Geniş taban lastiklerin her ortamda iyi tutunma sağladığı tezi doğru olsaydı kış ve çamur lastiklerinin dar tabanlı değil de geniş tabanlı tasarlanması gerekmez miydi?
Emisyon değerlerini düşük göstermek için lastiği inceltmek bir çözüm bunu kabul ediyorum, peki firmalar neden araçlarına bisiklet lastiğinden hallice ince lastikler takarak piyasaya sürmek yerine az yakan motor için çok uğraşıyorlar da sürekli euro4, euro5, euro6 gibi standartlar çıkıyor. O zaman euro4 den sonra euro5' i çıkartmak yerine lastiği inceltirlerdi gene o emisyon değerleri yakalanırdı.
Bir otomobilin konforu ve sürüş güvenliği açısından zaten lastiğin belli bir kalınlıkta olması gerekiyor buna itiraz etmek ahmaklıktır. Bu kalınlık arttıkça ki epey de arttırılabilir, bazı problemleri beraberinde getiriyor. Bu yüzden emisyon, konfor ve güvenlik parametrelerinin hepsini üstte tutmak için uygun bir lastik kalınlığı belirleniyor.
Lastiği kalınlaştırırsak emisyon artar doğru, konfor da artar buda doğru ama sürüş sırasında güvenlik düşüyor, kötü.
Lastiği inceltirsek emisyon azalıyor güzel, sürüş sırasında güvenlik artıyor bu da güzel, ama konfor düşüyor, kötü.
Katalog bu yüzden var ve buna göre lastik seçmeliyiz. Kalın lastiği bende çok seviyorum hatta yere yakın ve kalın lastikli araçlar da çok hoşuma gidiyor ama her zaman kuru ve temiz asfaltta araç kullanmıyoruz.
Normal ebattaki lastikler suda kızaklamıyor da, daha genişini takınca mı kızaklıyor diye bir düşünce yada soru işareti varsa onu düzeltmek istiyorum.
Bugün servisinden, istenilen aracın fabrika çıkışlı orijinal lastiğini takıp çıkalım, bu kızaklama riski zaten her lastikte var. Kılavuzda belirtilen ölçünün daha genişi takıldığı zaman risk artıyor, bunun için yasaklandı.
Bu ülkede çok trafik kazası oluyor ve çok can kaybı meydana geliyor. Masumlar durduk yere ölüyor. Araçların bakımsız ve orijinal olmamasının payı bunda çok. Aracın bagaj kapağına spor gözüküyor diyerek vida ve yapıştırıcı ile kanat takıyorlar, fırlayıp arkadakine vuruyor. Hem havalı görünüyor hem de kuvvetli aydınlatması var denerek halojen ampul yerine sis farına kadar xenon takıyorlar. Arkada tek olan sis lambasını hoş görünsün diyerek çiftliyorlar. Halbuki güzel görünüyor diye bunlarla uğraşmak yerine 1 takım lastik alsa daha güvenli seyahat edecekler.
Avrupa' da Japonya' da Amerika' da modifiye yasak değil. Neden yasak değil çünkü adam aracı hızlandırmak için motora modifiye yaparken aynı şekilde durması için frenlere de modifiye yapıyor. Üstelik modifiyeyi kim yaparsa yapsın bu iş projelendirilip onaylatılmadan o aracı trafikte polis yakalarsa cezai yaptırımlarından dolayı bir daha direksiyona geçmeye tövbe eder. Türkiye' de modifiye bu yüzden yasak. Ne polisi polis, ne sürücüsü sürücü, ne bu denetimi yapan mecralar mecra. Biz bu işi nasıl hallederiz diye düşünürken tümden yasaklayarak aslında en doğrusunu yapmışlar