nasıl yakıyorlar :/ sızce normalmi :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan olciyak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu forum kullanıcılarına yapacak bişey yok illa ki eleştirecek bişey bulurlar. Sen keyfine bak doğru yoldasın (:
eleştiri tabiki olucak herkezin hesabı kendine doğrudur ama 4 işlemi biliyorsan bu hesabı sende yaparsın... yakıt hortumuna düğümde atsan o yakıt düzeyine ulaşmak imkansız. 2010 yazında 2006 corsa cdti ile istanbul anamur git gel 2500km 300 lira yakıtkm de 1.33 90km geçmeden yaptık ama 2 sene önce;)
 
eleştiri tabiki olucak herkezin hesabı kendine doğrudur ama 4 işlemi biliyorsan bu hesabı sende yaparsın... yakıt hortumuna düğümde atsan o yakıt düzeyine ulaşmak imkansız. 2010 yazında 2006 corsa cdti ile istanbul anamur git gel 2500km 300 lira yakıtkm de 1.33 90km geçmeden yaptık ama 2 sene önce;)

Aynı şekilde bizde yaklaşık 2 sene önce mazotun 3-3.30 civarı olduğu dönemde en aşağı 15 kuruş görmüştük.

0.15*100=15

15/3.3= 4.54

bu zaten aracın fabrika verisi olan uzun yolda 4.5 litreyi doğrular ( corsa C 1.3 cdti)

Arkadaşın bulduğu rakamlar fabrika verisinden çok aşağıysa bilemem. zaten fulleyip dibini görünce tekrar fulleme şeklinde hesap yapılır.

kimse de tutup fabrika verisinden çok aşağı yaktım demesin. Fabrika tutup az yakan aracına fazla tüketimi var diye reklam yapmaz zaten :)

Tek anlamadığım nokta kullanıcıların yakıt ekonomisine olan tavrı.

Kimse yakıta bakmıyorsa çekin altınıza turbo benzinli 2.5 ve üzeri motorlu araçları :) zevkse budur :)
 
Son düzenleme:
araban 1 lira yakarsa emin ol forumda bağırıp çağırırsın bu ne biçim araba niye bu kadar çok yakıyo diye :D

Emin ol öyle bişey yapmazdım yapmadımda zaten bmw 3.23 kullandım. Cebimi düşünsem ekonomik olsun desem böyle araba alıp kullanmam
 
Tebrik ederim çok güzel bir değer yakalamışsınız. Bende bu tarz konular açtığımda yorumlar aynı oluyor. :)
-Ben senın arabanda olsam iner giderdim.
-O kadar yavaş gidilir mi ?
-3 ün 5in hesabını yapma bas.
...gibi yorumlar.

Gaz pedalını dipleyip herkes gazlamasını çok iyi biliyor. Ama varacağı noktaya sizden önce varması en fazla 45 dk erken olabilir.Ekonomi yapan şöför ; Doğru vites - devir kombinasyonu ,gaz pedalının pozisyonu,rampa çıkarken ve inerken uygun devir, cutt off gibi ayarlar çekiyor,nerede yavaşlayacak nerede frene basacak nerde hızlanacak hepsini ayarlıyor. ustalıkta burada başlıyor aslında.En sonundada yol bilgisayarında muhteşem değerleri görmek artan mazotla gezmesi ayrı bir zevk oluyor.Kısacası bu da çok zevkli bir sürüş tarzı oluyor.
 
Son düzenleme:
Güzel tabi ben de böyle kullanmak isterim ama bu tekniği İzmir'de uygulayamazsın. Bu teknik laboratuvar ortamında yapılan bir test gibi kalıyor malesef.Anca şehirdışında bir derece. Önüne hiç mi bişey çıkmayacak :D
Yavaş gitsen herkes söver ,öndekiyle yeterli mesafe bıraksan bi prematüre hemen araya dalar frene basarsın hızın düşer sonra yeniden basarsın yakıt sarfiyatı artar. Stabil bir hızda seyredebildiğim zamanlar çok nadirdir.Şehirdışında bile , soldan gitsen herkes topukluyor. Sağa geçsen birsürü çerçöp denk geliyor. Bunu anca çeşme otobanında deneyebilmiştim ben :)
 
Son düzenleme:
Herşey iyi güzel de 3 rakamlı kuruşu hayatımda hiç görmedim. Örneğin 125 kuruş kaç liradır?
 
eleştiri tabiki olucak herkezin hesabı kendine doğrudur ama 4 işlemi biliyorsan bu hesabı sende yaparsın... yakıt hortumuna düğümde atsan o yakıt düzeyine ulaşmak imkansız. 2010 yazında 2006 corsa cdti ile istanbul anamur git gel 2500km 300 lira yakıtkm de 1.33 90km geçmeden yaptık ama 2 sene önce;)

Benzin veya gazı atarsınız dolaşırız hem gerçekmiymiş şahit olup inanmaya başlarsınız ;) 90 km hızla gıtmıyorum 80 km ye ayagımı sabitleyip o sekılde gidiyorum 80km ye ulastıgımda ayagımı gazdan çekıp sadece 1 cm kadar dokunuyorum o sekılde hızım sabitleniyor duz yolda ;) ayrıca cıplak ayak veya çorapla kullanıyorum yeri gelince ;) tasarruf bana göre herşey ;) daha fazla dolaşabileceksem bu yaptıklarım hiçbişey ;)
 
Tebrik ederim çok güzel bir değer yakalamışsınız. Bende bu tarz konular açtığımda yorumlar aynı oluyor. :)
-Ben senın arabanda olsam iner giderdim.
-O kadar yavaş gidilir mi ?
-3 ün 5in hesabını yapma bas.
...gibi yorumlar.

Gaz pedalını dipleyip herkes gazlamasını çok iyi biliyor. Ama varacağı noktaya sizden önce varması en fazla 45 dk erken olabilir.Ekonomi yapan şöför ; Doğru vites - devir kombinasyonu ,gaz pedalının pozisyonu,rampa çıkarken ve inerken uygun devir, cutt off gibi ayarlar çekiyor,nerede yavaşlayacak nerede frene basacak nerde hızlanacak hepsini ayarlıyor. ustalıkta burada başlıyor aslında.En sonundada yol bilgisayarında muhteşem değerleri görmek artan mazotla gezmesi ayrı bir zevk oluyor.Kısacası bu da çok zevkli bir sürüş tarzı oluyor.
Katılıyorum az yakmıs olmanın ve aynı yakıtla daha fazla gezebilmenin zevki hiçbirşeye degişilemez ;) Sonuçta hiçbiryere acelem yok araba benım yanımda kızarkadasım , ailemin kafası rahat , saglıgım yerınde , kımsenın hayatını riske atmıyorum , kafam rahat daha ne olsun :rakir:
 
Güzel tabi ben de böyle kullanmak isterim ama bu tekniği İzmir'de uygulayamazsın. Bu teknik laboratuvar ortamında yapılan bir test gibi kalıyor malesef.Anca şehirdışında bir derece. Önüne hiç mi bişey çıkmayacak :D
Yavaş gitsen herkes söver ,öndekiyle yeterli mesafe bıraksan bi prematüre hemen araya dalar frene basarsın hızın düşer sonra yeniden basarsın yakıt sarfiyatı artar. Stabil bir hızda seyredebildiğim zamanlar çok nadirdir.Şehirdışında bile , soldan gitsen herkes topukluyor. Sağa geçsen birsürü çerçöp denk geliyor. Bunu anca çeşme otobanında deneyebilmiştim ben :)

Tabikide zaten şehirlerarası degerlerımı yazdım bende :) ya ayrıca kımsenın sövmesi beni ilgilendirmiyor fazla sinirimi bozarsa çekerim saga derdi neymiş sorarım ;)
 
Geri
Üst