Magnezyum sübab ne olaki? LPG uygulaması yapılır mı ki_?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan biyohoca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bence bu konudan çıkabilecek en büyük ders, LPG cilerin artık gazlı kullanımın motora zarar verdiğini net olarak kabul etmiş olmalarıdır.. 1-2 sene öncesine kadar motora en ufak zararı yoktur, hatta temiz yanma sağlar faydalıdır diye milleti kandırdılar. Çok insan LPG ye geçti. Fakat şimdi kendi elleri ile yağlama sistemleri vs çıkarıp, gazın zararlarını önlemeye çalışmaları büyük bir kabullenmedir. Bence bu çok ciddi bir skandaldır. Bugüne kadar süpap yağlama/soğutma/koruma sistemi olmadan LPG taktıranlara bunun hesabını veremezler.
 
Bence bu konudan çıkabilecek en büyük ders, LPG cilerin artık gazlı kullanımın motora zarar verdiğini net olarak kabul etmiş olmalarıdır.. 1-2 sene öncesine kadar motora en ufak zararı yoktur, hatta temiz yanma sağlar faydalıdır diye milleti kandırdılar. Çok insan LPG ye geçti. Fakat şimdi kendi elleri ile yağlama sistemleri vs çıkarıp, gazın zararlarını önlemeye çalışmaları büyük bir kabullenmedir. Bence bu çok ciddi bir skandaldır. Bugüne kadar süpap yağlama/soğutma/koruma sistemi olmadan LPG taktıranlara bunun hesabını veremezler.

yanlış.

değişen motor teknolojileri yüzünden bu yağlama sistemleri ortaya çıktı.

eskiden euro 5 normaları diye bişey yoktu. dolayısı ile sübaplar çelikten yapılıyordu. lpg ısısı çeliğe bişey yapamıyordu. 100.000km kadar 2001 bmw'de performans şeklinde lpg kullandım. benzinden iyiydi.

artık euro5 normlarını tutturmak için nedenini bilmiyorum ama sübaplar magnezyum alaşımlı yapılıyor. bu da çelik kadar ısıya dayanamıyor. bozuluyor.

aslında asıl mesele sübapların dayanamaması da değil.

lpg benzine göre saniyenin bilmem kaçı kaadar bir sürede geç yanıyor. yani geç alev alıyor. yani egzost sübabı açık olduğu anda silindirin içinde halen kıvılcım oluyor

işte bu kıvılcım sübabı ve yataklarını yalayarak egzosta doğru gidiyor. uzun süreli gerçekleien bu durum yatakları ve sübap ağzını bozuyor. mesele bu.
 
Bence bu konudan çıkabilecek en büyük ders, LPG cilerin artık gazlı kullanımın motora zarar verdiğini net olarak kabul etmiş olmalarıdır.. 1-2 sene öncesine kadar motora en ufak zararı yoktur, hatta temiz yanma sağlar faydalıdır diye milleti kandırdılar. Çok insan LPG ye geçti. Fakat şimdi kendi elleri ile yağlama sistemleri vs çıkarıp, gazın zararlarını önlemeye çalışmaları büyük bir kabullenmedir. Bence bu çok ciddi bir skandaldır. Bugüne kadar süpap yağlama/soğutma/koruma sistemi olmadan LPG taktıranlara bunun hesabını veremezler.

sizde kandirdiniz o zaman milleti eski mesajlarinizdan birinde LPG firmasinda ust duzey yoneticilik yaptiginizi beyan etmistiniz kandirmadilar kandirdik demelisiniz bence :mad:

Neyse suan magnezyum subaplarda bir bilinmezlik soz konusu ama eski motorlarda benim bildigim cok yuksek km LPG kulllanlar var. Eski konuya donmesin ama Mehmet bey yine baslayacak copy & paste :D
 
Magnezyum süpap dün icat edilmedi. Konuyu saptırmayalım. En az 1997 den beri (15 yıl) kullanılıyor. Sıralı LPG sistemleri icat edilmeden evvel magnezyum alaşımlı süpap ve süpap kaplamaları vardı.

Şimdi ispat et diyeceksiniz. Makaleleri size verince de internetten copy paste diyeceksiniz.. Ne yapalım kendi yazdığımı mı ispat olarak koyayım buraya.. Eğer inanmaz kaynak isterseniz veririm.

Devamında ben bu işi etik bulmadığım için bıraktım zaten. Kimseyi kandırmamak için.. Doğru dürüst yazışacaksanız yazarız yoksa uğraşmam.. Son mesajınızda küfür de vardı. Siz benim Eski mesajlarımı açmak istiyorsanız ben de sizin yönetimin sildiği son küfürlü mesajınızı da buraya koyayım... Hoş yönetim sizi uyarmaya da gerek duymadı. Muhtemelen torpiliniz var...
 
Mehmet Bey,
****' Alıntı:
pazatesi unutmayalım astraopc ye post cezası verelim.
Yöneticiler, yönetim bölümünde üsteki mesajda bilgilendirmiştı, unuttuk insanlık hali. Burada ceza meraklısı değiliz, kurallar belli uygulamaya çalışıyoruz.. Tekrar bildirim yapsaydınız, farkına varırdık, burada imalı sözler söylemekle neyi amaçlıyorsunuz bilemiyorum. Neyin torpili olacak acaba. Kendisine No-post cezası verilmiştir. Uzatmanın anlamı yok.
 
yanlış.

değişen motor teknolojileri yüzünden bu yağlama sistemleri ortaya çıktı.
eskiden euro 5 normaları diye bişey yoktu. dolayısı ile sübaplar çelikten yapılıyordu. lpg ısısı çeliğe bişey yapamıyordu. 100.000km kadar 2001 bmw'de performans şeklinde lpg kullandım. benzinden iyiydi.....
LPG konusunda bilgi sahibi değilim, o nedenle bu konuda yorum yapamam ama bildiğim kadarıyla eskiden de motor malzemelerinde çelik malzeme kullanımı yoktu, şimdilerde LPG kullanan eski nesil motorlara çelik yuva/yüzük yapıldığını sık sık duymaktayım. Nedendir bilmem ama LPG olayına bir türlü sıcak bakamıyorum :(.
 
en iyisi orjinal olmadığı sürece lpg'ye bulaşmamak:rakir:

lpg3.jpg
 
Mehmet Bey,

Yöneticiler, yönetim bölümünde üsteki mesajda bilgilendirmiştı, unuttuk insanlık hali. Burada ceza meraklısı değiliz, kurallar belli uygulamaya çalışıyoruz.. Tekrar bildirim yapsaydınız, farkına varırdık, burada imalı sözler söylemekle neyi amaçlıyorsunuz bilemiyorum. Neyin torpili olacak acaba. Kendisine No-post cezası verilmiştir. Uzatmanın anlamı yok.

Emre bey sizi zor durumda bırakmayı amaçlamadım. Son söz olarak böyle olduysa özür dilerim. Geçmiş 300 küsür mesajımda hiçbir düzeysizliğe rastlayamazsınız. İnternetten kaynak göstermek copy-paste olarak niteleniyor. Mesleki kariyerime yönelik bilmeden, araştırmadan hakaret ediliyor olunca aynı düzeye inmemek için mecburen sizlerin yetkilerinize atıfta bulunmak istedim, yani forum kurallarının uygulanmasına. Sizin unuttuğunuzu düşünemedim. Zor durumda bırakmayı amaçlamadım. Öyle olduysa özür diliyorum. Hayırlı ramazanlar dilerim.
 
Konuyu şu şekilde toparlamamız lazım..

1. Magnezyum süpap yoktur, magnezyum alaşımlı süpap vadır. Magnezyum tek başına kullanılmaz zira çok yanıcıdır. Doğum günü pastaları ile verilen maytaplar magnezyumdur. Motora bunu koyarsak ne olacağını söylemeye gerek yok;
Bunun yerine Magnezyum-Aluminyum ya da magnezyum-çinko alaşımından yapılan motor parçaları vardır. Bunların kullanım amacı motoru hafifletmek ve ağırlık başına üretilen HP (beygir gücü) değerini yükseltmektir. Magnezyum ve Aluminyum hafif ve güçlü madenler olduklarından burada kullanımları tercih edilir.
Hepimiz süpaplardaki magnezyum kullanımı sebebi ile "magnezyum süpap" tanımını kullanıyoruz. Bu yanlış sayılmaz ama detayı yukarıdaki gibi...
En iyi uygulama BMW N52 serisi motorlarda yapılmıştır. Bu magnezyum aluminyum alloy motorların son versiyonları kilogram başına 1.24 HP güç üretir ve bu konuda rekor onlardadır.
2.Magnezyum ve Aluminyumun beraber kullanılmasında bir sebep de genleşme katsayılarının çok yakın olması ve böylece motorun değişik sıcaklıklarında son derece uyumlu kalmalarıdır. Bu da verimli bir motor için önemli bir gereksinimdir.
Ayrıca süpap ve süpap yataklarının farklı maden içeriğinde olması kullanımda mikroskobik boyutlarda birbirlerinin şeklini almalarını ve zamanla kaçırma yapma ihtimalinin azalmasını sağlar. Tabii ki bütün bunlar yakıt sisteminin değişmesi durumunda farklı durumlara sebebiyet verebilir. Bu nedenle Forum Opel forumu olduğundan oradan örnek vereyim ki , Opel LPG montajı yapılacak araçları farklı madenlerden yapılmış motorlarla özel bir bantta üretmektedir. Bu 2005 yılından beri bu şekilde yapılıyor.

Bu sitede LPG li araçlar için özel motor parçaları kullanmak gerektiği ve opelin bu araçları farklı motorla ürettiği yazıyor. Konunun tartışılacak bir yanı - en azından Opel açısından - yoktur.

http://www.opel-osv.de/Item__866/Titel__Autogasfahrzeuge/Lang__en-US/Inhalte.aspx

Burada Corsa'ya OPEL fabrikasında yapilan LPG montajının videosu da var. Her nekadar gizleseler de sıralı sistemin markasını anlamak mümkün.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bende MTM taktırdım. Performansta herhangi bir düşüklük, araçta tekleme kesinlikle yapmıyor. Performans seviyesi benzindeki performansla aynı ve arıza lambası yakmadı.
 
Geri
Üst