Ne Bu Arabanın Aküsünden Cektiğim

Herhangi bir nedenden dolayı araba olduğu yerde de statik elektrik cekebılır
 
Herhangi bir nedenden dolayı araba olduğu yerde de statik elektrik cekebılır
Bu risk her araba için geçerli, ama hiçbir aracın aküsü iki günde bitmez. Ben bazen aracı günlerce, bazen 15-20 gün çalıştırmıyorum, İzmir'de iklim çok soğuk olmadığı için sorun olmuyor.
 
Bu risk her araba için geçerli, ama hiçbir aracın aküsü iki günde bitmez. Ben bazen aracı günlerce, bazen 15-20 gün çalıştırmıyorum, İzmir'de iklim çok soğuk olmadığı için sorun olmuyor.

Benim astra'nın klima fan motoru söketini aracın normal radyatör fanına takmış servis , servisden aldım eve getirdim ertesi sabah araba çalışmadı.Ertesi gün takviye yaptım çalıştı kapattım gene çalışmadı.. Sonra bakınırken radyatör fanının boşda olduğunu gördüm takılı olan soketle yerlerini değiştirdim düzeldi.. Benim dediğim bir arızadan dolayı akünün her yarım saatde bile bitmesi mümkün olabilir , yoksa 1 ayda calıstırmasan sıkıntı olacagıını sanmıyorum çok soğuk olmadığı sürece..
 
kardeş aracı çalıştırdıktan sonra gösterge akü lambası çeşitli aralıklarla yanıyormu , devir göstergesi hız göstergesinde anormallikler oluyormu atıyorum sen 50 ile giderken devir ve hız kadranları aniden düşüyormu
QUOTE]
Arkadaşlar gösterge kafasına göre oynuyor...

Sorum güncel...
 
öyle sıkıntılarım yok arac cok normal ama işte akü hangi aküyü takarsam takayım olmuyor akü bitiyor
 
benim başımada birebir aynısı geldi ve bende konu açmıştım.8-9 elektrikçiye gittim kimi kaçak var,kimi akü arızalı,kimi torpidoda bagajda açık lamba var,teyipten bu,kimi lpg yapıyor dedi.ama çıldırmak üzereydim.2 günde bir akü boşalıyodu.akücü geliyo bir çat ve 30 tl alıyordu :mad::mad: geçen sene konya ya gittim yazın.adama dedim böle böle artık dayanamıyorum.adam dedi abi şarj dinamosu yetersiz kalıyo bunlarda değişmesi lazım.o sırada yan dükkandan elinde çay bi kulak arkası sigara bi kulak arkası kontrol kalemi ayağında siyah çorap terlik yağlı tulum 2010 kreasyonlu birisi geldi. :kop: abi dedi bide ben bakayım eğer yapamıyacağım bişeyse ellersem adam değilim dedi.tamam dedim nasılsa ellemeyen kalmadı.adam baktı abi araban 10 yıllık şarj dinamosundan aküye giden kablo zamanla içinden kırılıyor deforme oluyor özelliğini kaybediyor,ve aküyü yeterince şarj etmiyor,ben buna orjinal kabloyu sökmeden ilave bir kablo çekeyim aküden şarj dinamosuna eğer gene bitirirse paranı geri veririm dedi.düşündüm tamam nasılsa yarın sabah yine bitecek dedim içimden.adam yaptı.borcum ne kadar dedim.abii 10 lira versen yeter dedi. ve 1.5 senedir hiç bi sıkıntım yok çok şükür.

(ama 2-3 haftadır aracım çalışmadı nadir gezdi.akü dibine çöktü şarj edilmesi gerekiyordu.babam baktım yine aynı diken üstü olmaya başladı.bide önceden akü iyice yoruldu 3 seneye yakın oldu alalı gittim aküyü susuz 72 amper akü ile değiştirdim tedbir olsun die...)

kendi kendime nazar mı değdim naptıysam şimdi araba çalışmıyormuş akü boşalmış.:mad: yarın bi elektrikçiye gidip göstereyim 10 tanesine gösteriyorum 5i kaçak var 5i kaçak yok diyorlar.eline tornavida alan usta kesiliyor yaaaaa.yoksa direkt şarj dinamosunu mu değiştirsem_?bildiğim kadarıyla 100 amper bizim dinamolar...160 ampelik taktırsam bir sıkıntı olur mu ki_?
 
Bendede olmuştu ölçüm yaptım alarmdanmış ohm metreyi aküye seri bağladım kapılar kapalı iken 0.07A ölçmen lazım daha fazla ise biyerden kaçak var. Sigorta kutusundan sigortaları tektek çıkar kontrol et nezaman akım düştü kaçak orda.bukadar basit. Kolay gelsin.
 
bendede olmuştu hatta konu bile açtım :) cd changerin soketini söktüm birde lpg beslemesini kontaktan aldım. 0.08 a akım çekiyor . sıkıntı kalmadı.
 
Geri
Üst