Opel Astra G helezon tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Şikago
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Şikago

Kayıtlı Kullanıcı
22-Edirne
Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
20
Tepkime puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba, aracım 2003 Opel Astra G HB 1.6 16V Z16XE Klima manuel. https://www.opelim.net/threads/opel-astra-g-direksiyon-yumusamasi-ve-onden-kayma-istegi.170967/ aracımdaki direksiyon yumuşamasından bahsetmiştim, geriye değişmeyen helezonlar kalmıştı. Helezon tavsiyesi istiyorum. Sachs amortisörlerim var, öneri veya görüşleriniz benim için önemlidir. Orijinal 5bin, oem 3bin, eibach pro kit 3cm spor yay, 2-2.5 bin, standart 600, kyb şu an bulunamıyor, sachs siparişler geliyor bin TL’den aşağı olmaz sanıyorum. Hangisini kullandınız, hangisini almalıyım, araç puslu havanın oluşturduğu zemin önden ve arkadan salıyor, geriye değişmeden tek kalan helezonlar. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Helezon yaylar hasar almadıkça bu kadar dramatik fark oluşturacak kadar eskimez.
Daha önceden yaya presleme, açma vs. gibi işlemler yapılmadığını varsayıyorum.

3-4 bin lira gibi rakamları yaya vermeden önce lastikleri yenilerdim. Yaylarda sorun varsa, ani fren veya ani dönüşlerde burun aşırı dalma yapar.
Yoksa yol tutuşda bir dengesizlik varsa ilk akla gelen lastiklerdir.
 
Ben aracımın yürür aksamını tamamen yeniledim, sorunum yol tutuştu, özellikle kirli yağmurlu yollarda, amortisörler bozukmuş, ancak bu şekilde 3 lastikte de aynı sorunla karşılaştım. Hepsi premium lastik. Gerçekten boşa para harcamak istemiyorum,çünkü 2 bin gibi paralar büyük benim gözümde ancak amortisör değişim sonucu ön lastik çamurluk açıklığı bariz yükseldi arka ezik kaldı, artık yaydan başkası akla gelmiyor. Yaylar orijinal ve işlemsiz. Açıkçası biri burada dese ki Türk Malı yaylar da iyidir, ben taktım canavar gibi oldu, onları alır takarım. Masraf yapma isteğim yok ektra.
 
sadece helezon ile çözemezsin.
benim astra F de 5 cm eibach prokit var amortisörler ön arka bilstein B8 hal böyle olunca.
agresif kullanımda ne savrulması,
araç nereye kırarsan oraya gidiyor yoldan zaten çıkartamıyorsun.
bu tarz iyileştirme yaparsan çok iyi sonuç elde edersin. Maliyeti yüksek olur bilgine.

amortisör olarak bilstein kullan ön arka olarak değiştir yaylar orjinal kalsın lastik konusundan ebat'a göre en verimli lastik modelini alırsan tadından yenmez
 
Son düzenleme:
sadece helezon ile çözemezsin.
benim astra F de 5 cm eibach prokit var amortisörler ön arka bilstein B8 hal böyle olunca.
agresif kullanımda ne savrulması,
araç nereye kırarsan oraya gidiyor yoldan zaten çıkartamıyorsun.
bu tarz iyileştirme yaparsan çok iyi sonuç elde edersin. Maliyeti yüksek olur bilgine.

amortisör olarak bilstein kullan ön arka olarak değiştir yaylar orjinal kalsın lastik konusundan ebat'a göre en verimli lastik modelini alırsan tadından yenmez
Bilstein B8 amortisörleri biliyorum, maliyetli ürünler, ben bilstein b4 takacaktım, normal kullanıcı için olması sebebiyle ancak şu an amortisör yenilemiş olmama rağmen yol tutuş konusunda ciddi sorunlar yaşıyorum,bunu da en az maliyet ile gidermek aslında problemim. Lastik olmadığına eminim,eibach pro KİT 3cm lerin normal amortisör ile olduğu yazılmış, sürüş konforu da sonrasında önemli. Açıkçası orijinal ayarlarına yakın olsa bana yeter.
 
Bilstein B8 amortisörleri biliyorum, maliyetli ürünler, ben bilstein b4 takacaktım, normal kullanıcı için olması sebebiyle ancak şu an amortisör yenilemiş olmama rağmen yol tutuş konusunda ciddi sorunlar yaşıyorum,bunu da en az maliyet ile gidermek aslında problemim. Lastik olmadığına eminim,eibach pro KİT 3cm lerin normal amortisör ile olduğu yazılmış, sürüş konforu da sonrasında önemli. Açıkçası orijinal ayarlarına yakın olsa bana yeter.
Eibach daha yumuşak olan spor yaydır.Ama orjinal kadar soft yumuşaklık beklemeyin hocam.
Amortisör salınımı ile yay salınımı bir olmayınca pek randıman alamayabilirsiniz.

Tabi his olarak spor yay daha iyi tutuyor sanabilirsiniz ama alakası olmayabilir.

Genelde yay taktım araba acayip yol tutuyor falan denir. Ama sağlıklı olmaz hatta daha kötüsü önlere spor amortisör arkalar standart amortisör ile binerler çoğunlukla o daha beter o konulara girmiyorum bile olan stabilliği de bozuyorlar.

Amortisor testleri yapılıyor onlara sokun aracınızı bir kontrol yapılsın belki işçilik eksiktir veya uyumsuz bir şeyler vardır özellikle aracın kafa kısmının yüksek olması enteresan kafayı basarsanız daha iyi tutunursunuz aracın altına fazla hava girerse yol tutuş azalır tabi Yanal salınım eskiye nazaran nasıl daha fazlaysa yine eksi yönde etkiler yol tutuşu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şikago
Eibach daha yumuşak olan spor yaydır.Ama orjinal kadar soft yumuşaklık beklemeyin hocam.
Amortisör salınımı ile yay salınımı bir olmayınca pek randıman alamayabilirsiniz.

Tabi his olarak spor yay daha iyi tutuyor sanabilirsiniz ama alakası olmayabilir.

Genelde yay taktım araba acayip yol tutuyor falan denir. Ama sağlıklı olmaz hatta daha kötüsü önlere spor amortisör arkalar standart amortisör ile binerler çoğunlukla o daha beter o konulara girmiyorum bile olan stabilliği de bozuyorlar.

Amortisor testleri yapılıyor onlara sokun aracınızı bir kontrol yapılsın belki işçilik eksiktir veya uyumsuz bir şeyler vardır özellikle aracın kafa kısmının yüksek olması enteresan kafayı basarsanız daha iyi tutunursunuz aracın altına fazla hava girerse yol tutuş azalır tabi Yanal salınım eskiye nazaran nasıl daha fazlaysa yine eksi yönde etkiler yol tutuşu.
Spor yay konusunda bilgim yok doğrusu, sadece kötü bir ürün yerine onları takmak mantıklı olabilir gibi geldi, bu konuda yorum bulmak gerçekten zordu, elbette yeni de olsa amortisörleri zorlayacaktır. İşte bu nedenle daha uygun olan standart springs , sachs, trw, belki kyb. Yazdığım son üç yayı şu an bulmak çok zor, pandemi,sipariş edilmesi, gümrükten girmesi en az 2 ay olduğu için elime iki seçenek kalıyor. Standart yay ve pro kit. Aslında amortisörlerim çok yumuşak değil ama bu paraları boşuna vermek istemiyorum. Yay konusunda belirttiğiniz kullanım tarzları asla bana göre değil, eğer bu konuda modifikasyon olacaksa orijinal ürünler ile olmalı, buna katılıyorum. Sachs yay tercih etmemin sebebi daha sert olmaları konusunda yorumlardı ancak istediğimi elde edemediğim gibi ön havaya kalktı. Araçta yanal yapılan her harekette veya seri kalkışta tutunma hissini yaşıyorum.
 
Eibach daha yumuşak olan spor yaydır.Ama orjinal kadar soft yumuşaklık beklemeyin hocam.
Amortisör salınımı ile yay salınımı bir olmayınca pek randıman alamayabilirsiniz.

Tabi his olarak spor yay daha iyi tutuyor sanabilirsiniz ama alakası olmayabilir.

Genelde yay taktım araba acayip yol tutuyor falan denir. Ama sağlıklı olmaz hatta daha kötüsü önlere spor amortisör arkalar standart amortisör ile binerler çoğunlukla o daha beter o konulara girmiyorum bile olan stabilliği de bozuyorlar.

Amortisor testleri yapılıyor onlara sokun aracınızı bir kontrol yapılsın belki işçilik eksiktir veya uyumsuz bir şeyler vardır özellikle aracın kafa kısmının yüksek olması enteresan kafayı basarsanız daha iyi tutunursunuz aracın altına fazla hava girerse yol tutuş azalır tabi Yanal salınım eskiye nazaran nasıl daha fazlaysa yine eksi yönde etkiler yol tutuşu.
Tavsiyenize uydum, oem olabilecek febi bilstein sipariş verdim, 6 hafta içinde gelecek, görüşlerimi paylaşacağım, umarım istediğim gibi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Merhaba arkadaşlar,sorunumu çözdüm.Direksiyon yumuşamaz diyen ustalara bakmayın,direksiyon yumuşar,örneğin arka yaylarınız,bagajda taşıdığınız tüp veya başka malzemeler ile zaman içinde ezilebilir, veya yaylarınız salınımını kaybeder,aracınız lastikler,amortisörler iyi olsa dahi yola tutunanamaz. Şase ile yay ısmarladım,sonra beklerken araştırma yaptım ve sözümden dönmedim,yayları bekledim,taktık ve ön taraf yüksek oldu. Nedeni uzun, Opel’in Astra G’de ZC yay üretimini ZD ile değiştirmesi. 1 santim uzun geldi önler. GM’de ZC yayda bu uzunluğa geçmiş. Neyse,aracımda direksiyon hissi yerine geldi,yol tutuş çok olumlu arttı, yol sesi azaldı. Ancak buna rağmen rahatsız oldum,sökeceğim ve satacağım umarım. Başka bir model takacağım, tabi bu üzüntü kaynağı ama sözümden dönmüş olmadım. Eğer düşünen veya okuyan varsa önler 336 mm ZD ve arkalar 297 mm JP kodlu Febi Bilstein yaylar var. Bilgiyi de buraya bırakıyorum,aracınızla ilgili merak ettiğiniz oem kodları varsa bunları da bulmanıza yardımcı olurum. Hoşçakalın!
 

Ekli dosyalar

  • FDA89CFA-7496-44E9-8CD9-872EFE3D0F0C.webp
    FDA89CFA-7496-44E9-8CD9-872EFE3D0F0C.webp
    126.8 KB · Görüntüleme: 1
  • 06B65EC1-8ABA-4948-8A92-0D56CF3328EB.webp
    06B65EC1-8ABA-4948-8A92-0D56CF3328EB.webp
    61.4 KB · Görüntüleme: 2
  • 5D6DDF1A-1910-4968-B015-D651B9DAD155.webp
    5D6DDF1A-1910-4968-B015-D651B9DAD155.webp
    92.6 KB · Görüntüleme: 2
Hocam bu helezonlar spor değil dimi?

Eibach sportline alırsan daha basar aracın bir de astra g gtc bin helezon ve amortisörleri size uyuyor mu onlara da bakabilirsin aslında en azından senin kasanın spor versiyonu sonuçta
 
Geri
Üst