- Katılım
- 23 Haz 2019
- Mesajlar
- 2
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Merhabalar forumda yeniyim konuyu yanlış yere açtıysam affedin. Direkt konuya giriş yapayım, öncelikle 2015 yılında sıfır aldığım şu an 37 bin kilometredeki astra hatchback kasa 1.4 turbo benzinli aracım son zamanlarda motor arıza ışığı yakmaya başladı. Sonra sanayiye güvendiğim bir ustaya götürdüm ilk olarak buji ve ateşleme bobini lablolarını değiştirdi 700 tl civarı bir fiyat çıktı ama usta hala soeunun çözülmediğini 2000-3000 civarı masraf çıkacağından bahsetti. Söylediğine göre araç çekmiyor motor sesi normal değil ve 3. pistonda sorun varmış. Artık aracım motor arızası ışığı vermiyordu dolayısıyla ilk başta pek önemsemedim. Ama acaba benden fazla para koparmaya mı çalışıyor diye bir şey demeden opel servisine gösterdim arabamı ve onlar hiçbir sorun bulamadılar muayene ücreti dahi almadılar. 1 hafta kadar sonra bu hata tekrar çıkmaya başladı bugün de araba bayağı yüklü olarak uzun yol yaptım. Yolda klima açıktı ve daha önce hiç yaşamadığım şekilde çekiş sorunu hissettim. Sollama yapacağım zaman gaza yüklendiğimde normalde bir vites düşürür devir yükselir ve turbonun gücünü hemen hisseder hızlanırdım, ama bu arıza ekrandayken gaza sollama için bastığımda araç 2 vites birden küçültüyordu ve sanki atmosferik gibi hızlanıyordu. Neyse sonra arabayı boşalttık falan bu sefer arıza yok performansı da eskisi gibiydi. Forumlarda çok araştırdım okudum ama bu dediğim sorunları yaşayan araç sahiplerinin hepsinin aracı LPG li. Ama ben aracımda hiç LPG kullanmadım. Çünkü duymuştum ki LPG li astralar sorun çıkartıyormuş ben de tamir parasına vereceğime benzin parasına fazla verir performanstan kayıp yaşamam demiştim. 2015 model sıfır araba böyle saçma bir sorun çıkartıyorsa ben bunu çöpe atıp yerli bir araba alayım en azından bu kadar para vermemiş olurdum.