OPEL ASTRA 1.4 J KASA MOTOR YAĞ KAÇAĞI SORUNU

Ender51

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
4 Kas 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
2015 MODEL 82500 KM'DE OPEL ASTRA 1.4 J KASA ACTİVE SELECT ARACIM VAR.YILLIK BAKIMI ESNASINDA MOTOR YAĞ KAÇAĞI TESPİT EDİLDİ.YAĞ KAÇAĞININ ŞİMDİLİK YAĞ EKLEYEREK DÜZELTEBİLECEĞİM SÖYLENDİ.ZATEN AŞIRI BİR YAĞ KAÇAĞI BULUNMAMAKTA.BENİM ANLAMADIĞIM BU KADAR AZ BİR YAĞ KAÇAĞINDA BİLE TRİGER ZİNCİRİNİN DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİN USTAMIN BANA SÖYLEMİŞ OLMASI.BİLDİĞİM KADARIYLA TRİGER ZİNCİRİ 200 BİN KMYE KADAR İDARE EDİYOR.BU KADAR YAĞ KAÇAĞINDA TRİGER ZİNCİRİNİN DEĞİŞMESİ ŞARTMIDIR.BİRKAÇ USTAYA DA SORDUM ONLARDA AYNI ŞEYİ SÖYLEDİLER.BU KONUDA FİKRİNİZİ ALMAK İSTERİM.20 BİN TL FİYAT VERİLMİŞ OLMASI DA BENİM İÇİN AYRI BİR PROBLEM.
 
Yağ kaçağı nereden geliyor?
 
Motor kısmından geliyor dedi usta
 
Motor dediğiniz külbütör kapağı tarafı mı? Eğer oradan bahsediyorsanız üst kapak contasını değiştirmek yeterli olur, trigerde sorun yoksa değişim zorunlu değil. Değiştirelim deselerde çok ağır maliyeti veya zor işçiliği olan bir durum da değil. Zincirde ses, sıkıntı veya arıza yoksa neden değişelim dediklerini anlayamadım.
 
Bu motorda Yağ kaçağı Kroniktir. 2018 öncesi 1.4 turbolar Hararetli çalışan ünitelerdir.

Zincirin ömrü 200 bin km olsa dahi siz 120 bin km'de Ağır Bakımını yaptırın. Çünkü devirdaim pompası ve Ön Kapak Contası pek dayanıklı değildir.

Hararet Yazılımı yaptırıp 95 C Derecelik Metal Termostat takmanızı tavsiye ederim.

Aşırı bir kaçak yoksa ağır bakıma kadar idare edersiniz. Yağ olarak Mutlaka Dexos 1 gen 3 onaylı 5w30 yağ kullanılmalıdır.
 
Motor dediğiniz külbütör kapağı tarafı mı? Eğer oradan bahsediyorsanız üst kapak contasını değiştirmek yeterli olur, trigerde sorun yoksa değişim zorunlu değil. Değiştirelim deselerde çok ağır maliyeti veya zor işçiliği olan bir durum da değil. Zincirde ses, sıkıntı veya arıza yoksa neden değişelim dediklerini anlayamadım.
Yağ değişimi sırasında yağ eklenen yer, yağ çubuğunu kontrol ettiğimiz kısım. Zincirde ses falan yok, tavsiyeleriniz için teşekkür ederim
 
Bu motorda Yağ kaçağı Kroniktir. 2018 öncesi 1.4 turbolar Hararetli çalışan ünitelerdir.

Zincirin ömrü 200 bin km olsa dahi siz 120 bin km'de Ağır Bakımını yaptırın. Çünkü devirdaim pompası ve Ön Kapak Contası pek dayanıklı değildir.

Hararet Yazılımı yaptırıp 95 C Derecelik Metal Termostat takmanızı tavsiye ederim.

Aşırı bir kaçak yoksa ağır bakıma kadar idare edersiniz. Yağ olarak Mutlaka Dexos 1 gen 3 onaylı 5w30 yağ kullanılmalıdır.
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim zaten özellikle söylediğiniz yağı alıyorum, Alman markası sanırım o yağ
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim zaten özellikle söylediğiniz yağı alıyorum, Alman markası sanırım o yağ

Bahsettiğiniz yer üstteki büyük Siyah plastik külbütör kapağı oluyor. Sadece contasını değiştirmeniz yeterli. Pahalı bir şey değildir. Dexos bir GM Standardıdır. 1.4 t aracın yağı Dexos 1 gen 3 onaylı 5w30 Yağdır. Castrol uygundur.
 
Benim aracımda da yağ kaçağı vardı usta külbütör kapağı contası nı değiştirdi kaçak trigerden gelmeye devam etti trigeri değiştirdi contasını değiştirdi araç bu seferde yağ dolum kapağından yağ atamaya başladı bir fikri olan varmı
 
Benim aracımda da yağ kaçağı vardı usta külbütör kapağı contası nı değiştirdi kaçak trigerden gelmeye devam etti trigeri değiştirdi contasını değiştirdi araç bu seferde yağ dolum kapağından yağ atamaya başladı bir fikri olan varmı

Yağ seviyeniz fazla değilse Yağ Soğutucu tıkalıdır. Yağ Sıcaklığı artınca Terlemelerin olması normaldir.

Hararet Yazılımı ve 95 C Derecelik Termostat bir miktar fayda edebilir.
 
Geri
Üst