Konuyu şu şekilde toparlamamız lazım..
1. Magnezyum süpap yoktur, magnezyum alaşımlı süpap vadır. Magnezyum tek başına kullanılmaz zira çok yanıcıdır. Doğum günü pastaları ile verilen maytaplar magnezyumdur. Motora bunu koyarsak ne olacağını söylemeye gerek yok;
Bunun yerine Magnezyum-Aluminyum ya da magnezyum-çinko alaşımından yapılan motor parçaları vardır. Bunların kullanım amacı motoru hafifletmek ve ağırlık başına üretilen HP (beygir gücü) değerini yükseltmektir. Magnezyum ve Aluminyum hafif ve güçlü madenler olduklarından burada kullanımları tercih edilir.
Hepimiz süpaplardaki magnezyum kullanımı sebebi ile "magnezyum süpap" tanımını kullanıyoruz. Bu yanlış sayılmaz ama detayı yukarıdaki gibi...
En iyi uygulama BMW N52 serisi motorlarda yapılmıştır. Bu magnezyum aluminyum alloy motorların son versiyonları kilogram başına 1.24 HP güç üretir ve bu konuda rekor onlardadır.
2.Magnezyum ve Aluminyumun beraber kullanılmasında bir sebep de genleşme katsayılarının çok yakın olması ve böylece motorun değişik sıcaklıklarında son derece uyumlu kalmalarıdır. Bu da verimli bir motor için önemli bir gereksinimdir.
Ayrıca süpap ve süpap yataklarının farklı maden içeriğinde olması kullanımda mikroskobik boyutlarda birbirlerinin şeklini almalarını ve zamanla kaçırma yapma ihtimalinin azalmasını sağlar. Tabii ki bütün bunlar yakıt sisteminin değişmesi durumunda farklı durumlara sebebiyet verebilir. Bu nedenle Forum Opel forumu olduğundan oradan örnek vereyim ki , Opel LPG montajı yapılacak araçları farklı madenlerden yapılmış motorlarla özel bir bantta üretmektedir. Bu 2005 yılından beri bu şekilde yapılıyor.
Bu sitede LPG li araçlar için özel motor parçaları kullanmak gerektiği ve opelin bu araçları farklı motorla ürettiği yazıyor. Konunun tartışılacak bir yanı - en azından Opel açısından - yoktur.
http://www.opel-osv.de/Item__866/Titel__Autogasfahrzeuge/Lang__en-US/Inhalte.aspx
Burada Corsa'ya OPEL fabrikasında yapilan LPG montajının videosu da var. Her nekadar gizleseler de sıralı sistemin markasını anlamak mümkün.