Manuel Şanzımandan Gelen Ses Sebepleri-Astra G

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, başka bir konuda çekiş düşmesini konuşmuştum ama şanzıman sorunu çıktı gelen seslerin kaynağı, orda konu biraz dağıldığı için yeni bir başlıkta bu konunun nedenlerini konuşmak istedim.

Arama yaptığımda otomatik viteslerdeki sorunlar çıktı. Manuel şanzıman sorunlarına pek rastlamadım ufak sesler haricinde.

Sorunum şu: Araç 500-600 km önce tırr tırr diye sürekli bir ses ile çalışıyordu viteste iken. Bu ses kullandıkça arttı. Giderek arttı, daha da arttı ve artık sanayi makinası kayışı gibi ses çıkaran bir araç haline geldi. Araç serviste lift ile kaldırılarak bütün viteslerde denendi. Ses şanzımandan geliyor. Bildiğiniz dişli çalışma sesi düşük devirde gıygıygıy diye :) ses varken hızlandıkça sesin tizliği ve hızı da artıyor.

Bu sorun neden olur dedim , bu araçlarda oluyor dediler. Ya tamam olur da sebep? Acaba dedikleri gibi gerçekten şanzımanın komple değişmesi mi gerek? Yoksa bozuk dişli/dişliler hangileriyse onlar mı değişecek?

Duyduğum tecrübeler genelde açılan şanzımanı tekrar toplamaya cesareti olmayan servislerin direkt olarak komple değiştirme yöntemine gitmesi. Sadece opel değil başka servislerde de yapıldığını duydum daha kolaya geldiği için ve daha çok para ettiği için.

Peki neden şanzıman böyle çalışır ? Vites geçişlerinde dişli vurma sesi falan yok, rölantide boşta sorun yok, motorda da sorun yok motor sesi de düzgün. Ama şanzıman maşallah gıygıy gidiyor.

Yağı desem şanzıman yağ yakmaz ki eksilsin 125bin kmde. Biraz yağ eklendi bugün, seviyesine bakmadılar ama ekleyelim bi bak kesilcek mi dediler.

Derdim büyük arkadaşlar bu konuyu tartışmak istedim.
 
makina mühendisi olarak bilgin bu konularda bizden daha fazladır ben sadece düşüncelerimi belirtmek isterim opel şanzuman açılıp tamir edildiğini duymadım arıza yaptığınada rastlamadım ama eski otolarda şanzumanı açıp tamir edebilenler vardı sadece tahmin olarak vites geçişlerinde senkronizasyonnu sağlayan bi dişli var ve diğer dişlilere göre en zayıf yapıda olan parça o parçada ki arıza bu tür bir sese sebep olabilir özel servisler şanzumanı tamir etmeye uğraşmazlar uğraşmakta istemezler çünkü hakikatten zorlu bir iştir zaman ister onun için kolayına kaçarlar sanayide şanzuman ustası sor aracı göster bi fikir verir sana değişimin fiyatını sor birde yakın fiyat verirse değiştirmen daha mantıklı gelir bana sonuç olarak metal yorgunluğu başlar 3-4 yıl sonra başka bir parçada sorun çıkarmasıda muhtemel ama ben aracı mı 1-2 sene sonra satıcam dersen ayrı ankarada oturan arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir usta ile ilgili olarak sorunun sonuçlanınca burada bilgi verirsen daha sonra aynı sorundan şikayeti olanlarada yol göstermiş olursun
 
tamam makina mühendisiyim, master da yaptım, mekanik tasarımcısıyım ama herşeyi de bilmiyorum doğal olarak:) hiç şanzımanı söküp incelemedim. yani şema çizimlerinden vites hesabı yapmaya benzemiyor. hani tamam mesela belli nedenleri vardır adam yüksek devirli çok sert kullanıyordur, ani vites değişimleri, vitesi aniden aşırı küçültme yapıp yük bindiriyordur zorluyordur tamam bunlar etken. bundan başka neler olur diye beyin fırtınası yapmak istedim.

dişli kırılsa diyorum boyle yapmaz heralde çünkü takılma yok. vitesler normal atıyor. 1. vitese biraz zor atıyor bitek biyeri aşması gerekiyor gibi. aynı şekilde geri viteste mandalı çekince de aynı şekil.

bi özel servis 1500 lira dedi şanzıman için. sıfır değildir heralde. çıkmadır diye düşünüyorum.
 
bir de şaşmazdaki turna opel miydi oraya götüreceğim. belki arabanın şanzıman yağı hiç değişmedi şimdiye kadar. 70-80binde değişmesi gerekir diye hatırlıyorum. bugün şanzıman yağına bakamadılar, neden bilmiyorum, lpg donanımından mı bilmiyorum, aküyü sökemediler xenon ballastını aküye yapıştırmışlardı dahice bir çözüm olarak ! :( İnşallah şanzıman değişimi falan gerekmeden yağ değişimi yada belki bilya değişimi ile hallederim.
 
Şaşmazdaki turna opele gitmişken rica etsem oradaki ustalara şunu sorarmısın : Aracım corsa b 1.2 8V 94 model aracı çalıştırıp yok aldıktan sonra 2 ye atarken kırt diye ses geliyor biraz gittikten sonra motor ısındığı için mi bilemem böyle birşey yapmıyor acaba bunun sebepleri nelerdir ? Aynı zamanda bu soruyu forumdaki arkadaşlarada soruyorum
 
Opellerin şanzımanı malesef Türkiyede seste yapıyor dişlide kırıyor herşey oluyor sebebide gayet basit çünkü servislerin çoğu hala şanzımanda ATF kullanmakta ısrar ediyorlar sonuç olarak atf yağlama yapmıyor şanzımanlar ısınıyor dişliler yanıyor veya kırılıyor doğal olarak ses zaten yapıyor vitese geçme sorunları oluyor opeller durmadan 1 e geçmez deniyor geri vitese geçerken cart yapar bunlar böyledir deniyor vs vs

Şahsen ben bugüne kadar opel için servislerin bunlar böyledir diyip işin içinden sıyrıldıkları hiçbirşeyinde öyle olmadığını gördüm. O nedenle opel viteslerinin sorunlu olduğuna opellerin hararetli motorlar olduğuna astraların buğu sorununa opellerin yağ eksiltiyor olması kuralına bunlar böyledir diyenlere inanmayın çünkü aslında onlar öyle değildir çünkü bunların herbirinin yanlış yapılan uygulamalar sonucu oluşan nedenleri var.
Şanzımana gelelim içindeki ayna mahruti dişlileri aşındığı için ses yapıyor aşınma nedenide yanlış yağ olmalı. çıkma şanzımanda alsanız içine ATF koydurmayın opelin şanzıman yağı SAE 80 EP dir.
 
Sevgili arkadaşım geçmiş olsun. Anlattğın bilgilere göre bence şanzıman yağı ile ilgili bir sorun var. Bence yağ eksildiği için dişliler boşlukta çalışıyor ve ses yapıyor. Çünkü yağın yağlama görevinin yanısıra aynı zamanda sesi ve ısıyı absorbe etme özelliği var. Ama seninde dediğin gibi normal şartlarda şanzuman yağının eksilme ihtimali çok azdır. Fakat değişik vesileler ile azar azarda olsa eksilmiş veya zamanla özelliğini yitirmiş olabilir. Bence şanzımanın kaç litre yağ aldığını öğren ve ölçeğe uygun olarak şanzıman yağını gerçek seviyesine kadar orjinal veya gerçekten kaliteli bir yağ ile değiştir. Şanzuman değişikliğine nazaran daha ekonomilk bir çözüm olabilir. Sonuçta yağ fiyatı ne kadar olabilir. Bence bunu denemeden değişikliğe ve tamir işine girme, belki sorun halledilir sende masraftan kurtulursun. Bu işin uzmanı değilim ama seninde dediğin gibi benimkisi fikir, beyin fırtınası yapıyoruz.....
 
teşekkürler arkadaşlar, ben de şanzıman yağı ile kurtulmayı umuyorum zaten. 300-400e değişir heralde şanzıman yağı.1500'den iyidir.
 
sanzumanın karterını bı acıp baksaydınızya talaş varmı dıye. bu arada sesten emın olun teker bılyasıda yanıltabılır sızı. birde boştayken debırıyaja basılı degılken ses yok demi?
 
yani var sanki boştayken de ama yok gibi bişe diyebilirim. o yüzden o kadar yapmamamız gerektiğini söylediğimiz dolmuş tarzı boşa atarak gidiyorum hızımı alınca dişlileri zorlamayayım diye. gidiyo araba motorda bişe yok ama dişli çalışma sesi var işte, gar gar gar gibi vurma değil sürtünmeden dolayı bir keman tarzı gıygıylama sesi. ya ses de nasıl tarif edilsin ki şimdi :)
 
Geri
Üst