Mazda 6,VW Passat,Ford Mondeo,Renault Laguna

Hangisi

  • Mazda 6

    Oy: 7 22.6%
  • Passat

    Oy: 19 61.3%
  • Mondeo

    Oy: 4 12.9%
  • Laguna

    Oy: 1 3.2%

  • Kullanılan toplam oy
    31

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ANKET EKLENMİŞTİR..

Mazda 6,VW Passat,Ford Mondeo,Renault Laguna


Sedan karoserli otomobillerin pastadaki payı Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da ciddi oranda büyük
passat_mondeo_laguna_mazda_6.jpg

Sedan karoserli otomobillerin pastadaki payı Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da ciddi oranda büyük. Payın bu denli büyük olması nedeniyle markalar üretimde çok emek ve para harcıyor. Standart donanımlarda, ESP, havayastığı ve diğer güvenlik ekipmanları memnuniyet yaratsa da, yine de donanım paketlerini yakından incelemek gerekiyor. Teste katılan araçlar ortalama 150 HP’lik benzinli motorlarla mücadele etti.
VW Passat 1.8 TSI
vw-passat_187365g.gif

Geniş iç mekan, üstün yol konforu, sürüş dinamikleri ve rahat kullanım gibi özellikler Passat’ın, hiçbir zaman demode olmamasını sağlıyor. Buna bir de downsizing prensibine sahip 160 HP’lik 1,8 litrelik motor eklenince paket tamamlanmış oluyor. Direkt enjeksiyonlu, turbo beslemeli motor, gaz tepkileri ve yüksek çekiş gücüyle Master Test’in en iyi hızlanma verilerini kaydediyor ve buna rağmen ortalama yakıt tüketimiyle tek haneli rakamlarda kalmayı başarıyor. Üstelik daha dikkatli kullanımlarda yakıt tüketimi daha da düşürülebiliyor.
Passat’ın ses sistemi de elden geçirildi. Yeni ses sistemi, 30 Gigabyte hafızaya sahip hard disk ve dokunmatik ekran gibi ekipmanlar sayesinde günümüz modern müzik sistemlerinin gerekliliğini yerine getiriyor. Tıpkı diğer kumandalar gibi kullanımı kolay olan sisteme hükmetmek için bir teknoloji müdavimi de olmak gerekmiyor. Passat’a ilk kez binen sürücü bile, kendini aylardır onunla birlikte gibi hissedebilir. Hemen her konuda örnek olabilecek kadar başarılı olan Passat’ın koltukları ise yan destek konusunda biraz daha iyi olabilirdi.
Koltuklar konusunda tam puan alamasa da, Passat iç mekanda sunduğu geniş oturma alanı ve çok daha önemlisi bol miktarda saklama gözüyle kullanıcısının yüzünü güldürmeye devam ediyor. Kapı içi cepleri büyük plastik şişelere dahi ev sahipliği yaparken, 565 litrelik bagaj 5 kişinin valizleri için gerekli alanı sunuyor. Üstelik 602 kg’lık yükleme kapasitesiyle rakiplerini geride bırakıyor. Tabii bütün bu özellikler Passat’ı mükemmel kılmıyor. Onun da zayıf yönleri var. Passat’ın görüş açısıyla aydınlatma özellikleri ortalama değerlere sahip. Konu sürüş dinamikleri olduğunda da Passat ortalama değerler veriyor.
Önden kaymaya eğimli olan Passat, hız yerine daha çok güvenliğe önem veren yapısıyla bu sorunu ortadan kaldırma yoluna gidiyor. Ancak bunu bir zayıflık olarak ele almamalı.
Ford Mondeo 2.0
ford_mondeo_1.jpg

Boyutlarıyla ve fiziksel görünümüyle yeni Ford Mondeo’nun orta sınıftaki rakiplerine zor anlar yaşattığı kesin. Uzunluğu 4,84 metre ve genişliği 1,89 metre olan Ford Mondeo, tasarımıyla da farklı bir çizgi ortaya koyuyor. Mondeo, boyutlarının da beraberinde getirdiği avantajla oldukça geniş bir iç mekan sunuyor. Güçlü yan desteklere sahip ön koltuklar kadar arka koltuklarda da rahat bir yaşam alanı sunuluyor. Bagaj kapağının ardında ise 550 litrelik bir alan karşılıyor valizleri.
Heybetine ve 1,5 ton ağırlığına rağmen Mondeo, görüntüsünün aksi bir dinamizmle dikkat çekiyor. Tepkili çalışan hassas direksiyon sürücünün emirlerine hemen cevap veriyor. Gerçek yüzünü virajlarda gösteren Mondeo, yön değişikliklerini tereddüt etmeden ve güvenli bir şekilde yerine getiriyor. Virajlarda hafif önden kaymaya eğilimi olmasına rağmen ani direksiyon hareketlerine olumlu tepki vermesi memnuniyet verici. Üstelik çoğu zaman hassas çalışan ESP’ye gerek bile kalmıyor.
5 ileri vitesli şanzımana sahip 2,0 litrelik motorun elden geçirilmesinde fayda var. Gürültülü ve hafif sarsıntılı çalışan motor Mondeo’nun ağırlığıyla mücadele edemiyor. Bir diğer zayıf nokta ise güneşli havalarda okunması zor olan orta konsoldaki dokunmatik ekran. Gösterge panelindeki 5 inçlik bilgi ekranı ise farklı yorumlara neden oluyor. Kimi başarılı bulurken, kimine göre ise alışagelmiş sistemler daha kullanışlı. Süspansiyon sistemi ise oldukça başarılı. Küçük yol bozuklukları kadar büyük çukurlar bile, yüklü (585 kg yükleme kapasitesi) kullanımlarda dahi başarıyla emiliyor.
Mazda 6 2.0
mazda_6_sedan_2.jpg

Yeni Mazda 6 bir önceki modelden daha hafif ancak buna rağmen daha büyük bir yapıya sahip. Japonlar, artan boyutlara ve ekipman seviyesine karşın otomobilin ağırlığını düşük tutmayı başarmışlar. Bu arada bunu yaparken de bazı firmalar gibi yüksek maliyete neden olan ileri teknoloji tekniklerine gerek bile duymamış, malzemeden tasarruf etmişler. Hal böyle olunca çamurluk içlerine sıçrayan su veya taşların neden olduğu gürültüyü göz önüne almak gerekiyor.
Mazda 6 kullanıcılarının sert ayarlı süspansiyonu da kabul etmesi gerekiyor. Bu sınıfta başka hiçbir otomobil onun kadar sert ayarlanmış bir süspansiyona sahip değil. Bu yapı ciddi çukurlar bir yana, ufak tefek yol bozukluklarını dahi iç mekanda net bir şekilde hissettiriyor. Bu durum sert dolgu malzemesine sahip koltuklar nedeniyle çok daha net hissedilir hale geliyor. Hatta yüklü kullanımlarda durumun biraz daha iyileşeceğini düşünenlerse durumun hiç de öyle olmadığını görecekler.
Konfor konusunda umut verici sonuçlar ortaya koymasa da, Mazda 6 sürüş dinamikleriyle keyif veriyor ama biraz hissiz olan direksiyon nedeniyle bu keyif biraz olsun gölgeleniyor. Ancak sert ayarlı süspansiyon ve uygun geometri sayesinde virajlar büyük bir keyifle kovalanıyor. Atak ve dengeli bir yapı ortaya koyan Mazda 6 slalom parkurundaki kukalar arasında adeta süzülüyor. Bu arada belli belirsiz bir yana yatma eğilimi açığa çıkıyor. Sadece ani direksiyon hareketlerine olumlu bir tepki vermekle kalmayan Mazda 6, yüksek hızlardaki uzun ve geniş virajlarda da başarılı bir performans ortaya koyuyor. Dengeli bir yol tutuşa sahip olan Mazda 6, viraj içinde ani gaz kesmelere ise arka kısmını salarak cevap veriyor. Ancak zamanında devreye giren elektronik yardımcı sayesinde bu durum ciddi bir soruna neden olmuyor.
Hatta heyecan yaşamak isteyenlerin hoşuna gidebilecek bir özellik bu. Öte yandan daha çok sakin bir şekilde yol almak isteyenler için bu tepki ciddi bir sürpriz olabilir. Sürpriz olmayan durum ise iç mekanda kullanılan ve Japon otomobillerinin genel ortak sorunu olan sert plastik. Plastik kalitesiyle mutlu etmeyecek gibi görünse de genel olarak kullanışlı ve rahat bir kokpit tasarımı söz konusu. Sürücü dikkati dağılmadan bütün kumandalara rahatlıkla erişebiliyor. Geniş ve ferah olması da bu olumlu tabloyu pekiştiriyor. Ancak direksiyondan kumanda edilen ve orta konsoldaki merkezi ekrandan takip edilen yeni merkezi kumanda sistemi ise biraz alışkanlık gerektiriyor ve sürüş sırasında dikkat dağıtıcı olabiliyor.
Öte yandan sert karakterli süspansiyonu tamamlayan devir çevirme konusunda istekli bir motor söz konusu. Motorla uyum içerisinde çalışan kısa vites yollarına ve kemikli vites geçişlerine sahip şanzımanla dinamik kullanım keyfi bir kat daha artıyor. Keyfi kaçıransa Mazda 6’nın yakıt tüketimi değerleri. Mazda 6’nın 10,2 lt/ 100 km’lik tüketim değeri rakipleriyle karşılaştırıldığında biraz yüksek.
Renault Laguna 2.0
renault_laguna.jpg

Önceki modelde karşılaştığı sorunları tekrar yaşamak istemeyen Renault ev ödevini iyi yapmış. Önceki modelin tasarımı biraz sönüktü, ayrıca işçilik sorunları da eleştiri oklarına maruz kalmasına neden olmuştu. Bu sefer liderliğe oynayan Fransız üretici özellikle tasarım ve kalite gibi konulara ağırlık vermiş durumda. Her ne kadar kişisel zevke bağlı olarak farklı yorumlara neden olsa da, kesin olan bir şey var, o da yeni Laguna’nın dış tasarımının genel olarak çok daha çekici ve modern olduğu konusunda hemen herkesin hemfikir olacağı.
İç mekandaki ilk izlenim bile insanın yüzünde bir tebessüme neden oluyor. Şık bir görünümle göz okşayan iç mekan, çok iyi hesaplanmış birleşim noktaları, gümüş renkli süslemeler ve düzgün çalışan kumanda elemanlarıyla olumlu bir izlenime neden oluyor. Gözü okşayan bu tablo, konu kullanım olduğunda da tebessüme neden oluyor. Renault markasıyla ilk kez bir araya gelen sürücüler bile Laguna’nın kumanda elemanlarına alışma konusunda sorun yaşamayacaktır. İç mekan tasarlanırken ergonomi ve pratik kullanıma verilen önem kendini hissettiriyor. Bu olumlu yapı, 2 koltuğun arasında konumlandırılan ve temel olarak navigasyonu kumanda eden merkezi kumandayla bozuluyor. Hazır konu koltuklara gelmişken Fransız üretici bu noktada biraz daha ergonomik bir yapı tercih edebilirdi. Master Test’in neredeyse bütün katılımcıları alçak konumlandırılan direksiyonla yüksek oturma pozisyonuna sahip koltuktan rahatsız oldu. Arka koltuklarda ise yetersiz diz ile baş mesafesi şikayet konusu oluyor. Devasa kapağın açılmasıyla ortaya çıkan 462 litrelik bagaj hacminden kimse şikayet etmiyor. Rakiplerin hepsinde olduğu gibi, Laguna’nın da arka koltukları katlanarak bu alan yaklaşık 3 katına çıkartılabiliyor. Ancak, bagaja konulan nesneleri iyice sabitlemek yerinde bir karar olacaktır, çünkü sürüş dinamikleri bagaj içerisinde boşta duran nesneler için tehdit unsuru oluşturuyor.
Slalom testinde ise 1,4 tonluk ağırlığa sahip Laguna kukaların arasında adeta süzülüyor ve Audi A4 dışında en iyi değere imza atıyor. Laguna yüklüyken bile yüksüz rakiplerinin hemen hepsini geride bırakmayı başarıyor. Belli belirsiz bir yana yatma eğilimi gösteren karoser ve zamanında müdahale eden elektronik yardımcılar eğlenceli olduğu kadar güvenli de olan bir sürüş ortaya koyuyor. Yüksek hızda şerit değiştirme veya ıslak dairesel zemin testi gibi durumlarda ise Laguna’nın arka kısmı hareketleniyor. Bu noktada sürücünün işini kolaylaştırması gereken direksiyon ise hissiz yapısı nedeniyle gerekli desteği sunamıyor. Direksiyonuyla puan kaybeden Laguna, homojen güç dağılımı ve dengeli çalışma prensibi gibi özelliklerle ön plana çıkan 2,0 litrelik motorla hanesine birkaç puan daha ekliyor.

1. VW PASSAT
Geniş yaşam alanı ve rahat kullanım Passat’ı ikinciliğe çıkartıyor. Konforlu yapısı kadar güçlü ve ekonomik TSI motor da ona puan kazandırıyor.
2. FORD MONDEO
Sunmuş olduğu yaşam alanı ile başarılı süspansiyonu kadar, üstün yol tutuşu ve sürüş güvenliği ile ön plana çıkıyor.
3. RENAULT LAGUNA
Ferah ve kullanışlı iç mekanı kadar güçlü motoruyla da ön plana çıkan Laguna, buna karşılık süspansiyon konforu ve oturma pozisyonuyla puan kaybediyor.
4. MAZDA 6
Gerek direksiyon ve süspansiyon, gerekse şanzıman ve motor, her şey sportif düşünülmüş. Düşük boş ağırlığı ile başarılı görüş açısı övgüyü hak ediyor.
 
Son düzenleme:

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
hiç düşünmeden bunların arasında kalmak sartıyla mazda6 alırdım çok değişik bir havası var trafikte belli oluyor nedense mazda aracları...
 

önder61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
1,473
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1) Mondeo
2) Mazda 6
3) Passat
4) Laguna
 

bugraGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
3,755
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bunlar arasında alınacak araç passat tır. Ford la pek aram yok renault desen özel ehliyet gerektiriyor gaz debriyaj fren direksiyon tüm araçlardan farklı.

tip olarak mazda 6, mantıklı düşününce ise passat diyorum

mazda japon kardeslerine biraz estetik dersi verse piyasa japon forever olur
 
Son düzenleme:

Cihanqir

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
1-)passat
2-)passat
3-)passat
4-)passat :D:D
 

kibritçi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
beyler ben laguna ll kullanıyorum lll ede yabancı deylım kendıme gore laguna o 4un ıcınde sona kalacak araba deyıl
1 laguna
2 mondeo
3 mazda
4 passat
 
Üst