Lpgde yanma odasının ısısı düşürmek için takılan yaglama mekanizması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ceostyle
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bence şimdiki yağlama sisteminin amacı da lpg nin kuruttuğu silindir kafasını yağlı tutup gömlek ve segmanların ömrünü uzatmak.

Gömlek segman subap lar.Zaten bu yeni kullanılan bir sistem değil.Ben ilk sahibi olduğum araçlardan birinde 2000 senesinde lpc ciye gittiğimde adam kola şişesinden serum hortumuyla bir boruya yağlama sistemi bağlamıştı.Yani şimdi çeşitli firmaların 500-600 lira fark isteyerek yaptığı işi bizim Türk insanı 2000 senesinde yapmıştı.Açıkçası italyan firmaları 10 sene geriden geliyor :)
 
Gömlek segman subap lar.Zaten bu yeni kullanılan bir sistem değil.Ben ilk sahibi olduğum araçlardan birinde 2000 senesinde lpc ciye gittiğimde adam kola şişesinden serum hortumuyla bir boruya yağlama sistemi bağlamıştı.Yani şimdi çeşitli firmaların 500-600 lira fark isteyerek yaptığı işi bizim Türk insanı 2000 senesinde yapmıştı.Açıkçası italyan firmaları 10 sene geriden geliyor :)


Şişeden serum hortumu ucuna şırınga iğnesi ile Westinghouse vakum hortumuna bağlanan sistem Yakıt Tasarruf Sistemidir. Şişe içindeki sıvı karışım Patentli bir yerli üründür. Babam her arabasına bu sistemi takar öyle biner gerçekten araba kendi kendine gidiyormuş hissi verir düşük devirde.

LPG sisteminde bahsettiğimiz Valve Care ve türevleri ise farklı Elektronik bir enjeksiyon sistemi, sübapları koruma amaçlı bir dozajlama ünitesi. Bu sistemin LPG enjektörleri ile kalibrasyonu yapılarak belli oranda karışım olması sağlanır.

Biri 30-40 TL diğeri 300-400 TL değerinde :)
Biri yakıt tasarrufu diğeri sübap koruma amaçlı.
Ayrıca birisi şişedeki sıvının Buharı ile diğeri doğrudan sıvı püskürtmek yolu ile çalışıyor diye biliyorum...
 
Son düzenleme:
Şişeden serum hortumu ucuna şırınga iğnesi ile Westinghouse vakum hortumuna bağlanan sistem Yakıt Tasarruf Sistemidir. Şişe içindeki sıvı karışım Patentli bir yerli üründür. Babam her arabasına bu sistemi takar öyle biner gerçekten araba kendi kendine gidiyormuş hissi verir düşük devirde.

LPG sisteminde bahsettiğimiz Valve Care ve türevleri ise farklı Elektronik bir enjeksiyon sistemi, sübapları koruma amaçlı bir dozajlama ünitesi. Bu sistemin LPG enjektörleri ile kalibrasyonu yapılarak belli oranda karışım olması sağlanır.

Biri 30-40 TL diğeri 300-400 TL değerinde :)
Biri yakıt tasarrufu diğeri sübap koruma amaçlı.
Ayrıca birisi şişedeki sıvının Buharı ile diğeri doğrudan sıvı püskürtmek yolu ile çalışıyor diye biliyorum...

Senin dediğinle benimdediğim farklı.Ben bildiğin 20/50 yağın kola şişesine boca edildiği sistemden bahsediyorum.Özelkarışım falan değil.Yapan kişinin dediği de lpg kuru çalıştığı için piston kafalarının yağlanmasını sağlıyoruz bu şekilde motorun ömrü uzuyor olmuştu.
 
arkadaşlar 20121 model opel astra h kasa aracım var bugün tartarini zavoli ve Brc marka lpg kitlerini araştırdım tartarini marka takacak olan antalya akdeniz sanayide ünlü otogaz 2100 tl fiyat cekti. yanma odasının serin tutulması için elektronik yağlama sistemi takıcaklar obd sistemli kit takıcaz başkası olmaz dedi yoksa arıza lamban sönmez filan dedi.. zavolide aynı para ama brc 1950 civarı oluyormuş... brcdeki adam yaglama sisteminin gereksiz oldugunu söyledi sizce bi doğruluğu varmı yaglama sisteminin bir faydası olmadığını söyledi... mümkünmü böyle bişe.. faydasızmı gercekten..

Görüştüğüm LPG ustalarının çoğu H kasadaki turbosuz motor için yağlama sistemine gerek yok diyor, daha çok turbo şarjlı motorlarda uyguluyorlar.
Önemli olan yakıt karışımının fakir veya zengin olmaması, optimum kalibrasyonu sağlamak. Yoksa karışım fakir olduktan sonra yağlama sistemi olsa da sübap hasarı olur.
Hatta araç sürekli fakir karışımla çalışsa benzinde bile bu motorlarda sübap hasarı(VSR) olur.
 
Senin dediğinle benimdediğim farklı.Ben bildiğin 20/50 yağın kola şişesine boca edildiği sistemden bahsediyorum.Özelkarışım falan değil.Yapan kişinin dediği de lpg kuru çalıştığı için piston kafalarının yağlanmasını sağlıyoruz bu şekilde motorun ömrü uzuyor olmuştu.


Anladım..
Keşke nereye nasıl takılıyor iyice baksaydın kafamıza yatarsa denerdik işe yarayabilir yani :)
 
Görüştüğüm LPG ustalarının çoğu H kasadaki turbosuz motor için yağlama sistemine gerek yok diyor, daha çok turbo şarjlı motorlarda uyguluyorlar.
Önemli olan yakıt karışımının fakir veya zengin olmaması, optimum kalibrasyonu sağlamak. Yoksa karışım fakir olduktan sonra yağlama sistemi olsa da sübap hasarı olur.
Hatta araç sürekli fakir karışımla çalışsa benzinde bile bu motorlarda sübap hasarı(VSR) olur.

doğru bir tane klavyene sağlık, ne zamandır anlatmaya çalıştığım şeyin özeti. Olay aracı fakir karışıma düşürmemek fakir karışımda çalışan araçta valve care mare hikaye subaplar benzinde bile gider. Birde bu valve care bence katalizörün ömrünü bitiriyor...
 
doğru bir tane klavyene sağlık, ne zamandır anlatmaya çalıştığım şeyin özeti. Olay aracı fakir karışıma düşürmemek fakir karışımda çalışan araçta valve care mare hikaye subaplar benzinde bile gider. Birde bu valve care bence katalizörün ömrünü bitiriyor...

bu zengin veya fakir karısım kullanmaya göre değişirmi ? yani gerek olmadığını düşünüyorsunuz sanrım. baya yuksek rakamlardan bahsediyorlar.. bir türlü cözemedm.
 
Arkadaşlar 2004 model vectra da lpg kullandım.3-3,5 sene arası kullandım arabayı lpg ile.NE yağlaması vardı ne tuzlaması.Hiç sorun yaşamadım.Bugün forumda araştırsanız aracında lpg olduğu hlde aracının kilometresi 300-350 bin km leri bulmuş ve hiç arıza yapmamış araç sahipleri çıkacaktır.Bu nedenle bu yağlama zımbırtısı pekte önemli değil.Zaten çoğunuz bu kilometreleri bulmadan aracınızı değiştiriyorsunuz.Bizden sonraki ne mi yapsın?Sıfır araba olmadığının ve bazı şeyleri göze alması gerektiğinin farkında olması lazım.Daha önce bir mesajımda da söyledim.Bu yeni nesil opel motorlarının turbolu olanlarında lpg sorun yaratıyormuş.NE sorunu olduğunu bilsem az çok mantık yürütürdüm.Sonuçta mesleğim galeri ama mühendislik diploması sahibiyim.Fakat şu anki bilgim ve tecrübemle turbo olmayan motorlarda hiç te gereği olmadığını düşünüyorum.Zaten opel araçları bir miktar yağ tüketiyor ve bu kullanma kılavuzunda da yazdığını kullanıcılar söylüyor.Bu yağ eğer biryerlere gidiorsa bunun gideceği yer bellidir.Döner dolaşır yine silindir kafalarına gelir.Bu nedenle atmosferik motorlarda önemi olduğunu düşünmüyorum.Bana göre turbosuz atmosferik motorlarda gereksiz.
 
Geri
Üst