OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

enisokan' Alıntı:
A16LET 2010 Astra J Cosmo (Makyajsız) aracımın sis şeması. Tesisatın çok değişeceğini sanmam. Şasi kodunuzu verirseniz sizin şemaya bakabilirim. (2012 yılı ve öncesi servis programım var)

Sis%20ema_zps57yocqhq.png


Sislere bağlı kablo kahverengi/mor. Onlar da kaput içindeki sigorta kutusundaki 26 nolu sigortaya bağlı. Rölesi de aynı kutudaki 46 nolu röle. Rölenin bobinine enerji BCM'den geliyor. BCM X5 soketinin 13 nolu pini.

Programda şemanın açıklaması:
The front fog lamp relay is supplied with battery voltage at all times. The front fog lamp switch signal circuit is grounded momentarily by pressing the front fog lamp switch. The body control module (BCM) energizes the front fog lamp relay by applying ground to the front fog lamp relay control circuit. When the front fog lamp relay is energized, the relay switch contacts close and battery voltage is applied through the front fog lamp fuse to the front fog lamp supply voltage circuit which illuminates the front fog lamps.

Google Translate:
Ön sis lambası rölesine her zaman akü voltajı verilir. Ön sis lambası anahtarı sinyal devresi, ön sis lambası anahtarına basarak anında topraklanır. Karoseri kontrol modülü (BCM), ön sis lambası rölesi kontrol devresine topraklama uygulayarak ön sis lambası rölesini enerjilendirir. Ön sis lambası rölesi enerji verildiğinde, röle anahtarı kontakları kapanır ve akü gerilimi ön sis lambaları yanar ön sis lambası besleme gerilimi devresine ön sis lambası sigortası ile uygulanır.

Hay Allah razı olsun. Şasi no özel mesaj atıyorum üstad.
 
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

Daha önceki mesajda belirttiğim gibi elimde en son 2012 yılı var. Sizinki 2015. Aynı kod bilgilerinden 2012 olanının şeması aşağıda. Sizinki de aynısıdır. Sadece röleden BCM'ye giren kablo pini değişebilir. Ama zaten o hat çekili olur. Size lazım olan röleden sislere kadar olan kısım.
Sağ taraf ön sislerin. BN/VT renk kodu Brown/Violet. 
X118 soketi: Ön tampondan ön lamba demeti bağlantısı. (16 pinli) Motor bölmesinde, sol ön köşenin yakınında.

Şema
[attachment=463]

X118 soketi (erkek ve dişi tarafı) (Size J pini lazım)
[attachment=464]

X118 soketi pin açıklaması. Wire sütunundaki sayı kablonun çapı ve rengi. Sis 1,5mm. BN/VT
[attachment=465]

X50A sigorta kutusu ve X1 soketi. Size 55 nolu pin lazım. Kutuda 26 nolu sigorta sislerin. Röle PCB kartının üzerindeymiş.
[attachment=467]

Şemada J106 bağlantı noktası göstermiş. 2 sis lambasının (+) voltajının ayrıldığı yer. Programdaki açıklaması: Ön kemer merkezinin arkasında, X118 soketinden yaklaşık 19 cm uzaklıkta.
 

Ekli dosyalar

  • semasi.webp
    semasi.webp
    47.9 KB · Görüntüleme: 8
  • x118.webp
    x118.webp
    25.3 KB · Görüntüleme: 38
  • x118 açıklama.webp
    x118 açıklama.webp
    77.4 KB · Görüntüleme: 39
  • X50A.webp
    X50A.webp
    76.7 KB · Görüntüleme: 8
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

enisokan' Alıntı:
Daha önceki mesajda belirttiğim gibi elimde en son 2012 yılı var. Sizinki 2015. Aynı kod bilgilerinden 2012 olanının şeması aşağıda. Sizinki de aynısıdır. Sadece röleden BCM'ye giren kablo pini değişebilir. Ama zaten o hat çekili olur. Size lazım olan röleden sislere kadar olan kısım.
Sağ taraf ön sislerin. BN/VT renk kodu Brown/Violet. 
X118 soketi: Ön tampondan ön lamba demeti bağlantısı. (16 pinli) Motor bölmesinde, sol ön köşenin yakınında.

Şema


X118 soketi (erkek ve dişi tarafı) (Size J pini lazım)


X118 soketi pin açıklaması. Wire sütunundaki sayı kablonun çapı ve rengi. Sis 1,5mm. BN/VT


X50A sigorta kutusu ve X1 soketi. Size 55 nolu pin lazım. Kutuda 26 nolu sigorta sislerin. Röle PCB kartının üzerindeymiş.


Şemada J106 bağlantı noktası göstermiş. 2 sis lambasının (+) voltajının ayrıldığı yer. Programdaki açıklaması: Ön kemer merkezinin arkasında, X118 soketinden yaklaşık 19 cm uzaklıkta.

Üstadım sizi de yoruyorum bir kaç şeyi netleştirelim.

1- Far anahtarındaki ilgili pinden sadece 26 nolu sigortaya hat çekilecek, sigortadan karta/röleye/board a hat çekilmiş halde olduğunu tahmin ediyoruz. Doğru mudur?

2- Yine karttan bahsedilen kablo demeti soketinden J pininden sadece sise artı hat çıkaracağız, öyle tahmin ediyoruz, doğru mu?

3- 
Şemada J106 bağlantı noktası göstermiş. 2 sis lambasının (+) voltajının ayrıldığı yer. Programdaki açıklaması: Ön kemer merkezinin arkasında, X118 soketinden yaklaşık 19 cm uzaklıkta.

demişsiniz. Burada sanırım yer tarifi var. X118 soketi J pinini aradığımız soket mi? J106 sanırım hattı çıkaracağımız yer. 2 sis lambasının voltajının ayrıldığı yer demişsiniz, sağ sol ayrı hat mı gidiyor? Eğer öyleyse dönüş farı da mı aktiflik söz konusu? Ayrıca sislerin şasisini gövdeden herhangi bir yerden mi alayım yoksa onun içinde kablo hattı geliyor mu? Yoksa burdan gerisi de bana mı kalıyor :D

4- Ben sisler için J pininden mi yoksa J106 dan mı hat alacağım?

Son olarak 1 den 64 e kadar sayı olan soket midir board mıdır oradaki işimiz nedir onu tam anlayamadım.

Çok teşekkür ederim tekrardan.
 
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

  1. Far anahtarını almışsınız. Şimdi aracınızda donanımsal bir engel yoksa şöyle bir deneyin: Far anahtarını montajlayın. Bir avometre alın. DC Volt konumuna getirin (20V gibi). Sonra 26 nolu sigortayı sökün. Ön sis butonuna basın. avometrenin bir ucunu bu sigorta yuvasındaki bir bacağa, diğerini motorun herhangi bir yerinde görebileceğiniz şase noktasına, bulamazsanız akünün (-) kutbuna değdirin. Voltaj görüyorsanız far anahtarı + BCM + Röle tesisatı var demektir.  Eğer voltaj görmez ve araç uyarı verirse bu sefer 26 nolu sigortanın bir bacağına kablo sokun. Kablonun diğer ucuna bir sis ampulü (veya paralel 2 tane) takın. Şaselerini birleştirip üstte yazdığım şaselerden birine takın. Lamba yanarsa yine tesisat oraya kadar hazır demektir. (Bu şunun için, ampul tesisatları akım ölçerek çalışıyor.)
  2. Buraya kadar tesisat tamamsa aracın sol önündeki fotoğrafta şeklini verdiğim X118 soketini bulun. 26 nolu sigortayı yerine takın. Avometreyle yaptığınız ölçümü bu soketin J pinine değdirerek yapın. J pininde enerji ölçerseniz gerisi artık kolay. Sadece bu pine bağlı kabloyu sıyırıp (+) voltaj kablosu çekeceksiniz. Şase için hiçbir kısıtlama yok. Arabanın herhangi bir şase noktasına bağlayın. Mutlaka motor bölümünde birine denk gelirsiniz. Olmazsa akü (-) kutbuna çekin. Ama bu son çare olsun.
  3. J106 dediğim sis voltajının sağ ve sol lambalara ayrıldığı düğüm yeri. Sizde sis tesisatı tampon içinde yok sanırım. Yani bu da yoktur  :D Bir de benim araç Cosmo olduğu için normal farların yanında direksiyonu çevirince yanan lambalar var. Ama normal ampullü araçlarda bunlar yok. Astra'larda Wolkwagen gibi direksiyonu çevirince sisler yanmıyor diye biliyorum. Çünkü şemada da ikisini birleştirmiş.
  4. Sislere (+) voltaj eğer 26 nolu sigortaya kadar geliyorsa J pininden alınacak. Şase herhangi bir yere bağlanabilir.
  5. 64 pinli soket motor bölmesindeki sigorta kutusunun ana soketi. Lazım olur diye ekledim. Bu kutudan J pinine giden kablonun yeri için ekledim. Bu soketteki 55 nolu pindeki kablo J pinine gidiyor.
Son olarak elektrik işine eliniz yatkın değilse mutlaka bir elektirikçiye yaptırın. Böyle şeyleri yapan elektrikçiler de biraz kırık olur. Benim gibi  :P
 
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

Lakin far anahtarindaki sokette on sis hatti cekili degil benim :) On sisli far anahtari olan bi Astra J den onun fotosunu aldik kahverengi mor kablo bende yok :) Karisiklik o yuzden oldu.

Elim yatkin bu islere. Eski aracimda cc montaji falan yapmistim.
 
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

O zaman orjinal tesisat işi zor. BCM üzerinden sistem çalışıyor. Ona kablo çekilse de BCM içinde onunla ilgili devre var mı acaba. Yapan var mıdır bilmiyorum ama uğraşmayın derim. En güzeli arka sis lambasından ek alıp ön sislere +12V çekin. Arka sis açılınca önler de yanar.

2 yol var. Biri bagajda stopların soketinde sarı/gri renkli sis kablosunu sıyırıp ek alıp taa aracın önüne kablo çekmek. (sadece +12V)

Daha kısa yol sa BCM çıkışından ek almak. BCM üzerindeki X5 soketinin 5 nolu pinine bağlı sarı/gri kablo. Bunu sıyırıp ek alıp öne sislere +12V çekin. Şaseyi herhangi bir şase noktasına bağlayın.
BCM Orta konsolun sağ tarafındaki kapağı sökünce çıkıyor. Ön yolcu koltuğu tarafında. BCM üzerinde 7 tane soket var. 5nci soketi kullanacaksınız. 

Soketin görünümü ve pinlerinin açıklaması: (5 nolu pine bağlı sarı/gri kablo) (Rear Fog Lamp Supply Voltage)

[attachment=470]
[attachment=471]
 

Ekli dosyalar

  • X5.webp
    X5.webp
    19.8 KB · Görüntüleme: 27
  • X5-2.webp
    X5-2.webp
    57.3 KB · Görüntüleme: 27
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

enisokan' Alıntı:
O zaman orjinal tesisat işi zor. BCM üzerinden sistem çalışıyor. Ona kablo çekilse de BCM içinde onunla ilgili devre var mı acaba. Yapan var mıdır bilmiyorum ama uğraşmayın derim. En güzeli arka sis lambasından ek alıp ön sislere +12V çekin. Arka sis açılınca önler de yanar.

Yaparsam dünyada ilk olur belki hiçbir paylaşım bulamadım bununla alakalı. Sizin yolladığınız şemalar makyajlı kasa ile örtüşürse büyük oranda işimi kolaylaştırdınız. Bu soketlerin yerini bulursam ki inşallah bulurum tecrube edineceğiz bakalım nasıl olacak.

Birde bcm direksiyon altındaki kapağın iç kısmında oluyor değil mi?

İşin zevkli kısmı da uğraşmak ::) Uğraşalım görelim. Yardımınız için çok çok teşekkür ederim çok faydası olu herşeyin.
 
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

BCM ve soketleri şu:

[attachment=473]

Gördüğünüz gibi 7 soket var.  X5 soketi soldan beşinci kahverengi renginde soket.

Bulunduğu yer vitesin olduğu iki koltuğun arasındaki büyük konsolun altı. Soketlerin olduğu tarafı açmak için bu konsolun yolcu koltuğu tarafına bakan kısmındaki kapağı komple çıkartacaksınız. Tırnaklı bir kapak. Çekince gelir. Dikkatli olun. Arabanın tüm tesisatı buraya bağlı.
[attachment=474]
 

Ekli dosyalar

  • bcm1.webp
    bcm1.webp
    13 KB · Görüntüleme: 28
  • bcm2.webp
    bcm2.webp
    70.3 KB · Görüntüleme: 6
Cvp: OEM Makyajlı Sis farı kullanan Enjoy Active Sport ve Cosmo kullanıcıları bi yardım

Haftasonu aracı yıkamışken sistemi kontrol edeyim dedim. Şimdi far anahtarı eksi tetikle çalışıyor. Sis farı pini olarak düşündüğümüz yere led ampülün eksi kısmı ile akünün artı kısmından bağlantı kurduk. Ön sisi çalıştırdığımızda yanmıyor fakat ledde çok hafif ışık var sürekli olarak. Ters bağlantı yaptığımızda ise çalışmadı.

Sigorta kutusunda 26 nolu sigortaya baktım galiba içinde pin göremedim hat orada da mevcut değil.

BCM ye ulaşmak için kapağı söktüm baktım baktım baktım ve sonrasında evden telefon geldi eve gittim :D

Üstüne düşmeye bir fırsat bulamıyorum. Şu an bu araçta yapacağım üç adet iş var.
 
Geri
Üst