Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

sallierim link' Alıntı:
düşük devirde vites atılınca 1.6 115bg araçta o sübaplar erimez beyler.ama 4500-5000 deviri görürseniz sübaplara elveda deyin.Turbolar malesef biraz daha hassas.motor daha fazla ısındığı için erimesi daha kolay oluyor

aynen katılıyorum olay bu. ben 3-4 bin devirde araba kullanırım diyorsan git lpg tak sübap falan erimez eriyende kadar da sen on kez sübap tamiri parasını cebine koyarsın.
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Beklemedeyiz..
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

canciger link' Alıntı:
aynen katılıyorum olay bu. ben 3-4 bin devirde araba kullanırım diyorsan git lpg tak sübap falan erimez eriyende kadar da sen on kez sübap tamiri parasını cebine koyarsın.

3-4 devir düşük olan devir mi arkadaşlar? Bu arabalar maksimum kaç devir çeviriyor acaba? Ben bazen 4500 deviri falan görünce hemen çekiyorum ayağımı gazdan üst vitese geçiyorum.
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

kaanrevan link' Alıntı:
3-4 devir düşük olan devir mi arkadaşlar? Bu arabalar maksimum kaç devir çeviriyor acaba? Ben bazen 4500 deviri falan görünce hemen çekiyorum ayağımı gazdan üst vitese geçiyorum.
haklısınız hocam.. aslında benzinli araçlarda 4-5 bin devir araca çok zarar vermez ama aracı da durduk yere o kadar kasmaya gerek yok kanımca... ben de genel de 3- 4 arası vites değiştiriyorum.. 6. vitesde deviri pek gözetmiyorum tabii..
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

iurista link' Alıntı:
haklısınız hocam.. aslında benzinli araçlarda 4-5 bin devir araca çok zarar vermez ama aracı da durduk yere o kadar kasmaya gerek yok kanımca... ben de genel de 3- 4 arası vites değiştiriyorum.. 6. vitesde deviri pek gözetmiyorum tabii..
Özellikle aracı ilk çalıştırdıktan sonra 100 m sonra bir rampa çıkıyorum onda bile 3000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ancak bazen motor kendine gelsin diye 4000 deviri geçerek vites geçişi yapıyorum bu kez de şehir içinde olmadık hız limitlerini zorlamamak için bu agresifliğim sona eriyor. Malum heryer EDS vs.
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Konu ile ilgili ayotogaz.com sitesinden bulduğum bir yazıyı paylaşıyorum belki bir faydası olabilir.


Opel Insignia ve Chevrolet Cruze marka araçların subapları daha hafif olması nedeniyle magnezyum alaşımlı malzemeden imal edilmiştir. Daha seri çalışan motor, daha az yakıt tüketimi, daha düşük egzoz emisyon değerleri elde etmek amacıyla kullanılan magnezyum alaşımlı sübapların tasarımında yanma odasında benzin kullanımı göz önünde bulundurulmuştur. Bu araçların LPG’ye dönüşümü sonrasında; yüksek hızda çalışan sübaplara ve seri motora aynı hızda cevap verebilecek gelişmiş bir LPG sistemi kullanılmaması, doğru yazılım ayarlarının yapılamaması durumunda karışım oranları doğru ayarlanamamakta ve yanma odasında ısı artışına neden olmaktadır. Buna ilaveten LPG’nin yanması sonucu yanma odasında benzine göre daha yüksek ısı ortaya çıkarmasıda göz önüne alındığında, bu araçların subap ve subap yataklarında, yalaşık olarak 20.000-30.000 km sonra ısıya bağlı deformasyonlar ortaya çıkmaktadır.

Ay Otogaz olarak Opel Insignia ve Chevrolet Cruze marka araçlarda dünyanın en hızlı enjektörlerini kullanan ve sisteme benzinle aynı çalışma hızında cevap verebilen Prins VSI2 sistemini kullanmaktayız. Karışım oranını benzinle birebir aynı ayarlamak amacıyla araca OBD cihazıyla bağlanıp, farklı devirlerde ve farklı yol şartlarında yol ayarı yapmaktayız. LPG’nin yanması sonucu oluşan yüksek ısıyı bertaraf etmek için ise sisteme Valve Care subap koruma sistemini ilave etmekteyiz. Valve Care Subap Koruma sisteminde koruyucu sıvı sayesinde LPG ile yanma sırasında subaplarda koruyucu film tabakası oluşmakta, bu da subapların direncini arttırmakta ve aşınmaları önlemektedir.

Chevrolet Cruze marka araçlarda Prins VSI2 sistemine uygun fiyatlı bir alternatif olarak enjektör çalışma hızları biraz daha düşük olan Prins Silverline sistemini yine Valve Care subap koruma sistemiyle ve Landi Renzo Omegas Plus sistemini Flash Lube subap koruma sistemiyle beraber tavsiye etmekteyiz. Yine her iki sistemde de konusunda uzman yetkili ustalarımızın elinde, etkin bir yol ayarı sonucunda ayralanmış doğru karışım oranıyla bu araçların uzun yıllar boyu sorunsuzca ve keyifle kullanılmasını garanti etmekteyiz Daha önce LPG montajını gerçekleştirdiğimiz ve sorunsuzca araçlarını kullanan onlarca Opel Insignia ve Chevrolet Cruze kullanıcısı dostumuzun memnuniyeti bizim en önemli referansımız olmuştur.
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

Hassas subaplı araçlarda soğutma yada yağlama sistemleri % 100 çözüm değildir,
BRC nin soğutma sistemi (VSR) %70-%80 başarı sağlayabiliyor ve biz bunu her müşteriye söyleyerek montaj yapıyoruz, müşteri bu söylediklerimiz karşısında kendi kararını kendisi vererek montaj yaptırıyor.

Çelik subap değişimi ise Opelci arkadaşın dediği gibi aracına göre 1200-2000 tl aralıklarında (Servise ve illere göre değişiklik gösterebiliyor) yapılabiliyor.
Sıfır bir araca montaj yaptıran bir kullanıcı 60.000 km de bile subap sorunu yaşasa LPG den yaptığı tasarruf ciddi bir tasarruftur.

Ben araç alacağım ve LPG takacağım diyen kullanıcılar bu hassas subaplı araçlardan uzak durarak seçimlerini yapabilirler.
Bu benim tavsiyemdir, herkesin yorumuna ayrıca saygı duyarım.
teşekkürler.
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

DarthWider link' Alıntı:
Konu ile ilgili ayotogaz.com sitesinden bulduğum bir yazıyı paylaşıyorum belki bir faydası olabilir.


Opel Insignia ve Chevrolet Cruze marka araçların subapları daha hafif olması nedeniyle magnezyum alaşımlı malzemeden imal edilmiştir. Daha seri çalışan motor, daha az yakıt tüketimi, daha düşük egzoz emisyon değerleri elde etmek amacıyla kullanılan magnezyum alaşımlı sübapların tasarımında yanma odasında benzin kullanımı göz önünde bulundurulmuştur. Bu araçların LPG’ye dönüşümü sonrasında; yüksek hızda çalışan sübaplara ve seri motora aynı hızda cevap verebilecek gelişmiş bir LPG sistemi kullanılmaması, doğru yazılım ayarlarının yapılamaması durumunda karışım oranları doğru ayarlanamamakta ve yanma odasında ısı artışına neden olmaktadır. Buna ilaveten LPG’nin yanması sonucu yanma odasında benzine göre daha yüksek ısı ortaya çıkarmasıda göz önüne alındığında, bu araçların subap ve subap yataklarında, yalaşık olarak 20.000-30.000 km sonra ısıya bağlı deformasyonlar ortaya çıkmaktadır.

Ay Otogaz olarak Opel Insignia ve Chevrolet Cruze marka araçlarda dünyanın en hızlı enjektörlerini kullanan ve sisteme benzinle aynı çalışma hızında cevap verebilen Prins VSI2 sistemini kullanmaktayız. Karışım oranını benzinle birebir aynı ayarlamak amacıyla araca OBD cihazıyla bağlanıp, farklı devirlerde ve farklı yol şartlarında yol ayarı yapmaktayız. LPG’nin yanması sonucu oluşan yüksek ısıyı bertaraf etmek için ise sisteme Valve Care subap koruma sistemini ilave etmekteyiz. Valve Care Subap Koruma sisteminde koruyucu sıvı sayesinde LPG ile yanma sırasında subaplarda koruyucu film tabakası oluşmakta, bu da subapların direncini arttırmakta ve aşınmaları önlemektedir.

Chevrolet Cruze marka araçlarda Prins VSI2 sistemine uygun fiyatlı bir alternatif olarak enjektör çalışma hızları biraz daha düşük olan Prins Silverline sistemini yine Valve Care subap koruma sistemiyle ve Landi Renzo Omegas Plus sistemini Flash Lube subap koruma sistemiyle beraber tavsiye etmekteyiz. Yine her iki sistemde de konusunda uzman yetkili ustalarımızın elinde, etkin bir yol ayarı sonucunda ayralanmış doğru karışım oranıyla bu araçların uzun yıllar boyu sorunsuzca ve keyifle kullanılmasını garanti etmekteyiz Daha önce LPG montajını gerçekleştirdiğimiz ve sorunsuzca araçlarını kullanan onlarca Opel Insignia ve Chevrolet Cruze kullanıcısı dostumuzun memnuniyeti bizim en önemli referansımız olmuştur.


Ben lpg kıtını bahsı gecen ayotogaz fırmasında taktırdım baya bı muhabbet herseyı sordum onlarda durustce cvp verdıler velhasıl gel gelelim bızım subablar er yada gec ele gelec lamppk lakın lpgden edılen tasarruf zaten cabası daha ıkı depo bıtırmemem rağmen 100\60 lık bır tasarrfum soz konusu onun ıcın hıc mı hıc umrumda degıl subsp zamanı geldgınde hatta gelmeden taktırıım celık supspbları bakarım keyfıme sorum lpglı aracı devırlı kullanmak cok sıkıştırma yapmamak ben mesela soyle bır yol ızlıycem kendımce her 5 depo lpg ye 1 depo benzın seklınde yararı buyuk olacakmış konustgum ustalar oyle soylemıstı..
 
Ynt: Lpg Yüzünden Subapları Eriyen Astra J Var Mı?

2012 model temmuzun son haftası trafıge cıkmıs 1.6 Astra hb  daha arac lpg taktırmıs bi vatandas ile sohbet etme imkanım oldu aracın km 45000 de ve daha tık dememis
kiti ve markası landirenzo evo 1650 tl ye takmıs
 
Geri
Üst