OPEL ASTRA 1.4 J KASA MOTOR YAĞ KAÇAĞI SORUNU

Teşekkür ederim
 
Opelin zincir için tavsyesi 120 bindir. Geçirilen her kilometrede motor yaptırma ihtimaliniz o kadar artar
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Hocam aracımda yaklaşık 6-7 ay önce motorda terleme şeklinde yağ kaçağı vardı zincir kapağı taraflarında 6-7 ayda hemen hemen 7-8 bin km yaptım tesadüfi aracın altına eğilip baktığımda karter ve etrafı full yağ birikintisi şeklindeydi. Zincir kapağı contası üst kapak conta yağ soğutucu oringleri karter contası kısacası motorda ki nerdeyse tüm contaları değiştirdik anca öyle kestik kaçakları demem o ki takipte olun ufacık terleme 6-7 bin km de oluk oluk kaçağa dönüştü.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Yağ terlemeleri normal kabul edilse de kaçak şekline dönüşmesi problemdir. En büyük sabebi Yüksek KARTER BASINCIDIR.

Karterdeki basınç 5 PSI seviyesine geldiğinde Hararetli Çalışan Opel motorlarında Contaların Sıcaktan yıpranması sonucu Kaçaklar meydana gelebilmektedir.

Bu noktada hem 110 C Derecedeki Su hem de 120 C derece üzerine çıkabilen Yağ Sıcaklıklarının Düşürülmesi gerekmektedir.

Ayrıca Emme Manifoldu üzerindeki Karter Havalandırma Borusu girişinde yer alan Minik Turuncu PCV valfinin Uyduruk Tasarımı nedeniyle Basınç dengelenememektedir.

Bu Minik Contanın Sunfix Macun ile Körlenip dışarıdan Karter Havalandırma Borusuna HARİCİ ÇEKVALF takılması gerekir.

Forumda paylaştığım PCV valfi arızasına Kesin çözüm videosunu izlemenizi tavsiye ederim.

Hararet konusunda ise 95 C Derecelik Termostat ve Hararet YAZILIMI uygulaması gereklidir.

İsteğe bağlı olarak Oil Catch Can denilen Yağ Yakalayıcı da Karter Havalandırma Borusuna takılabilir.

Yine Yağ Sıcaklığının düşürülmesi noktasında Karter altına Özel Flux Pasta ile Alüminyum Lamaları yan yana Lehimleyerek ızgara tipi Hava Soğutma Peteği oluşturulabilir.

Katalizör Arkasına özellikle Yağ Soğutucu tarafına Taş Yünü Levha konularak ISI KALKANI yapılabilir.

Yoksa bu Motorlardaki Yağ Terleme Kroniği kesinlikle engellenemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat
Geri
Üst