- Katılım
- 4 Eki 2006
- Mesajlar
- 721
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
Offset değeri ve jant seçimi
Arabanız için jant seçmek tahmin ettiğinizden çok daha güç olabilir!
Özellikle yerli üreticilerin sitelerinde nedense offset değerleri hiç verilmiyor. Mesela 4×108 gibi bir ölçü gördüğünüzde bu jantları gönül rahatlığıyla Peugeot ya da Citroen e takabileceğinizi zannedebilirsiniz değilmi? Hem doğru hem yanlış.
106 GTI ve Citroen Saxo VTS için önerilen offset ölçüsü 16-18 mm”dir. Eğer bir 206 GTI sahibiyseniz 28mm offset jant kullanmanız gerekir. Eğer 106 için üretilmiş bir jantı 206″ ya takarsanız jant olması gerekenden yaklaşık 1.5 cm dışarıda kalacaktır!
Şimdi bu hesaba göre, iz açıklığının toplam 3 santimetre artması iştahınızı kabartabilir. İşin “acıklı” tarafı ise, bu jantları uzun süre kullanır ve aracı da zorlarsanız, tekerlek rulmanları tez zamanda iflas edecek ve jantlarınız bir süre sonra yerinden çıkıp şaşkın bakışlarınız arasında önünüzden geçip gidecektir. Artan açıklık, tekerlek rulmanlarına kaldıraç etkisi uygular ve rulman üzerine olması gerekenden çok daha fazla yük biner.
Eğer 206 için üretilmiş bir jantı 106″ya takarsanız bu seferde jantlar çamurluğa gömülecek ve diğer sürücüler için eğlence kaynağı olacaksınız.
Yarış arabalarındaki “oyuncakları” görüp, sadece “dıştan görülen şekliyle” bunları standart araçlara uyarlamaya çalışmak en iyi ihtimalle düşük performans yaratır. Genelde ortaya çıkan sonuç, ölümcül mekanik kusurlara yolaçacak kadar tehlikelidir.
Alıntı : http://www.pozitifpc.com/editorblog/otomobil/offset-degeri-ve-jant-secimi

Arabanız için jant seçmek tahmin ettiğinizden çok daha güç olabilir!
Özellikle yerli üreticilerin sitelerinde nedense offset değerleri hiç verilmiyor. Mesela 4×108 gibi bir ölçü gördüğünüzde bu jantları gönül rahatlığıyla Peugeot ya da Citroen e takabileceğinizi zannedebilirsiniz değilmi? Hem doğru hem yanlış.
106 GTI ve Citroen Saxo VTS için önerilen offset ölçüsü 16-18 mm”dir. Eğer bir 206 GTI sahibiyseniz 28mm offset jant kullanmanız gerekir. Eğer 106 için üretilmiş bir jantı 206″ ya takarsanız jant olması gerekenden yaklaşık 1.5 cm dışarıda kalacaktır!
Şimdi bu hesaba göre, iz açıklığının toplam 3 santimetre artması iştahınızı kabartabilir. İşin “acıklı” tarafı ise, bu jantları uzun süre kullanır ve aracı da zorlarsanız, tekerlek rulmanları tez zamanda iflas edecek ve jantlarınız bir süre sonra yerinden çıkıp şaşkın bakışlarınız arasında önünüzden geçip gidecektir. Artan açıklık, tekerlek rulmanlarına kaldıraç etkisi uygular ve rulman üzerine olması gerekenden çok daha fazla yük biner.
Eğer 206 için üretilmiş bir jantı 106″ya takarsanız bu seferde jantlar çamurluğa gömülecek ve diğer sürücüler için eğlence kaynağı olacaksınız.
Yarış arabalarındaki “oyuncakları” görüp, sadece “dıştan görülen şekliyle” bunları standart araçlara uyarlamaya çalışmak en iyi ihtimalle düşük performans yaratır. Genelde ortaya çıkan sonuç, ölümcül mekanik kusurlara yolaçacak kadar tehlikelidir.
Alıntı : http://www.pozitifpc.com/editorblog/otomobil/offset-degeri-ve-jant-secimi