siz bence hiç bir şey değiştirmeden özel bir servise uğrayıp fanın birinci ve ikinci kademesinin çalışıp çalışmadığını tech 2 cihazı yada opcomla test ettirin. fan 1. kademe çalışmıyorsa 1. videodaki resistöre bakılır.yada röle sigorta sensör...
tech 2 ve opcomla motor sıcaklık değerleri sensör verileri kontrol edilir ve sorun varsa anlaşılabilir.
klima açıkken durum nedir peki? genelde klima açılınca kısa süre içerisinde fanın birinci kademesi daimi çalışmaya başlar.
Uyarınıza teşekkürler..
Bu sabah Ustam Tech 2 ile gerekli bütün incelemeleri yaptı..
Sonuç;
2 kademe de çalışıyormuş..
sanırım 1. kademe 108 derecede devreye giriyor ve araç hareket halinde ise 105 derecede devreden çıkıyor. Araç motor çalışır durumda ve hareketsiz yani park halinde ise fan çalışmaya devam ediyor.
Hangi kademe bilmiyorum, A/C açılınca fan anında devreye giriyor..
Ben kendim Fanın nezaman hangi kademede çalıştığını anlayamadım.
Ustanın açıklaması;
-Swiç değiştirmeye gerek yok.
-Tasalanma, bu araç ve bu motor böyle ayarlanmış bir sorun olmaz, kullanmana bak,
-Tek dikkat etmen gereken Susuz kalmasın ve/ veya hava yapmasın(hava yaparsa yedek depodan suyu çekemiyormuş) şeklinde oldu..
Sonuçda arıza halinde parayı veren ben olacağım için tabii ki tasalanıyorum.
Benim gözlemim, araç bu yaz günlerinde İzmir'de düz yolda ve rahat şehir içi trafikde 104-110 derece aralığında seyrediyor.
Bakalım Dur /Kalk şeklindeki trafikde (henüz korkudan test etmedim) ısı nereye tırmanacak?
Ben yine de İnternetden yeni bir Fan Siviçi (veya Resistoru) siparişi verdim. Gelince kendim değiştireceğim.