Arkadaşlar merhaba, başka bir konuda çekiş düşmesini konuşmuştum ama şanzıman sorunu çıktı gelen seslerin kaynağı, orda konu biraz dağıldığı için yeni bir başlıkta bu konunun nedenlerini konuşmak istedim.
Arama yaptığımda otomatik viteslerdeki sorunlar çıktı. Manuel şanzıman sorunlarına pek rastlamadım ufak sesler haricinde.
Sorunum şu: Araç 500-600 km önce tırr tırr diye sürekli bir ses ile çalışıyordu viteste iken. Bu ses kullandıkça arttı. Giderek arttı, daha da arttı ve artık sanayi makinası kayışı gibi ses çıkaran bir araç haline geldi. Araç serviste lift ile kaldırılarak bütün viteslerde denendi. Ses şanzımandan geliyor. Bildiğiniz dişli çalışma sesi düşük devirde gıygıygıy diye ses varken hızlandıkça sesin tizliği ve hızı da artıyor.
Bu sorun neden olur dedim , bu araçlarda oluyor dediler. Ya tamam olur da sebep? Acaba dedikleri gibi gerçekten şanzımanın komple değişmesi mi gerek? Yoksa bozuk dişli/dişliler hangileriyse onlar mı değişecek?
Duyduğum tecrübeler genelde açılan şanzımanı tekrar toplamaya cesareti olmayan servislerin direkt olarak komple değiştirme yöntemine gitmesi. Sadece opel değil başka servislerde de yapıldığını duydum daha kolaya geldiği için ve daha çok para ettiği için.
Peki neden şanzıman böyle çalışır ? Vites geçişlerinde dişli vurma sesi falan yok, rölantide boşta sorun yok, motorda da sorun yok motor sesi de düzgün. Ama şanzıman maşallah gıygıy gidiyor.
Yağı desem şanzıman yağ yakmaz ki eksilsin 125bin kmde. Biraz yağ eklendi bugün, seviyesine bakmadılar ama ekleyelim bi bak kesilcek mi dediler.
Derdim büyük arkadaşlar bu konuyu tartışmak istedim.
Arama yaptığımda otomatik viteslerdeki sorunlar çıktı. Manuel şanzıman sorunlarına pek rastlamadım ufak sesler haricinde.
Sorunum şu: Araç 500-600 km önce tırr tırr diye sürekli bir ses ile çalışıyordu viteste iken. Bu ses kullandıkça arttı. Giderek arttı, daha da arttı ve artık sanayi makinası kayışı gibi ses çıkaran bir araç haline geldi. Araç serviste lift ile kaldırılarak bütün viteslerde denendi. Ses şanzımandan geliyor. Bildiğiniz dişli çalışma sesi düşük devirde gıygıygıy diye ses varken hızlandıkça sesin tizliği ve hızı da artıyor.
Bu sorun neden olur dedim , bu araçlarda oluyor dediler. Ya tamam olur da sebep? Acaba dedikleri gibi gerçekten şanzımanın komple değişmesi mi gerek? Yoksa bozuk dişli/dişliler hangileriyse onlar mı değişecek?
Duyduğum tecrübeler genelde açılan şanzımanı tekrar toplamaya cesareti olmayan servislerin direkt olarak komple değiştirme yöntemine gitmesi. Sadece opel değil başka servislerde de yapıldığını duydum daha kolaya geldiği için ve daha çok para ettiği için.
Peki neden şanzıman böyle çalışır ? Vites geçişlerinde dişli vurma sesi falan yok, rölantide boşta sorun yok, motorda da sorun yok motor sesi de düzgün. Ama şanzıman maşallah gıygıy gidiyor.
Yağı desem şanzıman yağ yakmaz ki eksilsin 125bin kmde. Biraz yağ eklendi bugün, seviyesine bakmadılar ama ekleyelim bi bak kesilcek mi dediler.
Derdim büyük arkadaşlar bu konuyu tartışmak istedim.