Mazda RX-8 ile merhaba

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omero72
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hoşgeldiniz,keyifli forumlar.
 
merhaba,,,
 
Hoşgeldiniz..Keyifli forumlar..O vectra biz olabilirz :D şu rx8 motoru da özel motordur... 1.3 ama 250 hp

geçen Vectra'nın rengi yeşildi...

RX-8 'in motor hakkaten değişik. Motorda hareket eden sadece şu 3 parça var:
mf7fh.jpg


2 rotor ve krank mili.

Pistonlu motorda piston krank milinin her 2 turunda 1 kez ateşlenirken
Rotary motorda rotor krank milinin her turunda 1 ateşleniyor, o sayede çok daha sorunsuz yüksek devirlere çıkabiliyor.
 
Hoşgeldiniz, debriyaj sorununuz halloldumu ?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
O zaman biz değilmişiz..Bizimki gri cdx idi.. Lise yıllarımdayken çok büyük patlama yaptığı zamanları bu rx8..Gerçekten söylediğiniz gibi değişik bir motoru var..Hem modifikasyona müsait hem 1.3 vergi avantajı var hem alt devirlerde sunulan yüksek tork var...Bu beni çok şaşırtırdı ve o zamanlar 1.3 motor..Çıtır gibi..Oh ne güzel, 1.3 motorla ort 2.0 turbolu -3.2 atmosferik motor performansı sunuyor vergisi de cabası diye konuşurduk arkadaşlarla..Fakat tahminlerimiz yanıltan yakıt konusuydu..Performans tamam okey ama yakıtı da kafa tuttuğu v6lar 2.7 ler kadar neredeyse..Diye konuşurduk... üstelik yanlışım varsa düzeltin; 0-100 hızlanması 6.5 sn gibi birşeydi ve 230 rahat yapıyordu..Jantlarını çok seviyorum bu aracın..Tekrar kazasız belasız kullanmanız dileğiyle..
 
Hoşgeldiniz, debriyaj sorununuz halloldumu ?

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yok henüz hallolmadı cunku debriyaj üst merkezi değişmeli ve o parçanın fiyatını bugün Bursa'daki Mazda servisine sordum, parmak büyüklüğünde demir bir boru olan o parça için "270TL ve 2 haftada Avrupa'dan gelir" dediler. Almanya'da bir arkadaşım var ve Almanya'daki fiyatı olan €29+€5 kargo 'ya Almanya'dan alıp buraya gönderecek.

Ancak çok acelem yok zaten çünkü bu aracı çok sık kullanmıyorum. Fakat debriyajındaki sorun aracı kullanmasam dahi kafamda sıkıntı yapmıştı.
 
O zaman biz değilmişiz..Bizimki gri cdx idi.. Lise yıllarımdayken çok büyük patlama yaptığı zamanları bu rx8..Gerçekten söylediğiniz gibi değişik bir motoru var..Hem modifikasyona müsait hem 1.3 vergi avantajı var hem alt devirlerde sunulan yüksek tork var...Bu beni çok şaşırtırdı ve o zamanlar 1.3 motor..Çıtır gibi..Oh ne güzel, 1.3 motorla ort 2.0 turbolu -3.2 atmosferik motor performansı sunuyor vergisi de cabası diye konuşurduk arkadaşlarla..Fakat tahminlerimiz yanıltan yakıt konusuydu..Performans tamam okey ama yakıtı da kafa tuttuğu v6lar 2.7 ler kadar neredeyse..Diye konuşurduk... üstelik yanlışım varsa düzeltin; 0-100 hızlanması 6.5 sn gibi birşeydi ve 230 rahat yapıyordu..Jantlarını çok seviyorum bu aracın..Tekrar kazasız belasız kullanmanız dileğiyle..

Yakıt konusunda aslında şöyle bir hesap yapılmalı: Hem bu araç gibi 230beygir olacak hem de çok yakmayacak öyle araç var; BMW'nin 2013 dizeli var mesela 230 beygir 6,5 sn 100km hızlanması var ve 7lt/100km tüketimi var ancak fiyatı 150.000TL! 2.eli 40-50bin TL olan Mazda RX-8 çok yakıyor diyen bir ev parasına "hızlı giden ve az yakan" öyle araç almakta serbest :)

RX-8'in 0-100km hızlanması resmi olarak 6.1 sn. Düz yolda 235km'yi rahatlıkla gördüm, hafif aşağı eğimli yolda 245'e rahatlıkla çıktı. Ancak bu aracın asıl esprisi virajlı yollarda. Virajda harika yol tutuşu var ve nitekim o sayede virajda tokatlamadığım araç kalmadı. Virajda giderken şerit değiştirirken dahi yola tutunmaya devam ediyor ki o çok önemli cunku virajda geçileceğini anlayıp yol vermeyenleri o şekilde geçebiliyorsunuz.
 
hoşgeldiniz keyifli forumlar
 
Geri
Üst