oil catch tank bağlama

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,481
Tepkime puanı
2,251
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
yurtdışından aldığım ürün sonunda bugün elime ulaştım hemen bağlamak istiyorum fakat karterden hava emişine dönen hortum nerede onu bulamadım motor 1.3 cdti fotoyu başka yerden buldum fakat tip olarak benimkini benziyor kırmızı ile işaretlediğim yerde yağ kalıntıları var
 

Ekli dosyalar

  • Adsız1.webp
    Adsız1.webp
    14.7 KB · Görüntüleme: 85
kapağı söküp bir foto çekmen lazım sanki...
 
o hortum motorun arkasına gidiyor ama nereye bağlanıyor göremiyorum acaba bu hortuma mı bağlıyoruz yoksa başka bir hortuma mı
 
bilen yok mu

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:46 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:08 ----------

bugün söküp baktım o sırada kelepçeyde karter korumaya düşürüp başıma iş aldım:)fakat sonunda yukarıda işaretlediğim yer karterden gelen hava borusu borunun içi baya yağlı :)işin güzel yanı yine motorun arkasına gidiyor boru:)
 
benzinli turbosuz motorlarda karterden çıkar üst kapağa girer.üsst kapağın diğer bir noktasıdan çıkar emme manifolduna yada gaz kelebeğine doğru bir yere girer diye biliyorum. ama turboluda arada tek yönlü çek valfler falan olması gerekiyor.yani biraz daha farklı bir olay olması lazım

turbonun emiş kısmına giren manifold tarafıdan gelen bir hortum varmı?
şurdaki fotolara bak mantık aynı http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?175045-Oil-catch-tank
 
Son düzenleme:
üst kapaktan değilde emme manifoldunun altından çıkıyor ve hava filtresinden sonraya giriyor yani o işaretlediğim yere çekvalf falan görmedim hiç dümdüz plastik boru(klimaların su tahliye hortumlarından)
 
Son düzenleme:
hava filtresinden giren hava turboda basınçlanır ve bu arada azda olsa yağ buharı alır intercoolerda soğur motora girer,eğer amacınız motora giren havadaki yağı intercoolerdan önce toplamak ise tek yer turbo ile intercooler arasındaki boruya takmalısınız yanlız o boruda aynı turbo ile hava filtresi arasındaki boru gibi kalın ve sert plastik özel turbo hortumu yapmanız gerekebilir. Oilcatchin giriş delikleri küçük ise performansa negatif etkisi olabilir.

yok amacım motordan çıkıp hava girişine bağlanan boruya takmak diyorsanız cdti'larda en azından benim c kasada öyle bir bağlantı yok, turboyu değişirken boruların hepsini temzlemek için sökmüştük
 
Son düzenleme:
hava filtresinden giren hava turboda basınçlanır ve bu arada azda olsa yağ buharı alır intercoolerda soğur motora girer,eğer amacınız motora giren havadaki yağı intercoolerdan önce toplamak ise tek yer turbo ile intercooler arasındaki boruya takmalısınız yanlız o boruda aynı turbo ile hava filtresi arasındaki boru gibi kalın ve sert plastik özel turbo hortumu yapmanız gerekebilir. Oilcatchin giriş delikleri küçük ise performansa negatif etkisi olabilir.

yok amacım motordan çıkıp hava girişine bağlanan boruya takmak diyorsanız cdti'larda en azından benim c kasada öyle bir bağlantı yok, turboyu değişirken boruların hepsini temzlemek için sökmüştük

motordan çıkan hortuma takıcam bizimkilerde var o hortum fotodaki kırmızı ile işaretlediğim yer hem yağ var hemde motor çalışınca hava çıkıyor
 
yok amacım motordan çıkıp hava girişine bağlanan boruya takmak diyorsanız cdti'larda en azından benim c kasada öyle bir bağlantı yok, turboyu değişirken boruların hepsini temzlemek için sökmüştük

Bunun için istiyordu. Turbo tarafına maalesef hocam dediğiniz gibi performans çok ölür.
 
Bu benim aracımda ki uygulama...
Dizellerde nasıl bilemiyorum...
ama oldukça başarılı...
Baya bir su çıkıyor içinden... 2000 km de bir boşaltmayı unutmayın... yüksek devirli kullanıyorsanız 1000 km e bir...

https://imageshack.com/i/nhfotoraf0125aj
 
Geri
Üst