Motordan Gelen İlginç Ses

Hocam aynı ses bende de mevcuttu, 3 adet opel servisinin de ortak kararı piston etek ve pim sesi oldu maalesef. Bu ses için motorun tamamen yapılması gerekiyormuş sadece bunun için değmeyeceğini söylediler. Kısa vadede ses hariç herhangi bir zararı olmadığını, uzun vadede performans kaybı olacağını söylediler. Çok fazla sıkıştırılmadığı sürece sorun olmazmış.KM gereği yıpranan parçalara kullandığımız 5w40-10w40 yağın ince geldiğini ve yağın film tabakasının yırtılması sonucu sesin daha çok duyulduğunu, 10w50 & 10w60 yağın sesi tamamen kesmese de azaltacağını ve sorun çıkarıp daha fazla yıpranmasını engelleyeceğini belirttiler.
 
Hayırlı ramazanlar arkadaşlar..
2001 model Z14XE motor kodlu 1.4 Corsa C sahibiyim.Aracim 180.000 KMde LPGli.Yağ yakma,duman atma,su eksiltme,performans kaybı gibi sorunlar yok.Motorumda böyle bir ses var.Motoru sogukken ilk calistirdigimda 30 saniye kadar bu ses gelmiyor.Soguk çalıştırmadan 30 saniye sonra bu ses gelmeye başlıyor.Ustalara gösterdim,lifter diyen oldu,etek sesi,Subap sesi diyen oldu.Ses dışında bir zararı yok fakat ilerleyen vadede sıkıntı yaratır mı neden yapıyor onu merak ediyorum.Ses Aşağıda videoda link:
Bendede bu ses vardı ara ara da yapıyor ilk çalıştırmada ara sıra yapıyor 145 bin km de aracım astra g aracım 1.6 Z16XE motor benimkiside gri kapak itici sesi sibob itici ben Liqui Moly 10-40 kullanıyorum Mavi bidon olanından 2.bu yağı koyuşumda baya bir azaldı bunun için değişmeye veya motor açmaya gerek yok ama haftada 1 veya 500 km de 1 yağı kontrol etmeni öneririm
 
Bendede bu ses vardı ara ara da yapıyor ilk çalıştırmada ara sıra yapıyor 145 bin km de aracım astra g aracım 1.6 Z16XE motor benimkiside gri kapak itici sesi sibob itici ben Liqui Moly 10-40 kullanıyorum Mavi bidon olanından 2.bu yağı koyuşumda baya bir azaldı bunun için değişmeye veya motor açmaya gerek yok ama haftada 1 veya 500 km de 1 yağı kontrol etmeni öneririm
Hocam dediğiniz ürünü de kullandım, 3 defa yağ da değiştirdim. Sorunum maalesef itici değilmiş, sorun motor ısındıktan sonra başlıyor
 
Hocam dediğiniz ürünü de kullandım, 3 defa yağ da değiştirdim. Sorunum maalesef itici değilmiş, sorun motor ısındıktan sonra başlıyor
Benim 1000 devrin altına yavaş yavaş düşünce azalıyor yola çıkıp park ederkende dinliyorum çok şükür olmuyor ozaman sizin tek bir itici değil 2-3 itici sıkıntılı olabilir
 
Benim 1000 devrin altına yavaş yavaş düşünce azalıyor yola çıkıp park ederkende dinliyorum çok şükür olmuyor ozaman sizin tek bir itici değil 2-3 itici sıkıntılı olabilir
İtici sesi yağ soğukken henüz üst tarafa ulaşmadığında geliyormuş hocam, bizdeki maalesef piston etek sesiymiş ustaların söylediği bilgi bu
 
İtici sesi yağ soğukken henüz üst tarafa ulaşmadığında geliyormuş hocam, bizdeki maalesef piston etek sesiymiş ustaların söylediği bilgi bu
Geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: onurblackcloud
İtici sesi yağ soğukken henüz üst tarafa ulaşmadığında geliyormuş hocam, bizdeki maalesef piston etek sesiymiş ustaların söylediği bilgi bu
Emme manifoldunda kelebekler varmış onlardanda bu tarz vuruntu sesi geliyormuş ama isininca bariz bu sesin gelmesi banada piston etek sesine itti,motorda yalnız benim hiç hararet yağsız kalma durumu yok neden böyle bir sey 180k kilometrede şuan aracım bu kilometrede bakımlı araçta aynı zamanda bu tarz piston eteginin ses yapmasi saçma geldi durup dururken olacak birşey değil
 
Emme manifoldunda kelebekler varmış onlardanda bu tarz vuruntu sesi geliyormuş ama isininca bariz bu sesin gelmesi banada piston etek sesine itti,motorda yalnız benim hiç hararet yağsız kalma durumu yok neden böyle bir sey 180k kilometrede şuan aracım bu kilometrede bakımlı araçta aynı zamanda bu tarz piston eteginin ses yapmasi saçma geldi durup dururken olacak birşey değil
Vallahi hocam bende anlamadım 4000 bin km'de bir yağ değişimi yapan insanım. Fazla zorlamam sıkıştırmam sorun soğuk motorda başlasa itici değiştirip kurtulacağız ama kime göstersem ısınınca başlıyorsa piston pimi veya etek sesi komple motor gerekir diyor. Kelebek mevzusunu bende duydum ama ecotec 1.4'lerde kelebek yok diyorlar, twinport motorlarda varmış galiba. Bir kaç yerde de emme manifoldu içinde bulunan silikonların zamanla kendini bırakıp birbirine çarpmasından dolayı oluşuyor diyorlar ancak bana pek mantıklı gelmiyor, çünkü motorumuzdan gelen ses simetrik devire oranla artıp azalıyor ve düzenli geliyor, piston hareketiyle geldiği bariz belli. Yaptığım araştırma ve bir kaç ustanın söyleşine göre 10w60 yağ sesi azaltabilir ve kesebilir diyorlar
 
Geri
Üst