Evet arkadaşlar yeni bir uygulama serisi ile tekrar konuyu hortlatalım
6 gün boyunca arabayla uğraşarak, çeşitli uygulamalarla terapi havasında geçirdim günleri. Kafamfakileri yaptıkça kuş kadar hafifledim inanın.
Lafı çok uzatmadan fotoğraflarla anlatıma geçelim isterseniz
Kerestecide 2 tane rampa kestirdim bu sayede arabayı kaldırıp güvenle altına yatabileceğim artık. Arabalı hidrolik ve makaslı kriko hatta araç sehpası olmasına rağmen bunlara güvenemiyorum, en güvenli yol en ilkel yoldur. En güncel yol içinde çeşitleri riskleri mutlaka barındırır. Hayatın her alanı böyledir, bu benim düşüncem elbette. Güvenlik konusu şakaya gelmez.
Karter korumayı uzun zamandır boyamak ve korozyona karşı korumak istiyordum. Orijinal gm olduğu için yenisi zor bulunuyor, yan sanayi olsun istemedim bu sebeple eldekine giriştim. Söktükten sonra yıkadım, paslı ve boyaya ihtiyaç duyan yerlere saca inecek kadar zımpara yapıp ardından tüm saca zımpara yaparak astar boya ve vernik atarak kurumaya bıraktım.
%100 güzel bir işçiliğe gerek duymadım karter koruma en nihayetinde
Astarın kuruması için 1 saat bekledim astar sonrası 15 er dakika ara ile boya katlarını ve verniği atarak montajlamak üzere kurumaya bıraktım.
Fotoğrafta gazyağı, 1 adet 10w40 yağ ve 1 adet hep kullandığım motul yağ var bunları ne yapacağımı az çok tahmin ettiniz sanırım
Burada da 2 adet yağ filtresi var. Sanırım taşlar biraz yerine oturmaya başladı.
İlk önce mevcut motor yağına gazyağı karıştırp çalıştırdıktan sonra boşalttım. Çıkan yağ tam 7500 km de ve rengi bu şekilde.
10w40 yağın rengi de buydu...
Yağ filtresini bosch olanla değiştirdikten sonra 10 40 yağa da gazyağı karıştırıp motoru çalıştırdım çıkan yağın rengi bu şekildeydi...
Organik doğal üzüm pekmezlerimiz hazır Şaka bir yana belediyeye teslim etmek üzere bu şekilde şişeledim.
Tabiki eski yağın sonucu değiştirmesini engellemem için 2 yağ arasında leğenimi temizlemiştim Ayrıca bir miktar daha gazyağı dökerek karterdeki kalanların akmasını sağladım en son da pet şişe içinde biriktirdiğim 5w30 yağı dökerek bir nevi durulama gibi bir şey amaçladım gazyağının en son koyacağım yağı bozmasını engellemek için.
Esas yağımızı ve yağ filtresini kullanıp bu kısmı bitiriyorum. Gazyağının verdiği sonuç ortada, Özellikle 10 40 yağı heba edip farkı göstermek istemiştim yanıltmasın diyerek yağ filtresini de değiştirdim üstelik. Gerek var mı hammaddesi aynı olan engine flush a a kat kat fazla para vermeye. Bence gerek yok, mekânda 1 bardak çay içip 10 lira hesap ödemek yerine 10 liraya evde 1 demlik çay içerim.
Bu arada yağ değişimi için aracın düz olması önemli, rampayla aracı nasıl düzelttim merak edenler olabilir, cevap basit eğimli yolda kaldırdım.
Not: Fiziken imkânsız o tarafa gitmesi ancak her ihtimale karşı arka tekere de bir takoz koydum. Güvenlik herşeyin başı.
Bobin yayları paslanmıştı. Bujilerle beraber bu tamir takımını kullanarak ateşleme bobinini de sıfırlamış oldum.
Bujileri de değiştirdim bu haldelerdi
Ateşleme bobini
Sökmeden detay olmaz İç temizlik yapacağım için koltukları döşemeleri ne varsa sökmeye çalıştım.
Detay fırçalarını çok seviyorum ama alamadım bir türlü. Foruma yakışmıyor ama mecbur boya fırçası kullanmak zorunda kaldım. Zemine aynı zamanda yalıtım yapacağım için iyi bir temizlik şarttı. Bu arada fotoğraftaki sarı arkadaş sonaxın yeni iç mekan temizleyicisi. Ben memnun kaldım.
Yalıtımdan ufak bir kare. Araç tabanını komple bitüself ile kapladım. Tavanı önceden kamera takarken yalıtmış, yağmurlu havada faydasını görmüştüm. Şimdi ise yol sesini güzel kesti Corsa gitti Avangard Mercedes geldi sanki
Klima kanalları ve evapatatör temizliğini de bu köpükle yaptım. Kullanım talimatlarındaki yönlendirmeler sonucu tahliyeden pislik çıktıkça bende rahata erdim.