oto terimler sozlugu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan maxi106
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
güzel ve yaralı bir çalışma, emeği geçenlere teşekkürler
 
bu terimler aslında bizim hergün canımızı emanet ettiğimiz terimler. bunları hepimizin bilmesi gerekiyor. bizi bu konuda bilgilendiren arkadaşlara teşekkürler....
 
öncelikle bilgi paylaşımınız için teşekurler...

A
ABS
Almanca’daki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur. Bunu bazı firmalar ALS (Anti-Lock System) adıyla da kullanıyor. Tekerleklerin frenleme sırasında kilitlenmesini önler. Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir. Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frenleme sürdüğü için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin makine tarafından yapılan biçimidir. Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır. ABS ile ilgili yanlış bir inanış fren mesafesini "her zaman" kısalttığıdır. Genel olarak bakıldığında otomobillerin çoğunda ABS sayesinde fren mesafesi biraz daha kısadır ama bazılarında ABS ile fren mesafesi değişmez ya da biraz daha uzun olabilir. Ama ABS'nin esas işlevi frenleme sırasında direksiyon kontrolünü sağlamaktır. Böylece, bir virajda lastikleri kilitleyecek kadar sert fren yapıldığında araç viraj dışına kaymadan normal çizgisine yakın bir çizgide frenleme yapabilir. Ya da, frenlemeye rağmen araç duramayacaksa öndeki araç ya da engele çarpmamak için direksiyonu kırarak yana geçebilir ve böylece kaza önlenmiş olur. ABseli araç kullanan sürücülere uyarı: A.B.D.'de yapılan bir araştırmaya göre ABseli araç kullanan sürücülerin daha fazla kaza yaptığı ve bu kazalarda araçların daha fazla hasar gördüğü belirlenmiş. Bunun nedeni ise, ABS'nin nasıl kullanılacağının doğru bilinmemesi. ABS ile ilgili olarak şunların akılda tutulması gerekir: Birincisi, ABS ancak herhangi bir tekerlek kilitlendiğinde devreye girer. Yani tekerlekler kilitlenmediği sürece normal bir fren gibi kullanılır (yani, fren yapılır). İkincisi, ABseli araçların fren pedallarına normal frenlerde olduğu gibi basılır; hafif fren için biraz, sert fren için daha sert gibi. Yapılan araştırmada Amerikalı sürücülerin araçta ABS bulunmasına güvenerek frene az bastığı ve bu nedenle (sürücüye bağlı olarak) daha çok kaza ve hasar meydana geldiği belirlenmiş

verdİĞİnİz Bİlgİler Dogrudur Takdİr Ederİm Ama Bence Abs Fren DURMA MesafesİnİNde DE ETKİLİDİR...
ben 2003 Yilinda İstanbul Yolundan Ankara Çİftlİk Yoluna DÖndÜm Bu Arada Teyple UgraŞiyodum Altimdakİ Arabada Şİrketİn Arabasi 2001 Kartaldi Hizimda 90-100 ArAsi BİŞİydİ Bİ Baktim Talİ Yoldan (ona Kirmizi IŞik Yaniyo Bu Arada Bana YeŞİl) Bİ ARAÇ Çikti Ve Frene Nasil Bastiysam Kartal Arkasini Bİ O Tarfa Bİ Bu Tarafa Sallamaya Basladi Yanİ Araba Devrİlecektİ Anİ Frenden Ve DİREKSİYON HAKİMİYETİNİ KAYBETMEKTEN DOLAYI Vurdum Talİ Yoldan Çikan Araca...
polİs Kayitlarinda Benİm Fren Mesafem 38 Metre İdİ DÜŞÜnÜN ya Hızım 90-100 Ve Araba 40m De Duruyor Ama ABS'lİ AraÇ Olsa Bence O Araca Vurmazdim ...ARTI DİREKSİYON HAKİMİYETİMİ KAYBETMEZDİM...
ÇÜnkİ Arabamin DuruŞ Mesafesİnden Bİlİyorum Haksizmiyim Dostlar...

bunuda GÖz Ardi Etmeyelİm
 
yanlişsiniz.
bence ÇOK İYİ bile durmuşsunuz bir kartalla o fren mesafesi bence gayet harika bir değer.
eğer ABS olsaydı arabanızda kontrolü kaybetmez arabanıza istediğiniz gibi yön verebilecektiniz. fakat bu sizin fren mesafenizi kısaltmayacak ama araca hükmetmenizi sağlayacaktı.

ABS FREN MESAFESİNİ KISALTMAZ. Hakimiyetinizi kaybettirmez o kadar... Zaten AMACI DA BUDUR.
 
Genelde ABS konusunda yaygın inanış hep firen mesafesini kısaltığıdır.Bukonu iddaalaşacak boyutlara ulaşmış durumda. Fizik kurallarını düşünüldüğünde bunun olamayacağı açık . Zaman içinde gelişecek teknolojik buluşlar ile olabilir.Bu günkü ABS sistemi ile hayır.:good:
 
Paylaşımınız için teşekkürler...
 
Geri
Üst