Yol bilgisayarı (genel olarak) enjektörlerin açılma kapanma süresi ve rail basıncına göre ne kadar benzin (ya da mazot) kullanıldığını hesaplar ve buna göre anlık tüketim gösterir. Zamanla tank seviyesinden yola çıkarak bazı düzeltmelerle de aktüel tüketimi belirler.
LPG montajından sonra, benzin ECU sistemi yine enjektörlerin açılması için komut verir ancak bu komut LPG sistemince bloke edilip açılma komutları LPG enjektörlerine yönlendirilmektedir. Aracınız LPG ile çalışırken anlık tüketiminiz benzin enjektörlerine giden komutlar sayesinde görülebilir. Ancak LPG enerjisi benzine göre düşük olduğundan LPG ecu'nüz bu komutları kabaca 1,1 ile çarpar. Yani aktüel tüketimi görebiliyorsanız bu rakamın kabaca %10 fazlası (litre olarak) kadar LPG harcarsınız.
Tabii ki LPG tankından referans alınamadığı için Aktüel tüketiminiz ve menziliniz her zaman için hatalı değer verecektir.
Anlık tüketimi izlemek de size önemli bir fikir verir.
(Bu arada Araç firmaları Benzin ecu yazılım ve elektroniklerinde sık sık değişiklik yaptığından her araçta bu izlenemese de en son gördüğüm yol bilgisayarlı ve LPG li opelde anlık tüketim izlenebiliyordu... Bu sebeple 2011 modelde karşınıza farklı bir durum da çıkabilir)