motor düştü!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan burack
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
takoz denilen şey motorun altını şaşe ile bağlar...
kulak dedikleri şey motorun sağında ve solunda üst kısımlarda olur...gene amacı motoru şaseye bağlar..
yani ikiside aynı şey diyebiliriz..

ikisi içinde konuşmak gerekirse; sert plastiklerden oluşurlar.. ve haliyle zamanla yıpranırlar.. plastik oldukları için her kalkışta motor biraz hareket eder.. ve motorun titreşimini alırlar. şöför hissetmesin diye motor sesini ve titreşimini....
şakaya gelmez, hemen değiştirmekte fayda var.. yoksa ilk açacağı hasar egzos çıkışını kırmak olacaktır.
 
takoz denilen şey motorun altını şaşe ile bağlar...
kulak dedikleri şey motorun sağında ve solunda üst kısımlarda olur...gene amacı motoru şaseye bağlar..
yani ikiside aynı şey diyebiliriz..

ikisi içinde konuşmak gerekirse; sert plastiklerden oluşurlar.. ve haliyle zamanla yıpranırlar.. plastik oldukları için her kalkışta motor biraz hareket eder.. ve motorun titreşimini alırlar. şöför hissetmesin diye motor sesini ve titreşimini....
şakaya gelmez, hemen değiştirmekte fayda var.. yoksa ilk açacağı hasar egzos çıkışını kırmak olacaktır.

Teşekkür ederim. Kısmetse yarın(Salı) sabah bu iş için ustama bırakacağım arabayı. Ön ,arka ve ayrıca yanlarda da kulak varmış esas pahalı olan da bu yandakilermiş sanırım. Dördüde değişecek çünkü ön ve arkayı değiştirdi fazla fark etmedi esas yanlar gevşemiş.
 
Metaller zamanla sürekli belirli bir gerilim altında zorlandıklarında üzerlerinde yorulma çatlakları meydana gelir bir nevi metal yorgunluğu derler bu çatlaklar göz ile görülmezler ve zamanla büyür vede koparlar böyle olmuş olabilir biz sürekli uçaklarda bunları gözlemliyoruz aslında arabalardada ndı mototları ile yani tahripsiz kontrol metotlarıyla kritik yerler muayene edilmeli ...
 
Metaller zamanla sürekli belirli bir gerilim altında zorlandıklarında üzerlerinde yorulma çatlakları meydana gelir bir nevi metal yorgunluğu derler bu çatlaklar göz ile görülmezler ve zamanla büyür vede koparlar böyle olmuş olabilir biz sürekli uçaklarda bunları gözlemliyoruz aslında arabalardada ndı mototları ile yani tahripsiz kontrol metotlarıyla kritik yerler muayene edilmeli ...

2005 model araçta metal yorgunluğu biraz erken olmuyor mu?yanlışsam düzeltin...
 
2005 model araç için dediğiniz gibi erken fakat motor saplamaları aşırı derecede gerilime maruz kalmışsa yani limit çok aşılmış ise modelin bir önemi yoktur bence.
 
2005 model araç için dediğiniz gibi erken fakat motor saplamaları aşırı derecede gerilime maruz kalmışsa yani limit çok aşılmış ise modelin bir önemi yoktur bence.

Kullanıma ve araca da bağlı olarak bu aşınma hızlanabilir dediğiniz gibi. Bunlar ön takıma mı girer bilmiyorum ama corsaların ön takım arızası da pek meşhurdur.
 
Geri
Üst