Motoru sıfır yapılmış araç alınır mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ahmetokur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Motoru sıfır yapılmış araç alınır mı alınmaz mı?


  • Kullanılan toplam oy
    50
Bizim milletimizi insanımızı anlamak kadar zor bir şey olamaz...

Örnek...

Aracın boyası yanmıştır... temiz olsun diye mis gibi boyatırsın vay arkadaş araç boyalı... aracın motorunu yaptırırsın vay arkadaş motor yapılmış....

Ne garip bir milletiz arkadaş...

Aynen benim durum. Kazasız, her yeri orijinal aracımı boyası yandı diye satamıyorum. Aracımı görüp de beğenmeyen yok, biz biniciyiz abi, bu işin ticaretini yapmıyoruz diye geliyorlar, fiyat kırmak için hemen "boyası sorun olur" diye bahane buluyorlar :). Boyatıp da vereyim dediğim zaman da "satarken sorun yaşarız" diyorlar. Biniciyiz diye gelen, mezar soyucusu kılıklı çok bilmiş tipler nedense arabaya daha kendileri bile binmeden bir başkasına satışını düşünüyorlar :maden:. Aynı temizlikte başka bir Vectra bulamayacağıma göre fırsatçılara inat aracı komple boyatıp kendim binmeye devam etmeyi düşünmeye başladım.
 
Aynen abim örnek ben 154000 de motor yaptırdım sadece ufak bir sorundan dolayı motor açıldı ve bende biniciyim sen komple yap dedim ve komple yaptırdım ne kadar parça değişimi yapıldı ise hepsi liste halinde.

Zaten yasal zamanım dolduğunda aracımı satar isem satarım satmaz ise götürürüm köyüme orada binerim ekmek istemez aş istemez...

Millete mal beğendireceğim diye de derdim yok nasıl olsa ;)
 
Aracın motorunun yerine poşetinden çıkmamış orijinal motor olmadıkça uzak dururum.Ya da Motoru bitmek üzere olan bir aracı alırım ve fabrika standartlarında yetkili servisde veya kendini ispatlamış bir ustada kendim yaptırırım ama başka kullanıcı tarafından ne koşullarda yaptırıldığı belli olmayan bir aracı almam.
 
Abi benim anlamadığım mevzu şu; Adam ilana "2 hafta önce sıfır motor yapıldı" yazmış. E kendin bin dayı o zaman niye satıyon? Eski düzeni tutturamadıkları için satıyor. Başka açıklaması yok... Adam sıkışmıştır paraya falan demeyin, 2 hafta önce motor yaptıran adam 2 haftada sıkışmaz... Mucizevi bi durum olmadığı sürece... Ayrıca Caner'in yorumunu arıyor gözlerim, gel vefasız gel vicdansız :D [MENTION=55424]954fireblade[/MENTION]
 
Ahmetim ben biner bakarım koklarim dinlerim gazlar alırım rektifiyeli araba...nasıl yapıldığını belli eder,ama misal 2. El yüksek model bi arabada geri vites yaparım :)...ama 2006 öncesinde sıradan bi vatandaş arabasında iplemem...devirli bi makina olursada ince elerim...
 
Arkadaşların yazdığı gibi kimin elinden çıktığı çok önemli. Ben inanıyorum ki bir astranın motorunu orjinaline uygun rektefiye edecek usta sayısı Türkiyede bir elin parmağını geçmez.Mutlaka ama mutlaka fark olacaktır.
 
Genelleme değilde ülkemiz için konuşacak olursam bu kadar çakal , bu kadar para düşkünü ustalarımız olduğu sürece rektefiye motordan hayır gelmez. En fazla 70-80.000 kilometre sonra orasından burasından arıza fışkırmaya başlayacaktır diye düşünüyorum. Ancak şöyle bir şeyde var ki işine ve karşısındaki insana saygılı , çıkar gözetmeyen , el becerisi ve teknik bilgisi fazla bir usta olursa bence fabrikadan çıkan motordan farksız hatta dahada iyisi bile olabilir.
 
Aynen benim durum. Kazasız, her yeri orijinal aracımı boyası yandı diye satamıyorum. Aracımı görüp de beğenmeyen yok, biz biniciyiz abi, bu işin ticaretini yapmıyoruz diye geliyorlar, fiyat kırmak için hemen "boyası sorun olur" diye bahane buluyorlar :). Boyatıp da vereyim dediğim zaman da "satarken sorun yaşarız" diyorlar. Biniciyiz diye gelen, mezar soyucusu kılıklı çok bilmiş tipler nedense arabaya daha kendileri bile binmeden bir başkasına satışını düşünüyorlar :maden:. Aynı temizlikte başka bir Vectra bulamayacağıma göre fırsatçılara inat aracı komple boyatıp kendim binmeye devam etmeyi düşünmeye başladım.

En güzeli işinin piri bir boya ustasına arabanızı teslim edip, kumlama + astar + fırın boya işlemidir savaş abi. Her ilde araba fabrikasında veya yetkili serviste yıllarca çalışıp ayrılarak kendi iş yerini açan mikron ayarını bilen boya ustaları vardır. Boyatıp binersiniz arabanıza, satmak istediğinizde "istediğiniz yere gösterin dersiniz", gösterilen yer de el eşşeği arar gibi baştan savma bakacağı için boya tespit edilemez, böylece alan da veren de razı olur. Gerçekten temizlik boyası olan mevzuyu anlatmak için çırpınmak zorunda kalmazsınız.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:45 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:37 ----------

Arkadaşların yazdığı gibi kimin elinden çıktığı çok önemli. Ben inanıyorum ki bir astranın motorunu orjinaline uygun rektefiye edecek usta sayısı Türkiyede bir elin parmağını geçmez.Mutlaka ama mutlaka fark olacaktır.

Astra motorunda ne var ki? sıralı 4 silindir 1598cc sensör fakiri en sorunsuz diye tabir edilen opel motorları...Yukarıda yazdım, siz getirin ben burada herhangi bir tofaş ustasına bile toplatırım ki arkadaşımızın opel servisi var, honlama kapak taşlatma benim sorumluluğumda :) İç organları da federal mogul'dan sipariş ederim maliyeti düşük olur, araştırma ödevimdi :D Sadece tek ince ayrıntı var, honlanan bloğa ve silindir kapağına göre yeni iç organ takmak ve motoru toplarken usulüne uygun tork anahtarı kullanmak, gerisi fasa fiso.
 
Arkadaşların yazdığı gibi kimin elinden çıktığı çok önemli. Ben inanıyorum ki bir astranın motorunu orjinaline uygun rektefiye edecek usta sayısı Türkiyede bir elin parmağını geçmez.Mutlaka ama mutlaka fark olacaktır.

Astra'nın motoru herhangi bir örnek tabi.
Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Babamızın oğlu olmadığı sürece o işi ciddiye alıp yapan sayısı bir elin parmaklarını geçmez...
Kayseri'de bulunan Vectra B'lerin büyük bi kısmı sanayiden çıkamayıp en sonunda motor yaptırma işine girişiyor, artık ustalar için çocuk oyuncağı olmuş bu iş...
Ama gerçekten aldığı o kadar paranın hakkını veriyor mu orası tartışılır...
 
Astra sadece bir örnekti. Kastettiğim yeni nesil elektrik ve elektroniği fazla olan araçlar.
 
Geri
Üst