemelere sebp olacaktır.

inşallah yardımı dokunur. Ben arızanızın %80 bu olduğunu düşünüyorum.

saygılar

Resimler alıntıdır.
 
Yukarıda anlatılan gibi adamlar manifoldu yanlış yerden delip monte ettiler.Yeni takılan sistemde aynı yere montaj olmuştur büyük ihtimal.Hatalı delikler doldurulup doğru delikler açılıp tekrar kalibrasyon yapılırsa sorun düzelecektir.
 
Abi LPG konusu oldu mu dayanamıyorum dalasım geliyor :D

Senin arabaya bir gün bakacam abi ben tüm sorunlarını çözecem aşık olacaksın arabana :sulanma:

Şaka tabii anlamam ben ama LPG değil senin ustaların sorunlu.
 
abiler bende sizlere sorunumu ve çözümü en azından nasıl bulduğumu paylaşmak istiyorum benim aracım astra g sorun performans düşüklüğü, bazen gaz yememe ve en büyük ve en tehlikelisi stop etme ve rolanti düzensizliği idi artık canıma tak dedi ne yaptıysam sorunum çözülmedi tabiki bu sorunlar lpg takdırdıktan sonra başlamıştı
:(( artık arabadan soğumaya başladım ve en sonunda satılık yazısını yapıştırdım geçen hafta bi arkadaşımla sanayide dolaşırken ratgele bi yere girdim kelebeği temizlettirmek istediğimi söyledim ve kelebeği temizlettim baktım sorun devam ediyor bu akşam gelirken araba yinestop etti ve arkadaşımın bi ustasını aradık usta (fethiyede biz ankarada) sorunu tlf anlattık adaptasyon yaptırcam size dedi söylediklerini sırasıyla yaptık arabanın suan da devir saati ok gibi stop etmiyor hemen satılık yazısını hemen söktüm. az önce bi dolaştım arabayı o kadar şıkıştırdım boşa attım gaza basıp çektim bunu epey bi yaptım stop etmiyo bitti mi ne sorunnnnnn.
 
Murat Bey, nedir bu adaptasyon denen şey? Nasıl yapılıyor?

Benim aracda eskiden sadece benzinde iken yüksek süratden (80 km den yukari) aniden yavaşlayınca stop ederdi, şimdi gazda iken de yapmaya başladı.

Çözüm Önerin nedir?
 
Murat Bey,
Ortaya bir laf atıp sonra kaybolmak da nedir?

Galiba, bazıları sadece kendine müslüman...
 
Geri
Üst