Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?
28 de ikinci el aldım aracı, 30 da lpg taktırdım şu an 76 binde steeringwheel
28 de ikinci el aldım aracı, 30 da lpg taktırdım şu an 76 binde steeringwheel
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Geçmiş olsun sonucu bildirirsen seviniriz ...personal coach link' Alıntı:Selamlar foruma yeni katıldım .Forumu takip ederek aynı sorunu ben de yaşadım ve paylaşmak istedim. 1 ay öncesine kadar kıvranan aracımda, motor blok ışığı, esp ışığı, titreme ve sürekli stop etmeye bağlı olarak aracımı ankara ostim olgun lpg ye götürdüm. Net olarak subapların çeliğe dönmesinde ısrarcı oldular ben de pek yanaşmadım.Alternatif yollara başvurarak bobinlere baktı,sıkıntı olmadığını gördü.Enjektörlerden A ve B değişti,bujiler değişti. Bunlardan sonra tekrar deneme sürüşüne çıktık lpgde stop etti walll,benzinde sıkıntı yok. Artık son çare çelik sübap yolu bize göründü değiştirmeye gideceğim en kısa zamanda.ücret olarak da 1500 - 1600 tl 2 günde de teslim ederiz dedi.Aracıma lpg takıldığından beri 3500 deviri geçmem,buna rağmen böyle bir durumla karşılaşmak çok can sıkıcı. 31agryyy.aracımı yaptırdıktan sonra sizlere son durumu paylaşırım.
fatih407 link' Alıntı:Benim aracımda 81.000 km de subapları eritti. Yaklaşık 50.000 km lpg li kullandım. Araç şuan serviste subaplar değişiyor.
Son zamanlarda aracımda sabahları ilk çalıştığında bir kaç metre sonra stop etme, aşırı yakıt tüketimi, tekleme, sabah ilk çalıştığında stabilitrak arıza uyarısı, gaz yememe gibi sorunlar vardı. Motora kompresyon testi yapıldı ve sorunun kesin olarak subaplardan kaynaklandığı ortaya çıktı. Subap değişimi , triger seti, motor yağı,antifiriz ve buji toplamda 1600 tl gibi bir masraf çıktı.
lt818 link' Alıntı:Arkadaşlar öğrenmiş oldugum bikac bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum.
Genel olarak lpg kaynaklı sübap egmesi ve sübaplarda deformasyon sıkıntısı sadece bizim araclarımıza özgü konular degil.Eger biraz diger markalarıda arastırırsanız bi cok arac ve modelde bu sıkıntının oldugunu görürsünüz.
Opel den dem vuracak olursak sübap egmesi ve ilgili sıkıntılar g kasa ve h kasa dada bilakis mevcut.Bu sorunla karşılaşıp araclarında sübap revizyonuna giden bicok kullanıcı var.Ford focus,Mitsubishi lancer 2010 sonrası,Mazda 3 gibi araclarda bu sıkıntıyı yaşıyorlar.Son olarak ögrendigim ve beni en cok şaşırtan subaru impreza 2.0 R modeli dahi lpg kullanımına baglı sübap revizyonuna gidiyor.
Araclarımızda ki sorun konusunda ise yapılan acıklama genel olarak sübaplarda kullanılan malzemelerin emisyon standartlarını yakalamak ve arac motorlarının hafifleştirilmesi icin hafif alaşımlı malzemelerden dolayısıyla lpg nin enerjisine dayanıksız yapılmış olması hususudur.Bu konu hakkında en dogru tespiti yetkili servislerin gercekten bilincli ve işinden anlayan servis sorumluları ve ustaları yapar.Ancak bu sorunun oluşmasını tetikleyen hızlandıran hatta en büyük etkeni diyebilecegim bi konu daha var.
Oda AFR (Air Fuel Ratio) yani Hava yakıt karışım oranı
Bizim kullandıgımız standart Benzinli aracların afr degeri genel olarak 12,5-13 iken benim bazı forumlarda gördügüm kadarıyla lpg kiti uygulanmış aracların afr degerleri 15-17 gibi farklı rakamlarda cıkıyor.Bu ciddi şekilde motora zarar veren zengin/fakir karışım olayıdır.Sübaplarımızın egilmesine sebep olan deformasyona sebep olan en büyük sebep budur.Bu durumun cözümü vardır ancak lpg kitlerimizi taktırdıgımız yerlerde yapılan ayarlar malesef ki bu konuda cok yetersiz kalıyor.En detaylı yapan yer dahi arac rolantide iken ve boşta gaz verip gördükleri afr degerine göre ayar yapmaya calışıyolar anladıgım kadarıyla.
Asıl yapılması şart olan, wideband adı verilen daha cok honda subaru gibi custom olarak motor gücü artırımına giden araclarda kullanılan cihaz ile, egzoza yapılan bi baglantı vasıtasıyla düsük yük ve tam gaz yük te araca yolda canlı ayar yapılıp afr degerinin benzin degeriyle aynı ayara getirilmesidir.Benzin afr degeri ile lpg afr degeri aynı degerlerde olursa eger motorlarımız en az deformasyona ugrayacaktır.Bu uygulamayı araclarına kendileri yapan modifiyeci arkadaşlar bizzat mevcut.Örnek vermek gerekirse honda civic vti yada civic si motorlarında wideband vasıtasıyla hem lpg hem benzinde güzel performans alabilmek icin yapıyor bazı arkadaslar.
Peki biz nasıl yaptırıcaz derseniz işte orası biraz muamma,ben istanbulda internetten arastırıp buldugum bi ustaya yol ayarı yaptırmıştım.Ancak soradan ögrendigim kadarıyla oda yeterli degil.Mutlaka egzoz dan ölcüm yapılıp hassas bi ayar yapılması gerekiyor.Onun icin mümkün mertebe aracımı lpg de 4000 rpm üzerinde yüklenerek kullanmıyorum.
Biraz uzun oldu ancak benim de yeni ögrendigim bu konuyu forumdaki siz degerli kullanıcılar ilede paylaşmak istedim.Okudugunuz icin teşekkürler
Paylaşım ve bilgilendirme için teşekkürler.opas link' Alıntı:Öok doğru yazmışsınız. special_Yeah
Asıl sıkıntı LPG'nin ayarsızlığından kaynaklanıyor. Fakir karışım subapları yakar, zengin karışım direkt subapları yakmasa da motoru mahveder. Kaliteli kit, kusursuz montaj, olması gerektiği gibi yapılmış LPG ayarı ve her şeyden önemlisi sakin kullanım ve kasayı rahat taşıyan bir motor ile sorun yaşanacağını sanmıyorum. Motorun kasayı rahat taşıması önemli. Motor-kasa ikilisi uyumu açısından Astra 1.6 yerine, 2009 Accord 2.0 alacaktım. Ama temizini ve düşük km'lisi hak ettiği fiyat bandında bulamadığımdan almadım.
Son olarak benzinde sıkıştırılan aracın subap sıcaklığı, LPG ile sakin kullanılandan daha yüksek. Ve sakin kullanılsa da benzinle kullanımda subapların ömrü sınırlı. LPG ile sorunun daha erken ortaya çıkıyormuş gibi görünmesinin bir nedeni de LPG ile daha çok km yapılması.
mucahitduran link' Alıntı:Tahmin ettiğimden az çıkmış maliyet. Geçmiş olsun.