bole sacma bir seyi nasıl inandırıcı hale getirmeye calışıyor bilmiyorum ki
tork artınca hızın aynı devirde arttıgını nasıl idda edersiniz yahu tork dedigin o devire cıkmanı saglıyor zaten devir/dk adı ustunde dakıkadakı donme sayısı
hız nedir km/st aynı surede aynı donusu yapan bir tekerin nasıl daha fazla yol almasını beklıyosunuz anlamadım ki
ha siz 3000 dv dediginiz de mekanik gostergelerin tam olarak olcum degerini yansıtmadıgını hesaplayamıyabilirsiniz 3000 ve ya 2980 gibi ama bu da transmisyon sistemi ve de teker capı degişmeden hıza etki etmez
daha kuvvetli doner yani yokusta da ruzgarda da 3000 donusunU zorlanmadan gercekleştirir yokuş aşagı da yukarı da olsa devirde ki hız sabittir
degiştir teker caplarını ( buyut )
torku da arttır ki bu buyumus caplı tekerin arttırdıgı surtunme ve momenti yenebilsin ozaman artar hız ki bunu da yapmamış arkadaş
acın dişli oranlarına bakın vardır bel ki bir model degişimi vardır