MarŞa basma esnasinda araÇ marŞi yarida kesİyor sonrasinda Çoklu arizalar

STARWARS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
HERKESE MERHABALAR Astra h 1.6 twinport easytronİc 2005 araca sahİbİm.3 yildir sorunsuz bİndİĞİm aracim son 3-4 aydir ÇÖzemedİĞİmİz arizalar vermeye baŞladi. EylÜl ayi gİbİ araba kontaĞi aÇtiĞimda bİr sÜre sonra n yerİne f yaniyordu bİr sÜre sonra normale dÖnÜp araÇ ÇaliŞiyordu. Sonra hİÇ ÇaliŞmadi. Bİr opel ustasina gİttİm sanzuman beynİndekİ kÖmÜrÜn bİttİĞİnİ farkettİ.deĞİŞtİrdİk sorun bİttİ.bunu yaptirmadan Önce motoru da yikatmiŞtim(tabİ gereklİ malzemeler kapatildi) bİr sÜre sonra havalar soĞudu. Arabayi ÇaliŞtirdim 500 metre İlerde kavŞakta durdum araÇ stop ettİ. Bu devamli yapinca tÜpten mİ dİye tÜpÜ kapattik ama yİne ayni sorun. Usta subaplarin gİttİĞİnİ sÖyledİ. Tamam dedİm tam yapticacaĞim derken yİne bİrgÜn stop ettİkten sonra f yandi bİr sÜre kontaĞi aÇ kapa yaparak normale dÖndÜ.bunu bİr sÜre yapmadi ama bİr sÜre sonra marŞa basarken marŞi yarida kesİp n yerİnde f yanip sÖnmeye, anlik yakit gÖstergesİnde f yanmaya baŞladi. Ustaya gİttİk bİr sÜrÜ ariza. Soketlere baktilar. Sanzuman beyİn soketİnde nemlİlİk vardi temİzledİ takti.arizalari sİldİk. Tam 15 gÜn falan arabada hİÇ sikinti yoktu.dedİm tam dÜzeldİ subaplari yaptirayim derken yİne ayni senaryo ama bÜtÜn sorun marŞa basarken oluyor marŞ motoru bİraz dÖnÜyor araba marŞi kesİyor n yerİnde f yanip sÖnÜyor,anlik yakit gÖstergesİnde f yaniyor bİr sÜre sonra anlik yakit gÖstergesİndekİ f gİdİyor motor ÇaliŞiyor n yerİndekİ f de n ye dÖnÜyor ama bİr sÜrÜ ariza yİne. Bu olayi bazen bİ kaÇ gÜn yapmiyor bazen 10 gÜn yapmiyor. Yanİ ne zaman olacaĞi bellİ olmuyor ama araba ÇaliŞtiktan sonra vİtes geÇİŞlerİnde ÇaliŞmasinda hİÇ bİr sikinti yok. Beyİnden dedİler beyİncİye ariza kodlarini gÖnderdİk durumu anlattik adam bu arizalar marŞ motorundan kaynakli oluyor dedİ marŞ motorunu deĞİŞtİrdİk orjİnalİyle 10 gÜn sonra yİne ayni. Sİldİrdİm arizalari 5 gÜndÜr yİne bİr sikinti yok.ariza kodlari: P0650 p0230 p1550 u2139 u2108 u2106 u2104 u2103 u2109 p1700 p1600 p1723 p1703 p0115 u2105 p0505 p1120 p1896 p1895 p0725 p0110 bu arada bÜtÜn soketlerİ su gİrme İhtİmalİne karŞi bİr elektrİkcİye kontrol ettİrdİm bİr sikinti Çikmadi. AkÜ daha 5 aylik marŞ esnasinda 10-11 falan oluyor bu konu baya uzun oldu sabirla okunup verİlecek cevaplar İÇİn Şİmdİden teŞekkÜrler..
 

opelman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Şub 2016
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun İmkanın varsa yetkili servise git bence bence fazla kurcalattırma aracını opellerın elektrık aksamı kolay görünsede en ufak hata sana cok pahalıya patlar yetkılı servıs te bu aracın hem elektronık hemde mekanık her bır parcası mevcut onlar tek tek denıye denıye bu parcalarla arızayı tespıt edebılırler .
 

STARWARS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ilk başıma gelen kömür bitmesi olayında gitmiştim yetkili servise. baskı balatayı söküp kontrol bile edeceklerini söylediler tabi bunun içinde işçilik alacaklardı. ben de dedim ki ben x arızasıyla arabayı size getirdim hadi diyelim arıza çok küçük bi fren pedal müşürü çıktı. adam sadece onu değil hepsini alacak benden. yani bana deneme yanılmayla çözeceklerini söylediler.o yüzden onlara da pek güvenemedim. artık kendim http://workshop-manuals.com/vauxhal...ns/work_to_be_undertaken_with_tech_2_astra-h/ bu siteden dökümanları okumaya başladım. sizlerin de vereceğiniz bilgilerle arabamı fazlaca kurcalatmadan arızayı çözmeye çalışıyorum.ayrıca bu site de baya faydalı bilgiler var
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bütün soketleri ,sigorta kutularının soketlerini(kaput içindeki),sigortaları ve röleleri de söküp hava ile kurulayıp geri takın.tahmin bile edemeyeceğiniz bir röle soketteki su damlacığı veya su tutarken gevşemiş bir soket arabaya kafayı yedirtebilir.
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bencede minik bir su kırıntısı sebep oluyor bunlara
Birçok arıza kaydı aynı anda çok mantıklı değil
Soketlerdeki nem yada su nasıl giderilir önce buna yoğunlaş bence
Şöyleki yakın bir tanıdık 2012 astra easy aldı bakım için götürdüğümüzde motoruda yıkatmak istedi arkadaş. Ustamız bu mevsimde kesinlikle hayır mutlaka soketlerde nem kalır havalar iyice ısınınca gel yıkarız dedi
İlgili yerleri kapatmak biraz züğürt tesellisi gibi geliyor bana
Çünkü motorun herbir kablo ve soketi ve devreleri birbirine bağlı çalışıyor hele hele bizim easytronic lerde. Sadece beyini ve yerine göre sigorta panosu yada buna benzer şeyleri kapatmak oluşabilecek maddi hasarı azaltıyor belki ama sorunlar silsilesine engel olamıyor
Easytronic baskı kontrolü varmı bilemem çünkü bu sistem kombine bi sistem ve ayar felan hikaye. Tamamen değiştirilip kalibre ediliyor diye biliyorum
Yetkili servis kesinlikle maliyetli olur
Hani zamanın varsa biraz idare edip havaların iyice ısınmasından sonra sorunların çözülür bence
 

STARWARS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yorumlar için teşekkürler.ben de soketler nemlidir şüpesiyle elektrikçiye gittim bütün soketleri söktü kontrol etti bir sıkıntı bulamadı. benim aracın yaklaşık 2 aydır bu sıkıntısı var ve bu sıkıntıyı hepsinde de marşa basma esnasında marş motoru dönmeye başladıktan sonra yapıyor. marşı kesiyor n yerinde f yanıp sönüyor anlık yakıt göstergesinde f stabil yanıyor. 30 sn falan kontak açık kalınca anlık yakıt göstergesindeki f gidiyor motor çalışınca da n deki f gidiyor yerine n geliyor herşey normale dönüyor. ve bu durum istinasız hep bu şekilde oluyor. astra h easy lerde çalıştırmak için fren pedalına basmak gerekiyor. acaba diyorum fren müşüründe anlık bi temassızlık mı var diyorum. herzaman da p1703 (Brake Switch Out Of Self Test Range) arızası alıyorum. bu sivici değiştirmek mantıklı mı sizce.
 

STARWARS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2016
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ÇOKLU ARIZALARA ÇÖZÜM BULUNDU!!!Arkadaşlar yukarıda açmış olduğum konunun çözümünü bulduk. Aküden motor beyni üzerine şase kablosu çektik çok şükür arızalar geçti.ustanın yorumu şöyle;kaput altı yıkandığından veya başka bi sebepten şase kablosu özelliğini kaybetmiş. bu yüzden arızayı yaptığı zamanlar motor beyni kendini korumaya alıp kapatıyormuş.dolayısıyla motor beynine bağlı olan herşey beyinden bilgi alamayınca arıza gösteriyormuş.yani bir sürü arıza kodu almamın nedeni buymuş. demekki bir şase kablosu nelere kadirmiş...
 
Üst