Ne pahalıymış bizim parçalar yahu.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Poem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
374
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Opeldaşlar, yuttaşlar :)
Gecenin bu saatinde ben sizden başka kime deyim derdim, dertlendim vallahi.
Bizim 97 doğumlu Vectra B baskı balata isterim ben diyor, rölantide iken uğultusu var hafif sürtünme sesi ile karışık ki; debriyaja basarsam ses gidiyor, anlayacağınız galiba alt merkez ya da debr. rulmanı da denen parçada bitmiş. (belki başka birşeydir bilmiyorum tecrübesi olan arkadaşlar varsa paylaşırsa sevinirim) LUK veya SACHS marka baskı balatalar 230-250 arası. Bu rulman dediğim parça ise 240-330 tl arası. Malzemeler toplamı 500-600 işçilik ne tutar bir fikrim yok birde şanzıman yağı çatlatırlar buna 50 falan da o yazar yemede yanında yat :) Renault dan palio ya, peugetot tan dobloya bir baktım fiyatlara 40 tl ile 60 tl arası iyi mi :)
Bu Vectra b kasa araçlarımız pahalı bir hobi gibi gelmeye başladı bana arkadaşlar ne dersiniz :) Araba var arabacık var biliyorum ama nereye gidecek bu işin sonu bende merak ediyorum bir ihtimal mezar taşımın yerine bu arabayı diktirecem galiba :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
2 kez tecrübe ettim, tecrübe ile sabit:
Uğultu varsa ve basınca sesi kesiyorsa sorun %99 şanzuman içindeki prizdirek mili ve bilyasındadır. Debriyaja basınca, motor ile şanzuman ayrılır ve hali ile şanzuman dönmeyi keser. Yani şanzumanda sorun var, pedala bastığınızda keser, Debriyajda sorun varsada pedala bastığınızda duyarsınız. İstisnalar hariç, genelleme böyle. Bu şekilde kullanırsanız, bilye kopar ve şanzumanı dağıtır. Bilye bozulurken yuvasını da bozacağından, prizdirek mili de bozuk çıkar büyük ihtimal, çıkma şanzuman daha ucuza gelebilir, geçmiş olsun. Keşke sadece prizdirek rulmanı ile kurtulabilseniz ama sanmam. Şanzumanı indirince dediğimi göreceksinizdir. Resimleri diğer eski bilgisayarımda isterseniz, bulabilirsem atarım. 3 adet şanzuman, 1 ayna maruti kıran biri olarak gayet net teşhisim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Keşke araba Şahin veya Doğan olaymış, hem parçası ucuz, hem işçiliği ucuz ;)
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Birde F23 şanzımanın baskı balatasına bakın.... :)
Her güzel şeyin bir bedeli olmalı...
 

Poem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
374
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Keşke araba Şahin veya Doğan olaymış, hem parçası ucuz, hem işçiliği ucuz ;)
Kastettiğim bu değildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 21:48 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 21:47 ----------

2 kez tecrübe ettim, tecrübe ile sabit:
Uğultu varsa ve basınca sesi kesiyorsa sorun %99 şanzuman içindeki prizdirek mili ve bilyasındadır. Debriyaja basınca, motor ile şanzuman ayrılır ve hali ile şanzuman dönmeyi keser. Yani şanzumanda sorun var, pedala bastığınızda keser, Debriyajda sorun varsada pedala bastığınızda duyarsınız. İstisnalar hariç, genelleme böyle. Bu şekilde kullanırsanız, bilye kopar ve şanzumanı dağıtır. Bilye bozulurken yuvasını da bozacağından, prizdirek mili de bozuk çıkar büyük ihtimal, çıkma şanzuman daha ucuza gelebilir, geçmiş olsun. Keşke sadece prizdirek rulmanı ile kurtulabilseniz ama sanmam. Şanzumanı indirince dediğimi göreceksinizdir. Resimleri diğer eski bilgisayarımda isterseniz, bulabilirsem atarım. 3 adet şanzuman, 1 ayna maruti kıran biri olarak gayet net teşhisim.
İnşallah yanılıyorsundur Emre kardeşim. Bilya ile kurtarırız umarım :)
 

astrateknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
79
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hemen hemen aynı boyutta valeo ya da sach marka iki farklı debriyaj balatası için opel olanlara daha çok istiyorlar, diğer birçok marka çok daha ucuz, yani pahalı parça daha dayanıklı diyemeyiz, çünkü aynı marka.

boş yere şahini örnek vermeyin, artık piyasadaki markaların birçoğu parça fiyatlarını ucuzlattı, vw, opel iki katı para alıyor.
 

hoca_45

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
9 Kas 2011
Mesajlar
335
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Birkaç hafta önce Zafira B nin komple triger,debriyaj seti,filtreler,yağ,bujiler,termostat,fren balataları vs bi dünya parça değiştirdim.Malzemeler 642 lira tuttu.Manisa Opel Çözel e (yetkili servis) işçilik olarak 593 lira kösüldüm yani totalde 1 küsur milyar bi masrafım oldu ama gerçekten MAŞALLAH yağ gibi kayıyor şimdi,debriyaj pamuk gibi,çekiş bile değişti en azından nasip olursa 150.000 e km ye kadar kafam rahat ... :bir:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst