Mavi duman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akdag
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

akdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
77
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 4 ay önce hevesle ikinci vectramı aldım. Bu haftaya kadar herşey sorunsuzdu. Ama yağ seviyesi düşünce yağ değişimi yaptırdım. Aracım mavi duman atmaya başladı. Ne yakıtımda ne de performansta bir değişiklik yok. Forumda araştırınca rektefeye kadar giden durumlar gördüm. Özel servise götürdüm. Motoru açmadan bilemeyiz dediler ve 800-2000 arası bir masraf çıkardılar. Kendi ustamı aradım o da piston sekman lastiklerinden kaynaklanabileceğini söyledi ama açmadan bilinmez dedi. Aracım şu anda 173 binde ve km.sinde bir oynanma yok bunu çok iyi biliyorum çünkü ben 2. sahibiyim ve aracı tüm servis belgeleriyle birlikte aldım. Bu kmde bir araç özellikle de vectra gibi bir araç rektefeye neden ihtiyaç duysun anlamıyorum.
Biraz uzun bir yazı oldu ama sorum şu: Motoru açtırmaya gerek var mı? Ustam yağını kontrol tamamladığın sürece sorun yaşamazsın dedi. Sizin tavsiyeleriniz nedir? Aracımımdan her türlü memnunum ama bu durum canımı epey sıktı. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler ...
 
mavi duman atıyosa illaki motor açılcak,büyük ihtimal segmanlar,motor açılıp balılır.yağ ekliye ekliye bi sorun yaşamazsınız ama her geçen gün daha fazla yağ eksiltcek yağda ucuz bişey değil ;) 173 binde arac neden rektefiyeye ihtiyaç duysun,belki hararet yüksek uzun süre seyir edildi belki yağsız kaldı daha önce,bilemezsinizki ;)
 
Yağ tüketimi ne kadar, mavi duman her gaz verildiğinde mi yoksa araç ilk çalıştığı zaman mı oluyor? Devamlı kullanılan yağın cinsi/markası değiştiği zaman bile minimal yağ tüketimi olabilir, o nedenle aracın yağ tüketim durumu takip edilmeden hemen motor yaptırmaya kalkmayın.
 
Arkadaşlar 4 ay önce hevesle ikinci vectramı aldım. Bu haftaya kadar herşey sorunsuzdu. Ama yağ seviyesi düşünce yağ değişimi yaptırdım. Aracım mavi duman atmaya başladı. Ne yakıtımda ne de performansta bir değişiklik yok. Forumda araştırınca rektefeye kadar giden durumlar gördüm. Özel servise götürdüm. Motoru açmadan bilemeyiz dediler ve 800-2000 arası bir masraf çıkardılar. Kendi ustamı aradım o da piston sekman lastiklerinden kaynaklanabileceğini söyledi ama açmadan bilinmez dedi. Aracım şu anda 173 binde ve km.sinde bir oynanma yok bunu çok iyi biliyorum çünkü ben 2. sahibiyim ve aracı tüm servis belgeleriyle birlikte aldım. Bu kmde bir araç özellikle de vectra gibi bir araç rektefeye neden ihtiyaç duysun anlamıyorum.
Biraz uzun bir yazı oldu ama sorum şu: Motoru açtırmaya gerek var mı? Ustam yağını kontrol tamamladığın sürece sorun yaşamazsın dedi. Sizin tavsiyeleriniz nedir? Aracımımdan her türlü memnunum ama bu durum canımı epey sıktı. Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler ...
yağ değişiminden sonra 1000 km sonra yağ seviyesini kontrol et eksilme varmı veya yağ değişmine kadar kontrol et çok az olsada sağlam motorda bile 750 grm eksiltme oluyor buda normal bu böyle devam ederse mavi duman atarsa öncelikle hava debimetresini kontrol ettir ,sonra sibop yağ lastikleri olabilir veya segman lar sıralama bu şekilde olacak
 
Yağ değişiminden sonra başladıysa koyduğunuz yağ ince gelmiş bence daha kalınıyla değişin ne koyduğunuzu bilmiyorum ama 5w-30 değilde 10w-40 mesela ama koyduğunuz 10w-40 ise zaten şöyle bir şey olabilir araç motor istiyordur aldığınız kişi satarken anlaşılmasın diye son çare olan mobilin 10w-60ını koymuştur sizde normal yağ koyunca başlamıştır yakmaya sizde sırasıyla 5w-50 ve 10w-60ı deneyebilirsiniz gittiği yere kadar

http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/peak-life-5w-50.aspx#tabs
http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/extended-life-10w-60.aspx
 
Yağ değişiminden sonra başladıysa koyduğunuz yağ ince gelmiş bence daha kalınıyla değişin ne koyduğunuzu bilmiyorum ama 5w-30 değilde 10w-40 mesela ama koyduğunuz 10w-40 ise zaten şöyle bir şey olabilir araç motor istiyordur aldığınız kişi satarken anlaşılmasın diye son çare olan mobilin 10w-60ını koymuştur sizde normal yağ koyunca başlamıştır yakmaya sizde sırasıyla 5w-50 ve 10w-60ı deneyebilirsiniz gittiği yere kadar

http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/peak-life-5w-50.aspx#tabs
http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/extended-life-10w-60.aspx

Serviste kullanılan yağ, 10 40 GM kullandık. Ben de o durumdan şüpheleniyorum. Çünkü her şey yağ değişimiyle başladı, değiştiren usta önceki yağın 10 40 olmayabileceğinden şüphelenmişti zaten.
Araç ilk çalıştırmada yoğun mavi duman atıyor, sonrasında ise boşta gaza basınca az da olsa mavi duman atmaya devam ediyor. Sıcak veya soğuk durum değişmiyor kısacası. Sekman lastiklerini değiştirmekle kurtulabileceksem razıyım, çünkü arabamın başka bir sorunu yok ama iş büyürse ve tam rektefeye giderse beni maddi olarak zorlayacak. 800 TL normal mi sizce sekman lastikleri değişimi için.
 
İlk çalıştırmada daha çok duman atıp sonradan azalması normal çünkü yağ ısındıkça kalınlaşıyor, sekman değişimi için 800tl çok iyi bir fiyat ama motor açıldığında sadece sekmanın kurtarmama ihtimalide var ben sırasıyla 5w-50 ve 10w-60ı denerdim yakma iyice arttığında yada bütçem olduğunda açtırırdım motoru açmışkende rektifiyesinide yaptırırdım iyi baktıktan sonrada ömürlük olurdu.
 
İlk çalıştırmada daha çok duman atıp sonradan azalması normal çünkü yağ ısındıkça kalınlaşıyor, sekman değişimi için 800tl çok iyi bir fiyat ama motor açıldığında sadece sekmanın kurtarmama ihtimalide var ben sırasıyla 5w-50 ve 10w-60ı denerdim yakma iyice arttığında yada bütçem olduğunda açtırırdım motoru açmışkende rektifiyesinide yaptırırdım iyi baktıktan sonrada ömürlük olurdu.

Sonraki yağ değişiminde onları deneyeyim öyleyse. Ben de motor açıldığında sekmanla kurtulamayacağımı bildiğim için çekiniyorum çünkü maddi durum biraz sakat. Peki bunu motor açılmadan bilemezler mi? Kompresyon testinden bahsediliyor forumda. Kesin sekmanda veya sekman lastiklerinde sorun var deseler hemen açtırırım, çünkü kafama takıldı bir haftadır ve canımı da oldukça sıkıyor.
 
yağ değişiminden sonra 1000 km sonra yağ seviyesini kontrol et eksilme varmı veya yağ değişmine kadar kontrol et çok az olsada sağlam motorda bile 750 grm eksiltme oluyor buda normal bu böyle devam ederse mavi duman atarsa öncelikle hava debimetresini kontrol ettir ,sonra sibop yağ lastikleri olabilir veya segman lar sıralama bu şekilde olacak

Tansu Ustam, 1000 km de 750 grm- 1 litre arası çıkarsa motoru açtırmasam bir sorun olur mu, elektrikçi arkadaşım kafaya takma sorun olmaz diyor. Bu arada araç lpg li.
 
gm yağlar 3 çeşit 1 tanesi petrol ofisi dolum. çok kötü ve yağ yakmaya - eksiltmeye sebep oluyor bir çok araçta.
 
Geri
Üst