Opel Astra 1.6 CDTI Triger Zincir Değişimi ve Sente Ayarı

opelastra35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
30 Ağu 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Opel Astra 1.6 CDTI Sport 136 HP (2015-Dizel) kullanıcısıyım. Aracı yaklaşık 6 senedir kullanıyorum. Yaklaşık 1.5 Ay önce 150.000 kilometrede triger zincir değişimini yaptırdım aracın motoru komple indi. O günden sonra araçta herhangi bir arıza lambası (motor vs.) yanmıyo herhangi bir stop etme çalışmama gibi bir durumda olmadı. Ancak ilk çalıştırmada kontağı çevirdiğimde orta ekranda ‘Motoru En Kısa Zamanda Servise Götürün’ uyarısı almam üzerine araç bilgisayara bağlandığında;

-P0016 Krank Mili Konumu-Emme Eksantrik Mili Konumu Mantıklı Değil
-P0672 Kızdırma Bujisi

Arıza kodlarını aldım. Ustaya sorduğumda triger zincir değişimi yapılırken Sente ayarının hatalı yapıldığını atlama yapmış olabileceğini söyledi. Ancak araçta herhangi bir arıza lambası vs yanmıyo. Motoru tekrar indirmek istemiyorum😏 Sente ayarının yapılabilmesi için motorun tekrar inmesi mi gerekiyor? Sente ayarı motor indirilmeden yapılabilir mi?

Teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2555.webp
    IMG_2555.webp
    355.9 KB · Görüntüleme: 1
Merhaba
Opel Astra 1.6 CDTI Sport 136 HP (2015-Dizel) kullanıcısıyım. Aracı yaklaşık 6 senedir kullanıyorum. Yaklaşık 1.5 Ay önce 150.000 kilometrede triger zincir değişimini yaptırdım aracın motoru komple indi. O günden sonra araçta herhangi bir arıza lambası (motor vs.) yanmıyo herhangi bir stop etme çalışmama gibi bir durumda olmadı. Ancak ilk çalıştırmada kontağı çevirdiğimde orta ekranda ‘Motoru En Kısa Zamanda Servise Götürün’ uyarısı almam üzerine araç bilgisayara bağlandığında;

-P0016 Krank Mili Konumu-Emme Eksantrik Mili Konumu Mantıklı Değil
-P0672 Kızdırma Bujisi

Arıza kodlarını aldım. Ustaya sorduğumda triger zincir değişimi yapılırken Sente ayarının hatalı yapıldığını atlama yapmış olabileceğini söyledi. Ancak araçta herhangi bir arıza lambası vs yanmıyo. Motoru tekrar indirmek istemiyorum😏 Sente ayarının yapılabilmesi için motorun tekrar inmesi mi gerekiyor? Sente ayarı motor indirilmeden yapılabilir mi?

Teşekkürler
Geçmiş olsun aracın motorunu kilitleyip mi ziciri değiştirdiler biliyor musunuz? Hem kranktan hemde egzantirikten kilitlenmesi gerekiyor. Motoru indirmeden v kayış kasnağı sökülüp krank kilitlenir ve külbürtör kapağı sökülüp egzantrik kilitlenir. Motoru indirmeden bu şekilde kontrol ettirebilirsiniz
 
Merhaba
Opel Astra 1.6 CDTI Sport 136 HP (2015-Dizel) kullanıcısıyım. Aracı yaklaşık 6 senedir kullanıyorum. Yaklaşık 1.5 Ay önce 150.000 kilometrede triger zincir değişimini yaptırdım aracın motoru komple indi. O günden sonra araçta herhangi bir arıza lambası (motor vs.) yanmıyo herhangi bir stop etme çalışmama gibi bir durumda olmadı. Ancak ilk çalıştırmada kontağı çevirdiğimde orta ekranda ‘Motoru En Kısa Zamanda Servise Götürün’ uyarısı almam üzerine araç bilgisayara bağlandığında;

-P0016 Krank Mili Konumu-Emme Eksantrik Mili Konumu Mantıklı Değil
-P0672 Kızdırma Bujisi

Arıza kodlarını aldım. Ustaya sorduğumda triger zincir değişimi yapılırken Sente ayarının hatalı yapıldığını atlama yapmış olabileceğini söyledi. Ancak araçta herhangi bir arıza lambası vs yanmıyo. Motoru tekrar indirmek istemiyorum😏 Sente ayarının yapılabilmesi için motorun tekrar inmesi mi gerekiyor? Sente ayarı motor indirilmeden yapılabilir mi?

Teşekkürler

Hocam zinciri kim değiştirdiyse yine hatayı onun düzeltmesi gerekir. Ekstra ücret talep edemez. Fakat sente kaçık olsa 1,5 ay sonra değil hemen arıza yakar motorun anormal çalışmasından hissedilirdi.
 
Geri
Üst