ilginize teşekkür ederim
1. geçen hafta Aracım yolda kaldı ve yetkili servise çekildi, ateşleme bobini ve bujiler değişti ve sorun çözülmüştü, LPG'den dolayı olduğu söylendi.
2. Benzinde tekleme yoktu.
3. şu an araç benzinde de LPG'de de sanki 3 silindirmiş gibi çalışıyor.
4. evet servis geçen hafta tek tırnak buji takmış.
LPG montajından sonra hemen tek tırnaklı bujiye geçmek gerekiyor. Bunun sebebi LPG - HAVA karışımının BENZIN - HAVA Karışımına göre daha AZ iletken olması. Az iletken ortamda yük buji tırnakları arasından geçmek için bobini daha fazla zorlar. Yani yükün kıvılcım haline diğer kutba atlaması için daha fazla potansiyelle yüklemek gerekir bobini. Çift tırnaklı sistemde yük bir de 2 ye bölündüğü için daha da fazla zorlama olur. Bu sebeple tek tırnaklı kullanmak sağlıklıdır. Tek tırnak takana kadar ateşleme bobinlerinin yandığına çok defa şahit oldum.
Aracın benzin ECU sistemi, herhangibir silindirde besleme hatası hissettiğinde bir silindiri kapatabiliyor. Bu durumda hata silinene kadar araç bir silindir eksik çalışabiliyor. Sorun benzinde de devam ettiği için büyük ihtimalle bir silindiriniz koruma amaçlı kapatılmıştır. Hatayı sildirirseniz sorun kalkar. Ancak bu hatanın oluşma sebebinin arkasında LPG enjeksiyonundaki bir eksiklik ya da fazlalık olmalı ve bunu da düzelttirmelisiniz ki tekrar etmesin.
Çok başka bir ihtimal olarak da aracın sentesinin kaçması olarak adlandırılan problem akla geliyor ki, bu da exantrik kayışının 1 - 2 diş atlatmış olmasıdır. Bu kaçıklık artarsa motor hasar görebilir. Bu sebeple en kısa zamanda iyi bir servise baktırın derim.