Motor Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan chidely
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben ciddi bi soru sordum ama bazı arkadaşlar sanırım teknik servis bölümünde olduklarını unutmuş.
acmış oldugun başlıkla ilgili mesajımı zaten ilk olarak yazmış bulunuyorum. hemde dalgacı vs bı mesajda yazmadım sadece birsey sordum. bunuda abartman yokmu. bırak arkadasım böyle boş lafları
 
acmış oldugun başlıkla ilgili mesajımı zaten ilk olarak yazmış bulunuyorum. hemde dalgacı vs bı mesajda yazmadım sadece birsey sordum. bunuda abartman yokmu. bırak arkadasım böyle boş lafları
boş laf filan yaptığım yok.boş laf yapan varsa onlarda kendini bilirler.abartmadım ben ayrıca.uzatmaya gerek yok zaten.herkese iyi forumlar.
 
siz onları boşverin :)

250 km de yağınıza hiç birşey olamaz.

yağ özelliğini kaybetmez..



Ben sizin yerinizde olsam yarı sentetik bir yağ kullanırdım..

mesela mobil super S 10w 40 gayet güzel ve makul fiyatı olan bir yağdır :)


servislerde durum nedir bilmiyorum ancak

karter tapa contası/o ring i
yağ filitresi
yağ


masrafınız var.. bunlarda 60 - 70 ytl yi geçmez
Çok teşekkürler ahmet arkadaşım.bir önceki yağ değişim kağıdında 15-40 kullanıldığı yazıyo. yani aslında benim öğrenmek istediğim aracın teknik özelliklerine göremi yağ seçimi yapılıyo yoksa isteğe göremi :confused:
 
Tabiki teknik ön planda dır..

15-40 10-40 viskozite aralığı dır iklime göre seçilir..


mobil super S 10w 40 işinizi görür.. yarı sentetik kaliteli bir yağdır.

10w baz yağ soğuk iken 10 viskozite puanında akışkan demektir.

yağ ısındığında ise 40 viksozite puanına kadar kalınlaşır demek.


yani soğuk iken akışkan sıcak iken kalın davranarak optimum koruma sağlar..

ancak bu viskozite aralığında çalışan birçok yağ var...

yağı yağ yapan bileşimler ise Mobil in sırrı.. Mobil Super S 10-40 ı ben vectra 1.6 da kullanıyorum..

10.000 km veya 1 yıldan önce kontrol çubuğuna bile bakmıyorum..
 
Tabiki teknik ön planda dır..

15-40 10-40 viskozite aralığı dır iklime göre seçilir..


mobil super S 10w 40 işinizi görür.. yarı sentetik kaliteli bir yağdır.

10w baz yağ soğuk iken 10 viskozite puanında akışkan demektir.

yağ ısındığında ise 40 viksozite puanına kadar kalınlaşır demek.


yani soğuk iken akışkan sıcak iken kalın davranarak optimum koruma sağlar..

ancak bu viskozite aralığında çalışan birçok yağ var...

yağı yağ yapan bileşimler ise Mobil in sırrı.. Mobil Super S 10-40 ı ben vectra 1.6 da kullanıyorum..

10.000 km veya 1 yıldan önce kontrol çubuğuna bile bakmıyorum..
gerçekten çok aydınlatıcı oldun sana minnettarım :alkis:7500 km aralık vermişler bir öncekinde.10000 km ye kadar kullanabilirmiiyim yani.yanlış anladıysam affola.bu arada yazın 15-40 kışın 10-40 ölemi?:confused:
 
Mobil S yarı sentetik 10w 40 yağın 4 litresi 26 ytl servisde fiyat olara yerine göre ufak farklılıklar gösterebilir.
 
gerçekten çok aydınlatıcı oldun sana minnettarım :alkis:7500 km aralık vermişler bir öncekinde.10000 km ye kadar kullanabilirmiiyim yani.yanlış anladıysam affola.bu arada yazın 15-40 kışın 10-40 ölemi?:confused:


hayır tüm mevsimler için 10w-40 tır.

motor yağı motor içnde çalıştığından sadece ilk çalıştırma anındaki inceliği önemlidir.

çok soğuk iklimlerde çok ince olan 0w baz lı yağlar kullanılr...


geri kalan ise aracın teknik şartlarına ve maksimum iklim sıcaklığına göre seçilir..

misal castrol edge 0w-60 soğukken 0 viskoz kadar ince sıcakta yani yük altında motorun içinde çalkalanırken 60w kadar kalınlaşabilen bir yağdır..


Mobil Super S 10w-40 ise (10-40) aralığında çalışır ..


10.000 km de değiştirebilirsiniz.. 15.000 de de değiştirebilirsiniz..


yeterki yağ eksilmesin ve iyice kararıp çamurumsu kıvma gelmesin..(çubuktan anlaşılır)


ancak km ye bağlı kalmayın bunlar petrol bazlı+kimyasal ürünler olduğu için bir ömrü vardır..

buda 1 yıl denir. ben 1 yıl sonunda yağımı değiştiririm.. zira 10-40 aralığında viskoz değiştirmesini sağlayan polimer yapı ömrünü doldurambilir..


riske girmeye değmez :)
 
peki yağ değişimi için illaki servisemi gitmeli yoksa kendimizde halledebilirmiyiz :S


tabiki kendiniz halledebilirsiniz..


ancak yağ filitresini sökmek için özel zincir anahtar kullanırlar.

değişim söyle olyor ;


araç sıcakken stop edip yağın kartere süzülmesini bekleyin..

liftte veya kanalda aracın karterindeki tapayı çıkartın.

yağı boşaltın..

bu arada filitreyi sökünce ordanda bir miktar yağ gelebilir..

yağın tamamen süzülmesini bekleyin..


yeni yağ filitresinin contasını süzülen yağ (veya temiz olan) ile yağlayıp takın ve sıkın...


karter tapa contasını veya aracınızın modeline göre oringini (50ykr lik parça)

değiştirerek tapayı kapayın çok zorlamadan ama gevşekte kalmayacak şekilde tapayı sıkın.

motor yağını doldurun... dolum miktarını bilmiyorsanız bir kısmını doldurup çubuktan kontrol edebilirsiniz.

çubuğun min ve max çizgileri arası genelde 1 litre dir. siz bunların ortasında hatta max seviyesinde dolum yapabilirsiniz..


dolumdan sonra aracı çalıştırın ve yağ lambasının sönmesini takip edin.. lamba sönerse sorun yok demektir..


bir süre sonra yağ mikarını tekrar ölçmeniz faydalıdır..




zor değildir uzun olduğuna bakmayın...

unutmayın karter tapa contası/oring i önemli.. zira bu conta sayesinde tapa istenen sıkılıkta kapanır..
 
Geri
Üst