Lpg yüzünden arabamdan biktim

ilginize teşekkür ederim
1. geçen hafta Aracım yolda kaldı ve yetkili servise çekildi, ateşleme bobini ve bujiler değişti ve sorun çözülmüştü, LPG'den dolayı olduğu söylendi.
2. Benzinde tekleme yoktu.
3. şu an araç benzinde de LPG'de de sanki 3 silindirmiş gibi çalışıyor.
4. evet servis geçen hafta tek tırnak buji takmış.

LPG montajından sonra hemen tek tırnaklı bujiye geçmek gerekiyor. Bunun sebebi LPG - HAVA karışımının BENZIN - HAVA Karışımına göre daha AZ iletken olması. Az iletken ortamda yük buji tırnakları arasından geçmek için bobini daha fazla zorlar. Yani yükün kıvılcım haline diğer kutba atlaması için daha fazla potansiyelle yüklemek gerekir bobini. Çift tırnaklı sistemde yük bir de 2 ye bölündüğü için daha da fazla zorlama olur. Bu sebeple tek tırnaklı kullanmak sağlıklıdır. Tek tırnak takana kadar ateşleme bobinlerinin yandığına çok defa şahit oldum.
Aracın benzin ECU sistemi, herhangibir silindirde besleme hatası hissettiğinde bir silindiri kapatabiliyor. Bu durumda hata silinene kadar araç bir silindir eksik çalışabiliyor. Sorun benzinde de devam ettiği için büyük ihtimalle bir silindiriniz koruma amaçlı kapatılmıştır. Hatayı sildirirseniz sorun kalkar. Ancak bu hatanın oluşma sebebinin arkasında LPG enjeksiyonundaki bir eksiklik ya da fazlalık olmalı ve bunu da düzelttirmelisiniz ki tekrar etmesin.

Çok başka bir ihtimal olarak da aracın sentesinin kaçması olarak adlandırılan problem akla geliyor ki, bu da exantrik kayışının 1 - 2 diş atlatmış olmasıdır. Bu kaçıklık artarsa motor hasar görebilir. Bu sebeple en kısa zamanda iyi bir servise baktırın derim.
 
LPG montajından sonra hemen tek tırnaklı bujiye geçmek gerekiyor. Bunun sebebi LPG - HAVA karışımının BENZIN - HAVA Karışımına göre daha AZ iletken olması. Az iletken ortamda yük buji tırnakları arasından geçmek için bobini daha fazla zorlar. Yani yükün kıvılcım haline diğer kutba atlaması için daha fazla potansiyelle yüklemek gerekir bobini. Çift tırnaklı sistemde yük bir de 2 ye bölündüğü için daha da fazla zorlama olur. Bu sebeple tek tırnaklı kullanmak sağlıklıdır. Tek tırnak takana kadar ateşleme bobinlerinin yandığına çok defa şahit oldum.
Aracın benzin ECU sistemi, herhangibir silindirde besleme hatası hissettiğinde bir silindiri kapatabiliyor. Bu durumda hata silinene kadar araç bir silindir eksik çalışabiliyor. Sorun benzinde de devam ettiği için büyük ihtimalle bir silindiriniz koruma amaçlı kapatılmıştır. Hatayı sildirirseniz sorun kalkar. Ancak bu hatanın oluşma sebebinin arkasında LPG enjeksiyonundaki bir eksiklik ya da fazlalık olmalı ve bunu da düzelttirmelisiniz ki tekrar etmesin.

Çok başka bir ihtimal olarak da aracın sentesinin kaçması olarak adlandırılan problem akla geliyor ki, bu da exantrik kayışının 1 - 2 diş atlatmış olmasıdır. Bu kaçıklık artarsa motor hasar görebilir. Bu sebeple en kısa zamanda iyi bir servise baktırın derim.
teşekkürler sente ayarına 2 ay önce bakılmış ve 2 diş atlamış olduğu görülerek düzeltilmişti. umarım 2.inci bobinide yakmamışımdır.
 
lpg markası nedir. atikermi.

Ne kadar ön yargılısınız. sorun atikerden olunca marka kötü, zavolli olunca usta hatası.
Ben 2 yıldır atiker kullanıyorum en ufak sorun yaşamadım.( böyle diye diye nazar değecek)
 
Ne kadar ön yargılısınız. sorun atikerden olunca marka kötü, zavolli olunca usta hatası.
Ben 2 yıldır atiker kullanıyorum en ufak sorun yaşamadım.( böyle diye diye nazar değecek)

mustafa bey nazar a gelirsiniz haberiniz olsun :Dayrıca benim özlemini çektiğim memleketimdesiniz görev icabımı acaba
atiker e gelince evet herkeste öyle bi ön yargı var maalesef bendede var çevreden duyduğum kadarı ile bendede brc var çift tırnak buji kullanıyorum bi sorun yaratmadı ustada tek tırnaklı bujiye gerek yok dedi acaba tek tırnaklıya mı geçsek.
 
atiker deyince herkesin suratı bi şekile giriyo gibi kötü, işe yaramaz, gibisinden ama bende aracımdaki landi lorenzo yüzünden çok sorun yaşadım . en sonunda komple tesisatla beraber söktüm direk çöpe attım. atiker takıldı, oh be dünya varmış arkadaş o ne ızdırap tı yaw...
 
atiker deyince herkesin suratı bi şekile giriyo gibi kötü, işe yaramaz, gibisinden ama bende aracımdaki landi lorenzo yüzünden çok sorun yaşadım . en sonunda komple tesisatla beraber söktüm direk çöpe attım. atiker takıldı, oh be dünya varmış arkadaş o ne ızdırap tı yaw...
işte bu ustanın önemli olduğunun en güzel örneklerinden biri...

markanın biri Türkiyede diğeri tüm dünyada yer yapmış. yani ikisi de belli bir kaliteye sahip. Montajı yapan işi bilmeyince dünya markası kötü gibi algılanabiliyor. Tersi de olabilirdi. usta usta usta....
 
mustafa bey nazar a gelirsiniz haberiniz olsun :Dayrıca benim özlemini çektiğim memleketimdesiniz görev icabımı acaba
atiker e gelince evet herkeste öyle bi ön yargı var maalesef bendede var çevreden duyduğum kadarı ile bendede brc var çift tırnak buji kullanıyorum bi sorun yaratmadı ustada tek tırnaklı bujiye gerek yok dedi acaba tek tırnaklıya mı geçsek.

Sinop'un BOYABAT ilçesindenim. 1997 yılından beri SİNOP'da çalışıyorum. Bende çift tırnaklı buji kullanıyorum şuana kadar bi sıkıntı yaşamadım.
 
benim vectra da aynı sorunlar vardı hatta araç stop bile ediyordu hızın hiç bir önemi olmaksızın.lpg servisine gittim.2.lpg enjektörü ve 2.buji ateşlemiyordu.öncelikle tesisatı düzenlediler enjektörden çıkan hortumlar gerektiğinden çok fazla uzunmuş uzun olduğundada gazın ilerleme mesafesi uzadığı için araç yakıtı daha geç algılayıp seri şekilde hareket edemiyormuş abartmıyorum yaklaşık 30-35 cm kadar hortumları kestiler.daha sonra lpg nın elektrik tesisatı içerisinden bir kablonun koptuğunu bulup onu onardıktan sonra 2.enjektör ve 2.buji çalışmaya başladı hortumlarda kısaldıktan sonra arabın gidişi yakıtı tamamen değişti.başka bir serviste bağlantı ve tesisatı bir gözden geçirtmeni tavsiye ederim çok alaksız bir hata yuzunden başına bunlar gelip canını sıkabilir.
 
Geri
Üst