Ynt: O KM BOYA PROBLEMİ
Araçlar fabrikada robotlarla boyanır, ardından çok iyi aydınlatılmış ve her hatayı gösteren ortamda insan gözüyle kontrol edilir. Kontrolcü eleman boyayı beğenmezse yada hatalar bulursa araç üretim bandında yoluna devam edemez, tekrar boyaya gider. bu aşamadaki işlemleri bilmiyorum, sadece vernik mi atılır yoksa boyada atılır mı bilmiyorum ama sadece yeni vernik atıldığını tahmin ediyorum.
Hatalar giderildikten sonra araç fabrikadaki yoluna devam eder.
Sonuç: aracınızın boyası fabrikasyon ve orjinal olur, hata bulunmaz, boya aracın standartlarına göre çok az daha kalın olur, bir sorun çıkartmaz.
Böyle bir aracın size denk gelme riski milyon liralık Ferrari, Bentley, Rolls Royce gibi arabalar dahi alsanız vardır.
Aracınızın "boyalı araç" muamelesi görmesi için, cihazla ölçerken atıyorum kaputun bir tarafı 200 mikron diğer tarafı 300 mikron çıkar, çamurluk 350 mikron çıkar, kapı 250 mikron çıkar vs.
Ama fabrikasyon boyanız hem heryerde eşittir hemde ekspertizler baktığı zaman sorun göremez.
Kalınlıklarda markadan markaya değişir, kimi markanın boyası ince kimi kalındır, kiminin boyası çok yumuşak olur çabuk çizilir kimi serttir.
İçiniz rahat olsun