Motor arıza ışığı 1.6 edition plus araç

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kocausta
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kocausta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese hayırlı forumlar. Aracım da atiker obd li LPG mevcut. Geçen motor arıza ışığı yandı ustaya götürdüm söndürdü. 10 gün sonra 130-140 km hıza çıkınca tekrar yandı. Tekrar götürdüm ustaya p2097 katalizör sonrası yakıt trim sistemi yüksek sınır arızası olduğunu öğrendim. LPG ustasına götürdüm arızayı söyledim bizlik bişey yok dediler ama yakıt püskürtme ayarını biraz açtılar. Lamba 1 hafta sonra gene yandı böyle bir sorunla karşılaşan ve çözümü varmı yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
 
Hata oksijen sensörünün okuduğu veriler ile alakalı araç sanırım zenginde. Eğer OBD karışımdaki zenginliği kompanse edemiyorsa uzun vadede bu ışığı görerek kullanırsanız aracınıza zarar verirsiniz. Ustalık taslamak istemiyorum sadece bildiklerimi paylaşayım umarım kısa sürede çözersiniz.

Ben olsam;
1- Lpg nozulları aracıma uygun çapta takıldı mı önce ona baktırırım.
2- Eğer nozul çapları doğruysa bölgemde LPG(AFR) ayarı yapabilen bir usta veya kişi bulur ayarlatırım.
3- LPG ayarı yapıldıktan sonra OBD sistemini de aktif bırakırım ki (rakım, araç yük durumu, yakıt kalitesi, regülatör basıncı değişikliği) gibi durumlarda AFR ile ayarlanan haritayı araç ECU'sünün istediği yere çeksin.

Son olarak düzenli aralıklarla AFR ayarı yaptığım zaman ki regülatör basıncı aynı duruyor mu kontrol ettiririm (6 ayda bir).

Başıma geldi böyle çözdüm, Bendeki kit ATİKER GRAND, araç Astra J 115 hp
 
Tekrar götürdüm ustaya p2097 katalizör sonrası yakıt trim sistemi yüksek sınır arızası olduğunu öğrendim. LPG ustasına götürdüm arızayı söyledim bizlik bişey yok dediler ama yakıt püskürtme ayarını biraz açtılar.

Bu noktaya takıldım sadece. Aracınız zengin karışım uyarısı vermiş. Zengin karışım, yanma odasındaki benzinin birim ağırlığının havaya nazaran daha çok oranlarda olması. Bu durumda neden yakıt püskürtme ayarını biraz daha açtılar? Bence ustanızı sorgulayın..
 
Şimdi lpgciler genelde zenginde bırakır çünkü eğer fakirde kalırsa 200 300 kmde piston erir segman kırar motor sıcaklığı artar fakirde kalması daha kötü zenginde kalır sistem ne kadar obdlide olsa arabadaki enjeksiyon sistemini ayarlayamaz bence arabaya 100 km benzinde bin sonra götür lpg enjektör sürelerini benzin enjektör sürelerine ayarlasınlar ve de ki 3000 3500 devirden sonra benzine ayarlasınlar o devirlerde benzine geçsin ve lpgye geçme ısısını da 40 derece yaptır türüyor 30 derece yapıyorlar araba 1 2 dakika aptal çalışıyor kabloyla kendi ayarımı kendim yaptım çok iyi olmuştu çekişi belirgin artmıştı sonra lpg regülatörü bozuldu götürdük o anda usta sağolsun haritayı silmiş sonra afr ayarı yaptırdım ayardan önce çok az oynamıştım usta bu ayarı kim yaptı tutmuş filan dedi birazda ayar yaptı vakit olmadığından ben yapmadım ve benim ilk ayarım gibi değil ve hiç bir araba lpg iken arıza ışığı yanmış gezmez düzgün ayarda soner üst devirlere lpg ile kesinlikle çıkma
 
  • Beğen
Tepkiler: fthinan55
Cevaplarınız için çok sağolun tavsiyelerinizi dikkate alıp ona göre hareket edeceğim. İnşallah bir çözüm bulabilirim.
 
Sonuç ne oldu aceba LPG enjektörlerinden olabilir mi
 
Geri
Üst