motor kayış bölgesinden gelen ses

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mornoth
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mornoth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim. Son bir haftadır 2004 model corsa 1.3 cdti aracımda ara ara aşağıdaki ses gelmekte. Ses kayışın olduğu bölgeden sanki alternatörün oradan geliyor. Konu hakkında bilgi sahibi olan varsa çok makbule geçer.

http://yourlisten.com/Ilker.Necati.Uz_101_fb/ses-0001
 
benim aracımdada var. alternatör kayışı gergi bilyası değişecek ve kayış değişecek. fazla maliyetli birşey değil.
 
benim aracımdada var. alternatör kayışı gergi bilyası değişecek ve kayış değişecek. fazla maliyetli birşey değil.

Hocam çok teşekkür ederim bilgi için. Peki hemen tamire götürmek gerekir mi yoksa bir müddet daha gider mi ? Dediğim gibi bu ses son 1 hafta 10 gündür var.
 
valla benim aldığım günden bu yana var :D
sıkıntı yokta gıcık bir ses. size kalmış ...
 
tıkırtı sesi duyuyorum sanki. doğru duyduysam triger zinciri diyorum.

gıcırtı sesi varsa 2. cevapta belirtilen alternatöre bağlı olan V kayışı ve gergi rulmanlari değişecek diyorum. gıcırtı sesi bende de vardı. değiştirince bitti.
 
tıkırtı sesi duyuyorum sanki. doğru duyduysam triger zinciri diyorum.

gıcırtı sesi varsa 2. cevapta belirtilen alternatöre bağlı olan V kayışı ve gergi rulmanlari değişecek diyorum. gıcırtı sesi bende de vardı. değiştirince bitti.

Tam olarak açıklamak gerekirse tır tır diye gelen ses zaten motor sesi fakat arada birde tiz karakterli gıcırdama ve ya sürtme sesi gibi bir ses geliyor. (Bu arada araç zincirli değil kayışlı) Acaba binmeyip en yakın zamanda tamire götürsem mi yoksa bir müddet daha idare eder mi açıkçası benim için önemli olan nokta bu.
 
Bozulup kilitlerse devirdaum çalışmaz hararet yapabilir aracınız. Şuan benzer ses benim şirket aracında da var. Rulman değişecek. 1,3 multijet linea.
 
Bozulup kilitlerse devirdaum çalışmaz hararet yapabilir aracınız. Şuan benzer ses benim şirket aracında da var. Rulman değişecek. 1,3 multijet linea.

Anlıyorum, o zaman mümkün mertebe kullanmamak gerek sanayiye götürünceye kadar sanırım..
 
kayış ve rulman değişmesi gerekiyor anlaşılan.

ayrıca 1.3 cdti motorların trigeri zincirlidir. o gördüğünüz kayış triger değil ;)
 
kayış ve rulman değişmesi gerekiyor anlaşılan.

ayrıca 1.3 cdti motorların trigeri zincirlidir. o gördüğünüz kayış triger değil ;)

Bilgiler için teşekkürler. Dün bir arkadaşın ustasına götürdüm, sanayiye gelene kadar ses vardı fakat tam ustaya gösterecekken ses olmamaya başladı. Şans buya dolayısıyla tam anlaşılamadı ses. Usta sabah çalıştırınca ses gelirse gösterdiği bölgeye ( kayışın motorun önüne doğru olan kısmına) su dökmemi söyledi, ses kesilirse şarj dinamosu değişmesi lazım dedi. Şöyle birşey dikkatimi çekti kayış koparsa bir süre daha araç gidebilir dedi. Pek aklıma yatmadı bu iş. O zaman benim araçtaki kayış ne kayışı oluyor, v kayışı dedikleri olay mı?
 
Geri
Üst