Bir dostumun başına gelen hikayeyi anlatmak isterim,
Kendisi aracıyla hiç ilgilenmez, o yaşlarında şimdi ki benim gibidir yanı "anaa bu bozulmuş herhalde" demeden sanayiye uğramaz,yağ değişimi-filtre değişimi-buji değişimi nedir ne zaman yapılır falan bilmiyor doğal olarak. Tek farkımız milletin dediğine çok inanır idi ,kim olursa olsun. Yani birisi 10 numara kullan LPG'den daha iyidir dese kullanırdi.
Bir gün acilen yemeğe gitmesi gerekiyor, iki dirhem bir çekirdek giyinmiş gidiyor. Benzin almak için duruyor petrolde, bizim pompacı arkadaşımızda artık prim derdinde mi yoksa başka birşey derdinde mi anlamadık tabi ki "ABİİ BU ARABANIN YAĞI BİTMİŞ 10 KM SONRA MOTORU ELİNE ALIRSIN" diyor.
Bizimkide saf koyalım o zaman diyor,yağı koyuyorlar araçta yağ tamamen var, fazla geliyor 2007de olan olaydan bahsediyorum. O zamanın parasıyla 3.5 Bin TL Keçelerinde yağ kaçırmasından dolayı tamir yapılıyor araca.(1/4'u en yüksek bordolu devlet memuru maaşı 3,750 net falandı galiba)
Özetle, kimin ne dediğine bakmadan,eksiltir opeller 5bin kmde bir yağ ekle sen bişey olmaz abiciğim diyenleri dinlemektense bana göre tüm yağı boşaltmadan yağ eklemesi yapmamak gerekiyor. Hem yağın içeriği açısından ister istemez saflığı ve parçacık miktarını arttırmış oluyoruz. viskozite farkından dolayı.
2001 arabam 180 binlerde daha motoruna anahtar değmedi,yağ eksiltme falan yapmıyor,rutin bakımıydı,filtresiydi,yağ değişimiydi falan aklıma geldikçe yapıyorum düzen falan yok.
babam yağı-suyu hiç değiştirmez,servise gitmezdi bunlar için
şöförünün aklına geldikçe söylerdi babam servise gider değiştirirdi, yada 2 yıl geçince servis arardı yağı değiştirelim mi artık diye.
25 bin 40 bin km arasında yağ değiştiriyoruz hala yağ yakma-motorda sıkıntı falan görmedik.
belkide farkında olmadan doğru olanı yapıyoruzdur bilemedim ki.