Motora ilave oksijen

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tb8cth
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracın yaşı ve kilometresi belirtilmemiş ama, dizel corsa ile 4ncü viteste çıkılan bir yeri benzinli 1.6 twinport bir astranın 2nci vitese kadar düşmesi bende "o araçta bir sıkıntı var" fikri uyandırdı. 1.6 twinport 100-110 beygirlik bir araç, mümkün değil o kadar düşmesi.

Ben araçta bir sıkıntı olduğunu düşümüyorum. olay tamamen kullanım alışkanlığı ile ilgili. Daha önce kullandığı araçlar ufak araçlar, vites oranları kısa, dizel, hatta turbo.. Durum böyle olunca 4 viteste araç tubonun yardımı, dizelin torku ve kısa vites oranlarının desteği ile 3000 d/dk da rahat çıktığı bir rampayı.

Aynı rahatlıkla Astra ile çıkmaya çalışıyor.. Benzinli araç kullanıyorsan rampaya girmeden önce aracı tork devrirnin üzerine çıkarman lazım ki aracın rampada bayılmasın.. Arkadaş benim tahminim dizelle gider gibi 3000 devir ile rampaya dalıyor, bunun sonucu olarak arac gaza tepki veremiyor, devir düşüyor 2500e, çekiyor 3e bu defa devir yine 3500 lerde yine yemiyor gazı 2 ye alıyor... :D

Ramapaya girmeden deviri 4500 e kadar yüksetmiş olsa dizelin 4 ile çıktığını astra da 4 ile çıkar.

Kendimden örenek vereyim babamın 75hp 1.3 puntosu sabuncu belini okadar rahat tırmanıyorki anlatamam.. 120km hıza hadar hiç kesilmiyor.. Benim 150hp Calibram okadar rahat tırmanamaz o devirlerde.. imaknı yok. Ama Gaz pedalının hakkını verince sabuncu belinin tepesine kadar lastikler yeri tırmalayarak çıkıyor.. Tek fark punto 3000 devirde Calibra 4500 devirde :D
 
Son düzenleme:
Ben araçta bir sıkıntı olduğunu düşümüyorum. olay tamamen kullanım alışkanlığı ile ilgili. Daha önce kullandığı araçlar ufak araçlar, vites oranları kısa, dizel, hatta turbo.. Durum böyle olunca 4 viteste araç tubonun yardımı, dizelin torku ve kısa vites oranlarının desteği ile 3000 d/dk da rahat çıktığı bir rampayı.

Aynı rahatlıkla Astra ile çıkmaya çalışıyor.. Benzinli araç kullanıyorsan rampaya girmeden önce aracı tork devrirnin üzerine çıkarman lazım ki aracın rampada bayılmasın.. Arkadaş benim tahminim dizelle gider gibi 3000 devir ile rampaya dalıyor, bunun sonucu olarak arac gaza tepki veremiyor, devir düşüyor 2500e, çekiyor 3e bu defa devir yine 3500 lerde yine yemiyor gazı 2 ye alıyor... :D

Ramapaya girmeden deviri 4500 e kadar yüksetmiş olsa dizelin 4 ile çıktığını astra da 4 ile çıkar.

Kendimden örenek vereyim babamın 75hp 1.3 puntosu sabuncu belini okadar rahat tırmanıyorki anlatamam.. 120km hıza hadar hiç kesilmiyor.. Benim 150hp Calibram okadar rahat tırmanamaz o devirlerde.. imaknı yok. Ama Gaz pedalının hakkını verince sabuncu belinin tepesine kadar lastikler yeri tırmalayarak çıkıyor.. Tek fark punto 3000 devirde Calibra 4500 devirde :D


Arkadaşım bu mesajı yazmadan önce söylediğin gibi aynı yolu motor devrini yüksek tutarak tırmandım müthiş fark ediyor. Vites düşmeden rampayı tamamladım. Cevap yazan herkese çok teşekkür ederim.
 
Arkadaşım bu mesajı yazmadan önce söylediğin gibi aynı yolu motor devrini yüksek tutarak tırmandım müthiş fark ediyor. Vites düşmeden rampayı tamamladım. Cevap yazan herkese çok teşekkür ederim.

Aracına bedavaya modifiye yaptık :D Keyifli sürüşler..
 
Geri
Üst