Omega a rölanti sorunu...

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracımı alalı 1 yıl oldu aldığımda hiçbir sorun yoktu.Ama yağ yakıyordu,10ay oyle kullandım.sonra söktük düzgün çıktı motor ve segmanla işi çözdük.Komple boğaz kelebeği,rölanti sensörü vs vs gibi parçaları sökmüşken tertemiz yıkadık benzinle vs ile ve taktık.Yağ yakma kesildi sesi bile değişti aracın ama son zamanlar sekman atmadan öncede ve şimdide araç rölantide sallanarak çalışıyor vites topuzundan bile belli oluyor.devir normal olması gereken yerde ama oynuyor artı araç arada bi kendi kendine gaz veriyor.Anahtarı çevirip stop edip açınca normale dönüyor..ya da tekrardan çalıştırıncada geçiyor; fakat sallanarak sersem gibi çalışması devam ediyor sadece gaz vermesi geçiyor.akışmetrem yerinde takılı ama içi boş desem yeri var.kelebeği falan kırık ama düz lpg bağlı aracımda.aracı aldığımda da öyleydi ve rölantide sorun yoktu gayette düzgün çalışıyordu.Ustam akışmetrenin düz lpg ile ihtiyaç olmadığını söylüyor,koli bandıyla havayı ayarlıyor.Ama benzinde ve sıralı lpg olsa haklısın akışmetreyi sağlam alıp takmak gerekiyor diyor.Bu sorun akışmetreden olsa eskiden de yapardı diye düşünüyorum.Buji kablolarım yeni bujilerin yeni.nedendir anlamadım araç acayip sersem çalışıp uzun yolda sorunsuz gidiyor,ne zaman biyerde frenleyip durdum sallana sallana çalışmaya devam ediyor..ne olabilir acaba?umarım konuya hakim birileri çıkıp yardımcı olur..teşekkürler.
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr valfi ya da krank devir sensörü ile alakası olabilirmi?yakın bir konuda okudum..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr valfi ya da krank devir sensörü ile alakası olabilirmi?yakın bir konuda okudum..
sanmam ,en sorunsuz motordur arızaları belli başlı basit işler,uzun süre 90 lı başları kullandım.
elin yatkın ise kendin bak,
karanlıkta bir buji kaplolarına bak kaçırma yapıyormu? bu sorun vardı bendede bujilere bak rengi kurum bağlaması vs. vakum hortumlarına birde motor kapağından boğaza,rolanti ye giden hortumları çıkar temizle...ince hortumu dahil dene bakalım
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sanmam ,en sorunsuz motordur arızaları belli başlı basit işler,uzun süre 90 lı başları kullandım.
elin yatkın ise kendin bak,
karanlıkta bir buji kaplolarına bak kaçırma yapıyormu? bu sorun vardı bendede bujilere bak rengi kurum bağlaması vs. vakum hortumlarına birde motor kapağından boğaza,rolanti ye giden hortumları çıkar temizle...ince hortumu dahil dene bakalım


Vallahi 12 tane buji var elimde hepside çok az kullanılmış.Ne zaman bujileri değiştirsem kısa 1-2 gün düzgün çalışıyor sonra yine ayar kaçıyor.hafta sonu ne varsa temizlicem ama zaten motor a sekman atılırken komple temizlemişlerdi.yinede bi göz atıcam..buji kablosu olayı başıma gelmişti evet gece fark etmiştim kaçırıyordu.belki öyle birşey olabilir yine onada bakıcam.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
12 tane buji var diyorsun eminim bunlar bir arada bir köşede duruyor :)
elektrot mesafeleri çok önemli bunun için ben araya ölcüm saçları var her kalınlıkta ona göre mesafesini ayarlıyordum....buna dikkat et
ama en önemlisi buji kaplo sıçratması şaseye gece bakınca rahat görünür
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
12 tane buji var diyorsun eminim bunlar bir arada bir köşede duruyor :)
elektrot mesafeleri çok önemli bunun için ben araya ölcüm saçları var her kalınlıkta ona göre mesafesini ayarlıyordum....buna dikkat et
ama en önemlisi buji kaplo sıçratması şaseye gece bakınca rahat görünür

Yok abi köşede durmak değil takıyorum 1-2 ay sonra yine değiştiriyorum.yok çift tırnak takalım yok tek tırnak takalım hadi bu defa bosch olsun bu defa gm olsun ondandır derken 12 tane bujim oldu :D çünkü kısa düzelmeler oluyor buji değişince :)
 

Omega A

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu sabah yine yaptı,yani titreme sallantının dışında kendi kendine gaz vermeye başladı,genelde stop edip yeniden çalıştırınca düzeliyor.Noluyo bu araca anlamadım..
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sabahları motor sıcaklığı sensoru olmasın?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hiç birine bakma
motor sıcaklığı sensorunu ölç
25 derece sıcaklı ölçü değeri 2,0 -6,0 ohm
80 derecede aşağı yukarı 300 ohm eğer değerler uymazsa değiştir
bozuk olursa ateşlemeyi öne veya arkaya alır buda sarsıntı ile kendini belirtir
 
Üst