LSPI ve Piston Kırma Sorununu En Aza İndirgemek?

Meg015

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Şub 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar, astra k 1.4 turbo araçlar için yağdan harici lspi sorunun ve piston kırma riskini en aza indirgemek için neler yapılabilir?
 
Merhabalar, astra k 1.4 turbo araçlar için yağdan harici lspi sorunun ve piston kırma riskini en aza indirgemek için neler yapılabilir?
Yüsek viteste düşük devirli kullanmamak gerekiyor...Mesela araç 2 den 1 e düşürmenizi istiyor ama siz 2 de devir basıp devam edip hızlanmaya çalışmayın...Kalkışlarda veya yavaş giderken ani dip gazlardan kaçının...Servisler yağın haricinde bu konu hakkında araçlara güncelleme yaptı(2015 ve 2016 modellerde)...İsterseniz servise bu güncelleme sizin aracınızdada olmuşmu bir baktırın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Meg015
Yüsek viteste düşük devirli kullanmamak gerekiyor...Mesela araç 2 den 1 e düşürmenizi istiyor ama siz 2 de devir basıp devam edip hızlanmaya çalışmayın...Kalkışlarda veya yavaş giderken ani dip gazlardan kaçının...Servisler yağın haricinde bu konu hakkında araçlara güncelleme yaptı(2015 ve 2016 modellerde)...İsterseniz servise bu güncelleme sizin aracınızdada olmuşmu bir baktırın..
Servis geçmişinde sps birde motor koruma modülünün programlası yazıyor bu güncelleme mi oluyor acaba?
 
Servis geçmişinde sps birde motor koruma modülünün programlası yazıyor bu güncelleme mi oluyor acaba?

SPS işlemiyle Güncel Yazılım yüklenmektedir. Kullandığım Astra J 1.4 t 140 HP aracıma SPS yapıldı. Aracın Torkunu 170 NM civarına Düşürdüler. Alt Devirler öldü. Geri dönüşü olmayan bir İşlemdir. Tavsiye etmem.

LSPİ riski 1500 - 2500 devir arasında pik yapmaktadır. Vuruntu sorunu genelde Turbo Basıncının Yükseldiği bu devir bandında oluşmaktadır.

Yeni Yazılımla Turbo Basıncını Düşürüp Motor Torkunu aşağı çekmekteler. Fakat Alt Devir Performansı ölmektedir. Bu nedenle Yakıt Tüketimi artmaktadır.

LSPİ Sorununun ilacı LPG ve Dexos 1 gen 3 onaylı Yağ kullanımıdır.

LPG gaz formunda Yağ Çözücü değildir ve Oktan değeri yüksektir. Ancak Direkt Enjeksiyonlu 1.4 T SİDİ motorda tam randıman verememektedir. Fakat yine de fayda sağlar.

Ekstra olarak Oil Catch Can denilen YAĞ YAKALAYICI takılması hem Emme Manifoldu ve Subaplarının Temiz kalması hem de LSPİ noktasında Yararlıdır.
 
Geri
Üst