105 HP'lik 2005 model twinport.
Öneride bulunan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Söylediklerinizi LPG montajı yapan ustaya ileteceğim.
Allah razı olsun.
İşte sorununuz bu aşağıda detaylandırdığın olay. Bunu 2 araçtan biliyorum, direk senin şikayetlerin, açıklamak gerekirse eğer araç titreme, sallanma yada stop etme sorunlarını sadece LPG de yapıyorsa bunun sebepleri :
1. yanlış montaj
2. çalışmayan enjektör
3. Kalitesiz gaz
4. Arızalı ECU (LPG ECUSU) EKÜ de derler. Ancak bu sizde geçersiz siz zaten komple yeni kit almışsınız.
liste uzar ama ben size Z16XEP lerde yaşanan en büyük hatayı anlatacağım. Aracnızın özelliği Twinport olması. Buradakş twinport ismi, emme manifoldu ile üst kapak arasına eklenen ve Twinport flenci ismini alan parça. Bu parça üzerinde benzin enjektörleriniz bulunur ve enjektörlerden hemen sonra her subap ağızına iki adet kanal ile açılır. Girişi tek çıkışı çifttir. Bu çıkışlardan biri üzerinde twinport kelebeği (klapesi) bulunur ve eknomik sürüşlerde belirli devir bantlarında klapeler kapanarak aracın tüketimini düşürür. Vs vs işte.
Gelelim sorununuza, benzin enjektörleriniz konum itibari ile bu ikiz kanalların tam girişine konumlanmış olup klape kapandığında sürekli açık olan kanaldan yakıt beslemesi devam eder. LPG enjektörleri benzin enjektörlerine yakın konumlandırılmalı ancak montaj esnasında flencin dizaynı gereği bu tam olarak mümkün olmuyor ve LPG enjektörleri benzin enkektörlerinden 2-3 cm daha uzağa montajlanıyor. Bunda etkili olan sebep manifoldun sökülmeden montaj yapılması ve benzin enjektörlerinin konumudur.
Bu koşullarda ustaların yaptığı en büyük hata enjektörleri (LPG) takarken bu twinport klapelerine dikkat etmemeleridir. Sonuçta her iki settede aynı hatayı alıyor olmanız bende bu hatanın var olduğu şüphesini uyandırdı. Şimdi resimlere bakalım.
Şimdi yukarıdaki resimde sarı ile işaretli kısım sürekli açık olan ve kelebek olmayan kısımdır enjektörler bu kısım delinerek takılmalıdır ki araç rolantide yada düşük devirde klapeyi kapattığından gaz geçişi engelenerek araç tekleme yada sallantı yapmasın. Şimdi klapeli ve klapesiz deliklerin görüntüsü aşağıda.
Ve doğru montaj nasıl olmalı :rakir:
İlk paragrafta anlattığım benzin enjektörlerinin konumu bu resimde daha net anlaşılmıştır. Kabloların girdiği siyah şeyler benzin enjektörü oluyor. Konumları her iki kanalında tam ortası olup her hangi bir koşulda araca sürekli akaryakıt sağlıyorlar. Siz resimde görünen yerlerden LPG enjektörü takmalısınız ki klape kapandığında da soldan yani sürekli açık olan kanaldan gaz silindir içine ulaşsın. Eğer klape taraftan açarsanız silindir içine ancak püskürtülen gazın %10 ulaşacaktır buda araçta düzensiz çalışma, hoplamalar ve teklemelere sebp olacaktır.
inşallah yardımı dokunur. Ben arızanızın %80 bu olduğunu düşünüyorum.
saygılar
Resimler alıntıdır.