MOTOR Sıcaklığı Corsa D A14XER

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sas_sas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şimdi hatırladım, Termostat değişirken içinde soğutma suyu ısı müşiri de olan TERMOSTAT gövdesi de değişmişti..

Bu durumda siviçi değişmek farz oldu..

siz bence hiç bir şey değiştirmeden özel bir servise uğrayıp fanın birinci ve ikinci kademesinin çalışıp çalışmadığını tech 2 cihazı yada opcomla test ettirin. fan 1. kademe çalışmıyorsa 1. videodaki resistöre bakılır.yada röle sigorta sensör...

tech 2 ve opcomla motor sıcaklık değerleri sensör verileri kontrol edilir ve sorun varsa anlaşılabilir.

klima açıkken durum nedir peki? genelde klima açılınca kısa süre içerisinde fanın birinci kademesi daimi çalışmaya başlar.
 
Arabayi kullanan bilincli bir kullaniciyim, gostergeye dikkat ederim. Araclarimizda motor suyu sicakligi gostergesi yok , A12XER motor kodundaki aracimda birgunden birgune kacta fan acti kacta fan kapadi hic umurumda olmadi , birgun gosterge panelindeki su sicakligi isigi yanarsa veya motor ariza kodu okudugumda ugrasirim. Onun disinda bir sikinti gormuyorum. Bence bu kadar kafaniza takmayin, adamlar birseye guvenmisler ki hararet gostergesi koymamislar , antifirizini eksik etmeyin agiz tadiyla binin kazasiz belasiz surusler.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
siz bence hiç bir şey değiştirmeden özel bir servise uğrayıp fanın birinci ve ikinci kademesinin çalışıp çalışmadığını tech 2 cihazı yada opcomla test ettirin. fan 1. kademe çalışmıyorsa 1. videodaki resistöre bakılır.yada röle sigorta sensör...

tech 2 ve opcomla motor sıcaklık değerleri sensör verileri kontrol edilir ve sorun varsa anlaşılabilir.

klima açıkken durum nedir peki? genelde klima açılınca kısa süre içerisinde fanın birinci kademesi daimi çalışmaya başlar.

Uyarınıza teşekkürler..

Bu sabah Ustam Tech 2 ile gerekli bütün incelemeleri yaptı..

Sonuç;

2 kademe de çalışıyormuş..
sanırım 1. kademe 108 derecede devreye giriyor ve araç hareket halinde ise 105 derecede devreden çıkıyor. Araç motor çalışır durumda ve hareketsiz yani park halinde ise fan çalışmaya devam ediyor.

Hangi kademe bilmiyorum, A/C açılınca fan anında devreye giriyor..

Ben kendim Fanın nezaman hangi kademede çalıştığını anlayamadım.

Ustanın açıklaması;
-Swiç değiştirmeye gerek yok.
-Tasalanma, bu araç ve bu motor böyle ayarlanmış bir sorun olmaz, kullanmana bak,
-Tek dikkat etmen gereken Susuz kalmasın ve/ veya hava yapmasın(hava yaparsa yedek depodan suyu çekemiyormuş) şeklinde oldu..

Sonuçda arıza halinde parayı veren ben olacağım için tabii ki tasalanıyorum.

Benim gözlemim, araç bu yaz günlerinde İzmir'de düz yolda ve rahat şehir içi trafikde 104-110 derece aralığında seyrediyor.
Bakalım Dur /Kalk şeklindeki trafikde (henüz korkudan test etmedim) ısı nereye tırmanacak?

Ben yine de İnternetden yeni bir Fan Siviçi (veya Resistoru) siparişi verdim. Gelince kendim değiştireceğim.
 
Klima çalıştığı zaman fan devreye girer onun dışındakiler normal şu an çalıştığım için detaylı yazamıyorum ancak içiniz rahat etsin sıkışık trafikte mi kullanıyorsunuz Aracınızı?
 
Sıkıntı olduğunu düşünmüyorum çünkü bendede astra j 1.4t var.Bizimkide 108 dercede fan açıyo.108 olduğunu yol bilgisayarının gizli yeri var normalde aktif değil opcom ile açtım oradan bakıyorum.Yol bilgisayarı 108 derken normal hararet göstergesi 90da sabit oluyor.Eğer yol bilgisayarı 115 derece civarına fln gelirse hararet göstergesi 90 hafif hafif geçmeye başlıyor ve bu dercelerde fan daha hızlı dönüyo.Bende ilk başta şaşırdım önceki aracım astra g de 90 derece sabitti.Bundan 100 leri görünce başta şaşırdım.yaklaşık 10 aydır aracı kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yok.Aracı 2.el aldım 50binde almıştım şuan 60binde 10bin km yaptım sıkıntı yok.Sadece alır almaz aracın bütün akışkanlarını/sıvılarını antifiriz,fren hidroliği olsun değiştirdim.Kafanıza takılan bi soru varsa yetkili servise sorun veya opel türkiye yada almanyaya mail atın.
 
Uyarınıza teşekkürler..

Bu sabah Ustam Tech 2 ile gerekli bütün incelemeleri yaptı..

Sonuç;

2 kademe de çalışıyormuş..
sanırım 1. kademe 108 derecede devreye giriyor ve araç hareket halinde ise 105 derecede devreden çıkıyor. Araç motor çalışır durumda ve hareketsiz yani park halinde ise fan çalışmaya devam ediyor.

Hangi kademe bilmiyorum, A/C açılınca fan anında devreye giriyor..

Ben kendim Fanın nezaman hangi kademede çalıştığını anlayamadım.

Ustanın açıklaması;
-Swiç değiştirmeye gerek yok.
-Tasalanma, bu araç ve bu motor böyle ayarlanmış bir sorun olmaz, kullanmana bak,
-Tek dikkat etmen gereken Susuz kalmasın ve/ veya hava yapmasın(hava yaparsa yedek depodan suyu çekemiyormuş) şeklinde oldu..

Sonuçda arıza halinde parayı veren ben olacağım için tabii ki tasalanıyorum.

Benim gözlemim, araç bu yaz günlerinde İzmir'de düz yolda ve rahat şehir içi trafikde 104-110 derece aralığında seyrediyor.
Bakalım Dur /Kalk şeklindeki trafikde (henüz korkudan test etmedim) ısı nereye tırmanacak?

Ben yine de İnternetden yeni bir Fan Siviçi (veya Resistoru) siparişi verdim. Gelince kendim değiştireceğim.

fanı fan müşürü ile devreye aldığından eminseniz dediğiniz olabilir. astra h daki gibi beyin yönetiyorsa o zaman bir işe yaramaz.
radyatörün önünde muhtemelen fan yok yani tampon tarafında. oraya bir adet 10 inçlik fan alıp takın mis gibi olsun.da gerek yok gerçekten. fabrikasyon o şekildeyse sıcaklık aralığı bence uğraşmayın. su kapağı sağlam ve hortumlarda kaçak yoksa hararet yapma derecesi 120 civarında...

hatta buldum bir link konuyla alakalı.
http://www.tuneruniversity.com/blog...at-advantage-of-a-high-pressure-radiator-cap/

sistemde kaçak olmayıp kapakda sağlamsa bu genelde 15 psi yani 1 bar sistem basıncıdır. antfrizle beraber 260-270 fahrenheit sıcaklığa kadar kaynamayacağından bahsetmiş. yani 125 derecenin üzerinde bir sıcaklık...
 
Son düzenleme:
Sıkıntı olduğunu düşünmüyorum çünkü bendede astra j 1.4t var.Bizimkide 108 dercede fan açıyo.108 olduğunu yol bilgisayarının gizli yeri var normalde aktif değil opcom ile açtım oradan bakıyorum.Yol bilgisayarı 108 derken normal hararet göstergesi 90da sabit oluyor.Eğer yol bilgisayarı 115 derece civarına fln gelirse hararet göstergesi 90 hafif hafif geçmeye başlıyor ve bu dercelerde fan daha hızlı dönüyo.Bende ilk başta şaşırdım önceki aracım astra g de 90 derece sabitti.Bundan 100 leri görünce başta şaşırdım.yaklaşık 10 aydır aracı kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yok.Aracı 2.el aldım 50binde almıştım şuan 60binde 10bin km yaptım sıkıntı yok.Sadece alır almaz aracın bütün akışkanlarını/sıvılarını antifiriz,fren hidroliği olsun değiştirdim.Kafanıza takılan bi soru varsa yetkili servise sorun veya opel türkiye yada almanyaya mail atın.

Evet Ustam da aynını söylemişti;Motor ısısı 107-108 de iken, göstergesi olan araçlarda gösterge değeri 90 derece görünür demişti..

Büyük şehirde sıkışık trafik kaçınılmaz, sorun da sadece sıcak yaz aylarında karşıma çıkıyor.. Ya da dolu araçla uzun süreli rampalarda...

Konuya ilgi gösteren fikirlerini paylaşan forumdaşlara teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: itisfine
Hararet kadranı olmayınca bende merak ettim sağ olsun arkadaşlar yol bilgisayarinda bu menünun nasıl görüntülendiğini aciklamislar. Lpg ye 49 derecede geciyor. Kışın hava 15 dercede iken 86 90 civarı park halinde 106 derece fan devreye girdi ve 90 lara düştü. Yazı cok merak ediyorum.
 
108 de fan açması normal. a16xer motorlu astralarda da böyle. Motorun normal seyir sıcaklığı 101-103 arası. Motorun tüm malzemesi 100 derece üstü sıcaklıklara dayanıklı merak etmeyin. Mocool marka radyatör suyu katkısı tavsiye ederim, suyun ısıl iletkenliğini artırıp daha düşük sıcaklıklarda çalışma sağlıyor. Benim arabamda 102 olan normal seyir sıcaklığını 99 a düşürdü.
 
A12xer 2013 Corsa 1.2 otomatik LPG kullanıyorum yaklaşık 2 aydır, son 3 haftadır motor arıza ışığı yakıyor motor soğutma suyu sıcaklığı ile ilgili arıza veriyor. Bu soğuk havada motor ilk çalışmada soğukken kafasına göre fan açıyor kapatıyor. hava -4 derece sabit 80km/h la gidiyorum motor sıcaklığı 95-100 derece. Trafiğe girersem 15 dk içinde devir düşüyor, stop edersem tekrar çalışırken zorluyor.
Antifriz değişti, Fan müşürünü değiştirdim, termostat değiştirdim sorun çözülmedi servis parçalar orjinal değildir sırayla tekrar baştan değiştirip arızayı bulmamız lazım dedi. 40 liralık fan müşürüne 200 lira diyorlar bu başlangıç fiyatıymış ,termostat beyin sırayla değişip denenecekmiş, tesisatta da sorun olabilirmiş, böyle saçma hasar tespiti olabilir mi? boş yere bir sürü para harcayacağım!
Çözüm önerisi olan var mı?
 
Geri
Üst